2015-06-29, 20:44
  #12169
Medlem
I och med almedalen.

Hur mycket håller medieföretagen på med att marknadsföra sig så att man kan få mer tidningsstöd ifrån politikerna?
Citera
2015-06-29, 20:45
  #12170
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Att slå ihop Expressen och Aftonbladet är förmodligen det enda realistiska alternativet om vi ska prata en överlevnadsperiod på mer än fem år för papperstidningsupplagan. Kan det finnas planer på det tro?

Aftonpressen? Expressbladet?
Citera
2015-06-29, 20:55
  #12171
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Att slå ihop Expressen och Aftonbladet är förmodligen det enda realistiska alternativet om vi ska prata en överlevnadsperiod på mer än fem år för papperstidningsupplagan. Kan det finnas planer på det tro?

Aftonpressen? Expressbladet?

Varför inte Aftonexpressen
Citera
2015-06-29, 21:12
  #12172
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Varför inte Aftonexpressen

Föreslår: ExBladet; tidningen för alla föredettingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Aftonpressen

Aftonpravda.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-06-29 kl. 21:16.
Citera
2015-06-29, 21:25
  #12173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Som vanligt dementeras det men idag står det i text tv att detta rykte är sant.



Man undrar vilka delar de vill köpa?....hur och vad de räknar på?

Är det papperstidningen+nätdelen+TVdelen?
Tror du att Bonnier kan köpa delar av Aftonbladet?
Är du dum eller?
Citera
2015-06-29, 21:54
  #12174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Som vanligt dementeras det men idag står det i text tv att detta rykte är sant.



Man undrar vilka delar de vill köpa?....hur och vad de räknar på?

Är det papperstidningen+nätdelen+TVdelen?

Jag hoppas verkligen att det är sant. Bonnier och Expressen är mindre PK än Aftonbladet.
Citera
2015-06-29, 21:57
  #12175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Att slå ihop Expressen och Aftonbladet är förmodligen det enda realistiska alternativet om vi ska prata en överlevnadsperiod på mer än fem år för papperstidningsupplagan. Kan det finnas planer på det tro?

Aftonpressen? Expressbladet?

Det är konstigt att det inte redan gjorts. Materialet är stort sett detsamma med viss skillnad i politikdelen.

Vad är meningen med att köra ut två tidningar när det lika väl räcker med en..
Citera
2015-06-29, 22:14
  #12176
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Passerar Hemköps personalingång ibland. Idag satt det en info från Expressens distributör som sa att man får köpa alla Expressens bilagor utan själva tidningen från och med nu.
Citera
2015-06-29, 22:29
  #12177
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Passerar Hemköps personalingång ibland. Idag satt det en info från Expressens distributör som sa att man får köpa alla Expressens bilagor utan själva tidningen från och med nu.

Det roliga är att de i reklam-tv annonserar ut det med en man som skriker "ÄNTLIGEN!!!". Sedan "det är en mänsklig rättighet att välja".

Så, varför reagerade jag på detta då så jag tom minns reklamen? Jo, för att de sänker sin egen huvudprodukt. Min tanke med mannen som skriker ut sin lycka är att han slipper läsa deras tidning, deras hantverk, deras inkomst. De kan nu välja att läsa om annat som bilagan handlar om, Resor, TV(?) Kändisnytt (?) eller vad nu deras bilaga handlar om. Det är som att SAS skulle skapa en frukostkedja med pitchen "Äntligen slipper du flyga med oss, köp bara frukosten här".
Citera
2015-06-29, 22:35
  #12178
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Inte lätt att behålla psykisk hälsa på tidningarna numera.
Expressen marscherar med tidningsdöden i Almedalen.
http://nyheteridag.se/har-marscherar-expressens-fotsoldater-tidningsdoden-hack-i-hal/
Citera
2015-06-29, 23:03
  #12179
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Inte lätt att behålla psykisk hälsa på tidningarna numera.
Expressen marscherar med tidningsdöden i Almedalen.
http://nyheteridag.se/har-marscherar-expressens-fotsoldater-tidningsdoden-hack-i-hal/

Dramaqueens. Skapa en produkt som folk vill ha, det var väl så tongångarna gick när SAAB ville ha skappepengar för att inte gå i konkurs?
Citera
2015-06-29, 23:31
  #12180
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Tror du att Bonnier kan köpa delar av Aftonbladet?
Är du dum eller?
Vilken j*vla kommentar.Läste du hela inlägget ?Uppenbarligen förstod du inte vad som skrevs.

Återigen, att Bonnier räknar och vill köpa Aftonblaskan bekräftas!

Av ingen mindre än Gunnilla Herlitz VD för träskpressen och DN, allt enligt text tv som tar nyheter från TT.....så visst....kanske en fejknyhet...va det så du tänkte.......
Det jag frågade mig var vilka delar!!...
__________________
Senast redigerad av zorze 2015-06-29 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in