2015-06-30, 15:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Begge bildene er den yngre broren.

Hur har du det med läsförståelsen?
Det står KLART och TYDLIGT under den 1:a /översta bilden:

"35-årige Nerijus Bilevicius är misstänkt för mordet på Lina Holm. Hans fru Irina, är misstänkt för grovt skyddande av brottsling."

Och under den 2:a/undre bilden:
Den yngre brodern, 31-årige Aivaras Bilevicius är också misstänkt för mordet på Lina Holm

Här har du en skärmdump
http://www.ladda-upp.se/bilder/aowzbwdybjconw/

Och här är sidan - igen:
http://petterssonsblogg.se/2015/06/15/bilder-och-namn-pa-de-misstankta-for-mordet-pa-lisa-holm/
2015-06-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Här är den MGM. Låt oss alla minnas att han är inte åtalad, än mindre dömd.

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja &uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.tiesa.co m%2Fnaujienos-ir-zinios%2Fpasaulis%2F16882%2Fsvedus-pasiurpino-ziaurus- lietuviu-nusikaltimas-atnaujinta&ei=FZ2SVZirLMO5sQHv4YeYBw&bvm=bv.967834 05,d.bGg&psig=AFQjCNHV-VbehH9sOQSN3wZiYHJx4NIw1g&ust=1435758164163876

Här är en bättre länk och bild. Troligen nyare också.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/1980034_529920933783856_3457574627092658561_o.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Nei, bryllupsbildet er den yngre broren med sin fru.

Den yngre broderns fru ser inte alls ut så där. Hon är dessutom mycket smalare.

Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Fel? Han har krävt tre människor häktad på en misstanke utan bevis, det är fel.

Ja, vi borde verkligen låta misstänkta mördare gå fria tills teknisk bevisning kommer. Inget kan gå fel om vi gör så!
2015-06-30, 15:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tror fortfarande att mannan som dömds i VB fallet är oskyldig.
Och jag hängde inte ut andra än VBs suspekta älskare MB som mycket pekade på hade med hennes försvinnande och död att göra. Andra namn jag postade och som jag alla skyddade med * var personer som, på ena eller andra viset, visade sig ha koppling till den ena eller andra som var inblandade i fallet.

Och jag orkar inte att förklara för dig varför jag tvivlar på att Bröderna i Lisa Holm fallet är oskyldiga i mordet på Lisa dels därför att det är väldigt många olika och komplicerade omständigheter, som alla har diskuterats av många här på tråden inklusive mig själv, som tilsammans ger mig den bilden, och dels därför att jag vet ganska säkert att det kommer inte att göra någon skildnad för dig och vad du tycker.

Och nej jag har absolut inga problem med polisen i almenhet.
Och de ända två mord jag för alvar diskuterat här på Flashback är VB fallet och detta Lisa Holm fallet.

Om du inte "orkar förklara" föreslår jag att du inte upptar tråden med dina i så fall helt ointressanta egna spekulationer i skuldfrågan. Du kanske har kört lite kristallterapi eller rådfrågat din sierska om saken? Big deal liksom

Vill du ändå göra ett försök att förklara varför du tror att bröderna är oskyldiga båda två så är säkert fler än jag nyfikna på vad "väldigt många olika och komplicerade omständigheter" kan vara för något som gör att du på fullaste allvar tror att du begriper saken bättre än de utredare som har all information. De flesta här i tråden är ju nämligen ganska överens om att vi vet ovanligt lite fakta i det här fallet om både brottet, offret och de misstänkta. Så vad är det för "väldigt många olika och komplicerade omständigheter" som du känner till utöver det lilla vi andra stackare vet som gör att du redan nu kan uttala dig så säkert? Tvärtemot utredare och statistik dessutom.
2015-06-30, 15:54
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Inte speciellt. När överklagan gjordes och avslogs så fanns inte den tekniska bevisningen som sänkte respektive höjde misstanken. Avslaget baserade sig på att läget och bevisningen var den samma som i tingsrätt och hovrätt.

