Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-30, 10:54
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det finns två tydliga saker som borde göra denna åklagare nervös.
1. kvinnan släpps. Hans indiciekedja fallar när kvinnan, som ska ha skyddat dessa män släpps. lägg även in faktumet att rätten inte godtog den högre misstankegraden på henne.
2 brödernas försvarsadvokater överklagar häktningen hela vägen upp till högstadomstolen. Det skulle inte en advokat göra om det inte fanns anledning.

Åklagaren har inget som binder dessa män till detta, utöver att de bor i området.
Om det räcker för att frihetsberöva folk har vi problem i detta land.
Sedan verkar ni ha glömt att den som först nämnde detta med fniss i samband med åklagaren inte påstod att han fnissade. Han jämfördes med ett fnissande barn som ska berätta en hemlighet. När sedan folk frågade efter länk till när han fnissar förtydligade skribenten att åklagaren inte hade fnissat. Detta icke-fniss blev till ämne för en debatt om varför åklagaren fnissade. Svaret från någon blev att han antagligen var nervös för nåt. Nu pågår analysen vad han har att vara nervös för. Intressant att se hur saker utvecklas i tråden.
2015-06-30, 10:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Förstår ni inte att hon har blivit mördad på ett hemsk sätt och det är just drf hennes familj inte vill att det ska ännu läckas ut.
Detta är ett skam för pappan som jobbar för försvarsmakten, även om mordet på LH inte är hans fel.
Vem vill att ett helt land ska få veta att dottern har blivit sexuellt överfallen och sen styckad i bitar??
Dom vill inte ens gå ut med att berätta vart hennes "kvarlevor" hittades.
Tänk efter lite människor!
Hade detta varit ett vanligt mord så hade det läckt ut snabbare än vad ni tror.
Pappan skäms så oerhört mkt för att han inget kunde göra och bett polisen att inte avslöja på vilket sätt dottern har dött.
Knappast, uppgifterna kommer ändå ut när förundersökningen är klar. Det är polisen som vill hålla det hemligt för att inte störa förundersökningen.
2015-06-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Förstår ni inte att hon har blivit mördad på ett hemsk sätt och det är just drf hennes familj inte vill att det ska ännu läckas ut.
Detta är ett skam för pappan som jobbar för försvarsmakten, även om mordet på LH inte är hans fel.
Vem vill att ett helt land ska få veta att dottern har blivit sexuellt överfallen och sen styckad i bitar??
Dom vill inte ens gå ut med att berätta vart hennes "kvarlevor" hittades.
Tänk efter lite människor!
Hade detta varit ett vanligt mord så hade det läckt ut snabbare än vad ni tror.
Pappan skäms så oerhört mkt för att han inget kunde göra och bett polisen att inte avslöja på vilket sätt dottern har dött.

Hur vet du att LH har blivit styckad?
2015-06-30, 10:57
Medlem
Fel plats. Jag hävdade för några dagar sedan att boden med galler för fönster och dörr inte fanns i miljön på Martorp. Jag hade fel! När jag sett bättre bilder på omgivningen runt boden så inser jag att jag hade fel. jag kan inte förstå att man fick dit BO utan att bli sedd av någon! Det betyder ju att GM var rejält bekant med platsen.
2015-06-30, 10:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
En av bröderna släpps. Live-TV: http://www.expressen.se/gt/haktningstiden-gar-ut-for-misstankta-broder/ Den yngre brodern släpps, den äldre brodern begärs omhäktad.
2015-06-30, 10:58
Medlem
zBr9s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab

En av bröderna, den yngre, släpps.
2015-06-30, 11:01
Medlem
Hade hon hittats styckad så hade ju missing people sett delar av henne under sitt sök. Kroppen kan ha hittats i en process där man styckar den JA, därmed också polisens reaktion. Men vi vet ingenting. Jag tror hon har hittats död och att reaktionerna på hennes döda kropp, (den har legat i fem dagar), har gjort att man reagerat som man gjorde eftersom man trott att man skulle hitta henne levande.
2015-06-30, 11:03
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Fast vi får väl hoppas att FUL har mer bevisning än denna uttjatade handske.
Det är mycket man inte vet och mycket man inte begriper. Handsken som bevismaterial är en sak och som ledtråd för spekulationer är en annan.

Det är besynnerligt att handsken var i ladan, dels därför att ladan varken är trolig brottsplats eller toalett och dels därför att det måste finnas en bra förklaring till dumpning av handske i efterhand. Min förklaring är då att GM råkade ha handsken denna måndagsmorgon och hade ett behov av att göra sig av med den och samtidigt ha en naturlig förklaring på dennes fingeravtryck eller DNA på handsken. Vilket antyder att endast den yngre broderns spår finns på handsken.

Om man studerar bilderna från gripandet av de tre, så ser man att kvinnan kommunicerar med sin man då han grips. Kanske var den yngre brodern borta från hemmet under tiden, men att kvinnan vet att hennes man var hemma, men att mannen inte vill skvallra på sin bror och kräver att frun ska säga att även den yngre brodern var hemma..?
Senast redigerad av B0B0-emulator 2015-06-30 kl. 11:11.
2015-06-30, 11:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
ojoj det va oväntat yngre släpps alltså!!

Inte så väldigt oväntat tycker jag. Ända sedan ärendet landade på Göta HR´s bord så finns en indikation på att en stor delning mellan bröderna finns.

Åklagare bekräftar att teknisk bevisning finns mot den äldre brodern.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-30 kl. 11:07.
2015-06-30, 11:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab

En av bröderna, den yngre, släpps.
Då blir historien rimligare och normalare. Unga tjejer mördas ju vanligen av män som varit ensamma gärningsmän.
2015-06-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollypoppet
Otroligt ödsligt ställe, fattar inte hur man kan lämna unga tjejer där för att stänga och låsa själva. jag är ofta i området, och aldrig att mina tonårsbarn skulle få cykla/gå själva där, inte ens mitt på dan.
Det är folktomt, långt mellan husen, smala slingrande vägar, mörkt av all grönska och som sagt, spöklikt ödsligt. perfekt ställe att mörda/kidnappa nån på.

Men nu får du väl ge dig! Vaddå, spökligt, ödsligt ställe perfekt att mörda eller kidnappa någon på?!
Aldrig ens mitt på dagen låta mina tonåringar vistas där?!

Jag är mållös. Ett idylliskt och grönt område ute på den svenska landsbygden med stora grönområden och ett fåtal bostadshus är väl en bättre beskrivning på området?

Folk är fan inte kloka! Du skulle hellre släppa ut dina tonåringar i Stockholms förorter där det är mer sannolikt att möta en mördare eller våldtäktsman? Nej, den svenska landsbygden är livsfarlig att vistas i!? Duuhh...
2015-06-30, 11:07
Medlem
wizardinrobes avatar
Under dagen fär tingsrätten ta ställning till äldre broderns förlängda häktning, blir det lyckta dörrar igen?

De på detta forum som har svamlat om åklagarens bevisning, och yngre broderns kåthet får nu ta sig en sväng i källaren för att kyla av sig.

Förhoppningsvis vill vi nu få reda på om det alls finns bevisning som knyter äldre brodern till Lisas död. (Vi måste utgå från att det inte finns bevisning mot yngre brodern då åklagaren inte kräver honom omhäktad).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in