Citat:
Ursprungligen postat av
speedi-
Och nu har de släppt Guidetti gratis medan de ska köpa Sterling för 50 miljoner pund.
Guidetti är Sveriges mest överskattade spelare genom tiderna, vågar jag lova. Men han är bra på att snacka, och det verkar man komma långt på. Enormt slätstruken spelare, inte bra på nåt.
Bra rörelse utan boll
bra på att förutse mönster i försvarslinje
bra på att löpa på försvares blindsida
bra tillslag både i och utanför boxen
bra på att skjuta på ett tillslag
Sen saknar han snabbhet samt explosivteten är i minsta laget. Men det finns spelare som Falcao, Trezeguet, och Lisandro Lopez (som är den spelaren han påminner mest om) som ändå har haft en lyckad utveckling.
Nej han är bra på saker problemet är att vissa av hans andra egenskaper håller Allsvensk nedre halvan nivå.
Ni som sysslar med scouting, talangutveckling eller träning på elitnivå inom fotboll vet vad jag menar....
Personligen Tror Jag:
Att Guidetti kan få en Lisandro Lopez karriär vilket är helt okej Ordinarie och kulsspelare i klubbar på LYon och Porto nivå. Han måste då kompensera sin bristande snabbhet med smarthet och reaktionsförmåga likt Lisandro.
Förnärvarande verkar ju fysiken inte vara på topp (har han gjort 90min än?) han bytt ju ut ganska ofta. Så ett tips är ju för en klubb på OL nivå att ta in honom som en super sub.
Gazettan hade han som matchen spelare mot Italien vilket betyder att journalisterna antingen var helt slukade av hypen eller hade "goda relationer" med JG ganska mäktiga agentur. För han var inte topp5 i mina ögon i den matchen.