Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Bra poäng. Jag tror dock att den rådman som nu tog förhandlingen redan var påläst.
Jag gissar att åklagaren fick lov att argumentera sig fram i stora delar - precis som förra gången, och att bevisläget just nu helt enkelt inte är särskilt solklart.
2015-06-30, 17:42
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ett utseende är en sak.
Ett ansiktsuttryck nåt helt annat.
En blick behöver inte ha med utseendet att göra.
Men den säga en del om en persons sinnestillstånd eller t.o.m personlighet.

På en person man känner kan jag gå med på att det kan funka men på en person man inte känner och på ett (eller få) foto(n)...Näe! Har massor med bilder på både mig och andra som isf skulle kunna vara massmördare i andras (dina) ögon...
2015-06-30, 17:43
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att åklagaren fick lov att argumentera sig fram i stora delar - precis som förra gången, och att bevisläget just nu helt enkelt inte är särskilt solklart.

Jo, som sagt. Min erfarenhet säger, desto längre överläggning desto mer osäker rådman.
2015-06-30, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag hade för mig att de endast har den preliminära rapporten, de vill nog avvakta på den slutliga obduktionsrapporten innan man fastställer exakt datum.

Min gissning bara.
Exakt.
Den fullständiga obduktionsrapporten är ännu inte klar.

– Jag vet inte när den kommer. Jag misstänker att det kan dröja, säger Wennerholm.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab
2015-06-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Exakt.
Den fullständiga obduktionsrapporten är ännu inte klar.

– Jag vet inte när den kommer. Jag misstänker att det kan dröja, säger Wennerholm.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab

Någon som vågar spekulera om varför det dröjer? Är kroppen i dåligt skick?
2015-06-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du tror alltså på fullt allvar att han går ut och ljuger med att det föreligger viss teknisk
bevisning? Du liksom en del andra tomtar här har ingen vidare större tillit till vårt
rättsväsende eller hur? Föraktet är gränslöst?

Ni är era lika i tråd efter tråd, den saken är klar.

En gissning: herr balt kvarhålls i häkte. Åtal väntar innan sommaren är över.
Och det är inte den här söndertjatade handsken som kommer att ha någon avgörande
betydelse när det handlar om att binda GM via DNA-spår, blotta tanken är ju för fan absurd.

Man har sannolikt funnit spår på offrets kropp som man nu kunnat säkerställa vara från
nämnde balt.

Självklart. Det finns mer än en handske här, det kan vi i varge fall kan vara säkra på.
2015-06-30, 17:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mjaa.. kan nog finns nog annat också. Ex vis fingeravtryck på mobilskalet torde bli svårt att bortförklara. Något som dessutom inte vore osannolikt att man funnit.

Ett sådant fingeravtryck bevisa ju inte mer än att han har avsatt ett fingeravtryck, när, var och varför kan det finnas flera förklaringar till. Han kan ju i princip säga att han har plockat upp mobilen en gång när Lisa tappade den utanför caféet.
2015-06-30, 17:48
Medlem
cem77s avatar
Blir det överklagan på detta nu? Med 30 dagars häktning istället för 14 borde det ju bli det eftersom den häktade motsätter sig häktning helt och hållet.
2015-06-30, 17:49
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Blir det överklagan på detta nu? Med 30 dagars häktning istället för 14 borde det ju bli det eftersom den häktade motsätter sig häktning helt och hållet.

Det kommer säkerligen bli en överklagan till hovrätten men jag tror de skippar HD denna gång
2015-06-30, 17:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Någon som vågar spekulera om varför det dröjer? Är kroppen i dåligt skick?

Jag spekulerar, kroppen är styckad och det är svårt att klargöra vilka verktyg som har använts till det, eller så undersöker man vilken typ av mordvapen som har använts.
2015-06-30, 17:50
Medlem
ALLT precis ALLT pekar nu mot denna Litauer.

Man fick honom häktad i 4 veckor vilket enbart sker i undantagsfall.
Man har teknisk bevisning som knyter GM till BO och man har allt det andra som redan i ett första skede klassades som "PÅ SANNOLIKA SKÄL" utan teknisk bevisning.

Hade man varit det minsta osäker så hade 2 veckor omhäktning varit normen.

Man har nog ganska bra teknisk bevisning här.
2015-06-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Enligt Radio Skaraborg har man ännu inte fått en fullständig obduktionsrapport. Är det vanligt att det tar lång tid i vad som jag förmodar borde vara ett prioriterat fall? Eller är det bara att vissa analyser tar lång tid eller tyder det på att kroppen varit illa åtgången?

Rapporten kanske har kommit, men det tar sin tid att tolka det. Åklagaren med sina biträden har väl flera hundra trådar att dra i samtidigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in