Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 11:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En av bröderna släpps. Live-TV: http://www.expressen.se/gt/haktningstiden-gar-ut-for-misstankta-broder/ Den yngre brodern släpps, den äldre brodern begärs omhäktad.
Shit vad lite åklagaren haft på fötterna om han inte ens begär honom omhäktad.
Undrar om han i så fall stärkt bevisningen ang. den äldre brodern?
Det känns inte helt solklart än, det blir spännande kommande timmarna.
2015-06-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Då blir historien rimligare och normalare. Unga tjejer mördas ju vanligen av män som varit ensamma gärningsmän.

det finns teknisk bevisning mot den äldre brodern
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Förstår ni inte att hon har blivit mördad på ett hemsk sätt och det är just drf hennes familj inte vill att det ska ännu läckas ut.
Detta är ett skam för pappan som jobbar för försvarsmakten, även om mordet på LH inte är hans fel.
Vem vill att ett helt land ska få veta att dottern har blivit sexuellt överfallen och sen styckad i bitar??
Dom vill inte ens gå ut med att berätta vart hennes "kvarlevor" hittades.
Tänk efter lite människor!
Hade detta varit ett vanligt mord så hade det läckt ut snabbare än vad ni tror.
Pappan skäms så oerhört mkt för att han inget kunde göra och bett polisen att inte avslöja på vilket sätt dottern har dött.

Du får ursäkta men du bör gå till psykdoktorn. Varför skulle pappan skämmas? Det är inte hans fel att hans dotter är död. Givetvis är han ledsen och hade önskat att han kunde gjort något men skäms? Varför i hela fridens namn skulle han skämmas?
Som jag inledde - om du inte trollar lider du av någon form av störning som du bör få hjälp med.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Under dagen fär tingsrätten ta ställning till äldre broderns förlängda häktning, blir det lyckta dörrar igen?

De på detta forum som har svamlat om åklagarens bevisning, och yngre broderns kåthet får nu ta sig en sväng i källaren för att kyla av sig.

Förhoppningsvis vill vi nu få reda på om det alls finns bevisning som knyter äldre brodern till Lisas död. (Vi måste utgå från att det inte finns bevisning mot yngre brodern då åklagaren inte kräver honom omhäktad).
Enligt GT:s livesändning finns det teknisk bevisning mot den äldre brodern, men inte mot den yngre.
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
ojoj det va oväntat yngre släpps alltså!!

Det var väntat att det i så fall skulle bli den yngre som släpptes. Minns hovrättens bedömning att de ville höra åklagaren om den yngre brodern men inte behövde det för den äldre.

Det var också den äldre som först rörde den berömda handsken. Oavsett vad som påståtts i tråden senaste tiden.
2015-06-30, 11:11
Medlem
Antagligen har bevisläget stärkts mot den äldre brodern genom någon DNA-träff?

Den yngre brodern har kanske inte haft något alls med detta att göra - inte ens medhjälp till mord?

Kanske inte heller skyddande av brottsling?

Jag tror att detta mord föregåtts av ett sexualbrott, vilket brukar vara en ensamsysselsättning dvs. en GM.
2015-06-30, 11:13
Medlem
FritzDaCats avatar
Efter att ha sett fotona av männen, hade jag uppfattningen att den yngre såg rätt sympatisk ut, medan den äldre såg ut som Frankensteins monster. Men eftersom det är vanskligt att bedöma folk efter utseendet, valde jag att inte yttra mig om detta.
Jag har även noterat i tråden att flera påpekat den äldres speciella blick.

Sen kan man väl tänka sig att det varit större chans att den av bröderna som kunnat svenska hade kunnat haft någon form av inledande kontakt med Lisa.
2015-06-30, 11:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Vad sägs om den här teorin då? Yngre brodern är OSKYLDIG?!?!?!?!
Jag är öppen för att båda är oskyldiga tills jag vet vad den tekniska bevisningen består utav.
2015-06-30, 11:15
Medlem
Yngre brodern släppt samma med kvinnan, den äldre brodern är dock omhäktad (det skall tydligen finnas tekniska bevis). Läste också att kvinnan som släpptes hade flytt utomlands, vilket stärker misstankarna ännu mer?? Då misstankarna kvarstår mot kvinnan och hon har flytt utomlands kommer det bli ett jävla arbete att hitta henne då hon antagligen är på en ganska skyddad plats.
2015-06-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Då blir historien rimligare och normalare. Unga tjejer mördas ju vanligen av män som varit ensamma gärningsmän.

Detsamma brukar gälla sexualbrott. Gruppvåldtäkter är inte särskilt vanligt förekommande.
2015-06-30, 11:16
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt GT:s livesändning finns det teknisk bevisning mot den äldre brodern, men inte mot den yngre.
Tuvärr är det inte upp till GT eller åklagare att avgöra vad som är teknisk bevisning mot den äldre brodern, men tingsrätten.

Jag skulle gissa att det rör sig om DNA på fyndplats, något som kan ha annan förklaring än att han är en mördare.
2015-06-30, 11:17
Medlem
Skulle den yngre brodern alltså vara helt ovetande om vad som inträffat LH? Låt pappan förhöra honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in