Och du tror på åklagaren? Jösses alltså. Han ljuger ju som en häst är det ju numera ingen tvivel om. Han hade inget mer att komma med mot den yngre brodern och tvingades släppa honom. Men han gjorde inte det när han insåg det utan så absolut sent som möjligt. Samma sak med kvinnan, hon fick sitta häktad till sista minut.
Nu försöker han köra med att han har teknisk bevisning som stärker misstankarna mot den äldre MGM. Självklart säger han detta då han annars varit tvungen att släppa honom också vilket vore en total genomklappning av utredningen. Nu får vi se om TR går med på att misstankarna stärkts. Troligen kommer de inte våga göra något annat även om de nu har chansen att rätta till sitt och HR:s grova misstag förra veckan.
2015-06-30, 15:55
Medlem
Tingsnotariens avatar
Exempel:

Tre personer kan misstänkas för ett grovt brott. Man vet inte vem som har gjort det utan måste få teknisk bevisning analyserad först.

Vad gör man?

Alternativ 1:
Man släpper samtliga direkt , varav en som mycket väl kan ha begått brottet.

Alternativ 2:
Man häktar samtliga men så fort man vet var det lutar, efter ca 1-2 veckor, släpper man två och håller kvar en.

Jag anser att alternativ 1 är korrekt.
2015-06-30, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Här är en bättre länk och bild. Troligen nyare också.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/1980034_529920933783856_3457574627092658561_o.jpg

Den yngre broderns fru ser inte alls ut så där. Hon är dessutom mycket smalare.

Ja, vi borde verkligen låta misstänkta mördare gå fria tills teknisk bevisning kommer. Inget kan gå fel om vi gör så!

man hade gärna velat att DNA-svar och fingeravtryck kunde komma samma dag..men så långt i utvecklingen har vi ännu inte kommit..
2015-06-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Inte speciellt. När överklagan gjordes och avslogs så fanns inte den tekniska bevisningen som sänkte respektive höjde misstanken. Avslaget baserade sig på att läget och bevisningen var den samma som i tingsrätt och hovrätt.

Det är intressant för att resultatet idag visar att en HD-granskning inte överhuvudtaget visar på någon som helst starkt bevisvärde för häktningsbegäran, som många här trott att det gör.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2015-06-30 kl. 16:00.
2015-06-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Och du tror på åklagaren? Jösses alltså. Han ljuger ju som en häst är det ju numera ingen tvivel om. Han hade inget mer att komma med mot den yngre brodern och tvingades släppa honom. Men han gjorde inte det när han insåg det utan så absolut sent som möjligt. Samma sak med kvinnan, hon fick sitta häktad till sista minut.
Nu försöker han köra med att han har teknisk bevisning som stärker misstankarna mot den äldre MGM. Självklart säger han detta då han annars varit tvungen att släppa honom också vilket vore en total genomklappning av utredningen. Nu får vi se om TR går med på att misstankarna stärkts. Troligen kommer de inte våga göra något annat även om de nu har chansen att rätta till sitt och HR:s grova misstag förra veckan.

Roligt att du fick med ett scenario som du kan hålla dig till om han omhäktas. Kan ju absolut inte vara för att det finns bra bevisning om det händer.

Ni beter er som små barn även om det visar sig att äldre brodern är oskyldig.
2015-06-30, 15:59
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
man hade gärna velat att DNA-svar och fingeravtryck kunde komma samma dag..men så långt i utvecklingen har vi ännu inte kommit..
Max 24 timmar, problemet man skyller på är väl som vanligt att NFC har en backlog som heter duga. För små resurser i förhållande till arbetsbelastningen, kombinerat med semestertider.
2015-06-30, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cem77

Fallet är nästan avslutat..för mig har det varit det i någon vecka.. Åklagaren sitter med en hel kortlek..det är därför det knappt kommit ut något konkret..
2015-06-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Exempel:

Tre personer kan misstänkas för ett grovt brott. Man vet inte vem som har gjort det utan måste få teknisk bevisning analyserad först.

Vad gör man?

Alternativ 1:
Man släpper samtliga direkt , varav en som mycket väl kan ha begått brottet.

Alternativ 2:
Man häktar samtliga men så fort man vet var det lutar, efter ca 1-2 veckor, släpper man två och håller kvar en.

Jag anser att alternativ 1 är korrekt.

Är det inte alternativ 2 som är korrekt?
2015-06-30, 16:01
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
Roligt att du fick med ett scenario som du kan hålla dig till om han omhäktas. Kan ju absolut inte vara för att det finns bra bevisning om det händer.

Ni beter er som små barn även om det visar sig att äldre brodern är oskyldig.

Om det fanns bra bevisning värd något i det här läget hade åklagaren och polisen gått ut och sagt hur LH dog, var hon hittades samt att man bundit den MGM till brottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in