2015-06-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karanov
Han e uppväxt i Afrika och han umgås väl med fel människor tyvärr.

Så att umgås med invandrare är att umgås med fel människor?
Citera
2015-06-28, 17:55
Medlem
Ferry31s avatar
Först tyckte jag han var dum, men nu börjar Guidettis plan bli uppenbar. Hela detta mästerskapet är anledningen till hans jävla krav på sign-on bonus. Han ville helt enkelt inte bli såld för tidigt. Han inser nog själv att det gått rätt så mycket åt skogen senaste åren och därför skulle ingen acceptera hans krav, men det här mästerskapet har varit hans stora chans att öka sitt värde. Han har dessutom gjort två mål, en assist och känns som en framstående profil i EM. En spelare som sticker ut, någon som man lägger märke till.

Får erkänna att jag hade fel om honom. Guidetti visste att det skulle bli succé, han är ett geni. Gratulerar, för nu lär väl typ Sporting eller någon annan klubb köpa honom.
Citera
2015-06-29, 10:18
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Det har ju gått helt okej för Olic, kille utan värst mycket talang men mycket hjärta.

Ja fast Olic har ett löpsteg och en explosivtet i paritet med Robben utan boll
och också med i djupled
det ät bara egentligen riktningsförändringarna där hans spelförståelse och mindre putsade teknik blottas när det kommer till snabbhet.

En Olic spelare kan användas särskilt i ett väldigt hårt drillat lag där han har tydliga instruktioner och slipper tänka och vara innovativ....
Citera
2015-06-29, 10:26
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är mycket möjligt den stämmer, men en ryggmärgsreflex säger att jag vill ha den verifierad från ett par håll innan jag slutar tvivla.

Kan verifiera historien hörde den från någon som inte var involverad med journalisten ifråga och innan artikeln läkte (tror jag). Det är ju inte olikt det han tidigare har gjort lirat Fotboll med killarna i Kenya när han är där å hälsar på och spelat streetfootball på Rotterdams gator när Dalil var å hälsa på.
Citera
2015-06-29, 10:33
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Och nu har de släppt Guidetti gratis medan de ska köpa Sterling för 50 miljoner pund.

Guidetti är Sveriges mest överskattade spelare genom tiderna, vågar jag lova. Men han är bra på att snacka, och det verkar man komma långt på. Enormt slätstruken spelare, inte bra på nåt.

Bra rörelse utan boll
bra på att förutse mönster i försvarslinje
bra på att löpa på försvares blindsida
bra tillslag både i och utanför boxen
bra på att skjuta på ett tillslag

Sen saknar han snabbhet samt explosivteten är i minsta laget. Men det finns spelare som Falcao, Trezeguet, och Lisandro Lopez (som är den spelaren han påminner mest om) som ändå har haft en lyckad utveckling.

Nej han är bra på saker problemet är att vissa av hans andra egenskaper håller Allsvensk nedre halvan nivå.

Ni som sysslar med scouting, talangutveckling eller träning på elitnivå inom fotboll vet vad jag menar....

Personligen Tror Jag:
Att Guidetti kan få en Lisandro Lopez karriär vilket är helt okej Ordinarie och kulsspelare i klubbar på LYon och Porto nivå. Han måste då kompensera sin bristande snabbhet med smarthet och reaktionsförmåga likt Lisandro.

Förnärvarande verkar ju fysiken inte vara på topp (har han gjort 90min än?) han bytt ju ut ganska ofta. Så ett tips är ju för en klubb på OL nivå att ta in honom som en super sub.

Gazettan hade han som matchen spelare mot Italien vilket betyder att journalisterna antingen var helt slukade av hypen eller hade "goda relationer" med JG ganska mäktiga agentur. För han var inte topp5 i mina ögon i den matchen.
Senast redigerad av L-illuminato 2015-06-29 kl. 10:47.
Citera
2015-06-29, 10:41
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Så att umgås med invandrare är att umgås med fel människor?

På Flashback skulle han vara mer omtyckt om han gjorde Saluto Romano och pratade om det Nordiska blodsarvet och vikten av att bevara det?

Så tycker du inte din fråga känns aningen retorisk?
Citera
2015-06-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Först tyckte jag han var dum, men nu börjar Guidettis plan bli uppenbar. Hela detta mästerskapet är anledningen till hans jävla krav på sign-on bonus. Han ville helt enkelt inte bli såld för tidigt. Han inser nog själv att det gått rätt så mycket åt skogen senaste åren och därför skulle ingen acceptera hans krav, men det här mästerskapet har varit hans stora chans att öka sitt värde. Han har dessutom gjort två mål, en assist och känns som en framstående profil i EM. En spelare som sticker ut, någon som man lägger märke till.

Får erkänna att jag hade fel om honom. Guidetti visste att det skulle bli succé, han är ett geni. Gratulerar, för nu lär väl typ Sporting eller någon annan klubb köpa honom.
Borde han inte gå till Italien? Han har ju italienskt påbrå precis som jag själv. Jag skulle ha gått till Italien. Ganska bra liga och känns inte lika livsfarlig som engelska ligan.
Citera
2015-06-29, 16:04
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusuggla
Borde han inte gå till Italien? Han har ju italienskt påbrå precis som jag själv. Jag skulle ha gått till Italien. Ganska bra liga och känns inte lika livsfarlig som engelska ligan.

Han har ett Italienskt efternamn men hans Pappa Mike är mer Engelsman än Italienare....
Citera
2015-06-29, 18:52
Medlem
Sätter en hel årslön på att Guidetti kommer såga Portugal jämns med fotknölarna och säga att det är det sämsta lag dom mött i EM efter att Sverige vunnit guldet vore helt awesome
Citera
2015-06-30, 00:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Guidettis personlighet gör att han precis som Zlatan sticker ut från mängden och delar upp Sverige i två läger. Antingen hatas han eller så älskar man honom....det finns liksom ingen mitt i mellan.
Citera
2015-06-30, 00:36
Medlem
Tycker att han är rätt skön. Visst pratar han lite blattigt men han skäms inte för att sjunga nationalsången högt och tydligt och han visar att han älskar att spela för Sverige. Det räcker gott och väl i min bok.
Citera
2015-07-01, 17:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Det kan jag hålla med om.
Folkhjälte är han inte. Men han kan bli. Den viljan, glöden och entusiasmen har han. En viking.

Alma Berlin
Han ÄR folkhjälte just nu på tv faktiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in