Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 21:17
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
De kanske gör så i Skövde. Alla poliser gör inte alltid som de ska...
Du! han var helt tappad bakom en vagn! Han satt i 6 timmar och hade en mjäkande profil och var nästan gråtfärdig . Han släppte en ny detalj varje timme det sista han klämde ur sig var kvinnokläder! Han var grymt puckad och en sorglig historia för alla på FB. (Super troll)
glöm den!
2015-06-29, 21:18
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
De kanske gör så i Skövde. Alla poliser gör inte alltid som de ska...

Låt oss inte hoppas dom gör en lika dålig utredning som i Helena Anderssons försvinnande för då får Skarborgspolisen inte det lätt från allmänheten.
2015-06-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Kan man egentligen kolla vem som äger ett YouTube-konto? Det är en snubbe som kallar sig för israeljudarna och är 48 år, som försöker luska ur lite info av en skolkompis/bekannt till Lisa. Tycker han verkar lite konstig..

https://www.youtube.com/watch?v=u7qdFSQBZFQ

Chattet började för en vecka sen. Flickan: J*lia Ek*erg

*u
*b

Känns creepy. Journalist eller nån på jakt på ett nytt offer? Tycker han frågar för mycket/är för närgången. Man ber inte småtjejer om Skype och KiK!
2015-06-29, 21:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
I denna sak jobbar det för närvarande runt 100 poliser, så här fattas det inte ressurser.
Inte dygnet runt. Poliser har också rätt till dygnsvila och helgledigt. Detta är inte en amerikansk kriminalfilm, polisen drar inte ihop ett uppbåd kl 21 en söndagkväll för att någon har hittat kläder i naturen. Sannolikheten för att det skulle ha med mordet att göra är liten. Men #KofotarConny gav ett trovärdigt intryck: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart).
2015-06-29, 21:24
Medlem
styrlunds avatar
[quote=wizardinrobe]I denna sak jobbar det för närvarande runt 100 poliser, så här fattas det inte ressurser.[/QUOTEvart har du hört siffran 100?
Siffran är överdriven, men det visar hur lite bevis polisen har på de två häktade. Det är långt ifrån en avslutad polisutredning.
2015-06-29, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inte dygnet runt. Poliser har också rätt till dygnsvila och helgledigt. Detta är inte en amerikansk kriminalfilm, polisen drar inte ihop ett uppbåd kl 21 en söndagkväll för att någon har hittat kläder i naturen. Sannolikheten för att det skulle ha med mordet att göra är liten. Men #KofotarConny gav ett trovärdigt intryck: (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart).
Ja, läs gärna tråden det är ett jättebevis på hur ett lågvattenmärke kan göras på FB:
2015-06-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZimZallaZorro
Åh tack !!!! ...äntligen en vettig bild på boden´s placering så man slipper dividera om det
(även om det mest troligt har utretts tidigare i denna långa tråd)

Ja, jag ger mig - det tycks stämma att det är den som bilderna med tekniker visar, och förmodligen där kroppen hittades. Det fotot hade jag missat.
2015-06-29, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Känns creepy. Journalist eller nån på jakt på ett nytt offer? Tycker han frågar för mycket/är för närgången. Man ber inte småtjejer om Skype och KiK!

Inte mer creepy än drevet som går här inne i tråden tycker jag, Dessutom öppen med sin ålder gentemot de hen ber om information, verkar vara en ärlig typ som i sann flashbackanda försöker att hitta så mycket information som möjligt om Lisa. Nej, det verkar inte vara en skummis tycker jag och förmodligen så har hen ingenting med mordet att göra.
2015-06-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
AJ vet om händelsen inom en halvtimme efter försvinnandet på söndag kväll.
Blev han inkallad av polisen för att öppna ladan när de sen var på plats funderade jag?
Det lär vara rätt sent om polisen larmades strax innan kl 22.
Varför skulle han annars veta om detta så tidigt? Finns väl ingen anledning att meddela honom ett försvinnande annars.
Dess innan är det väl annars bara pappan, caféägaren och polisen som har vetskap om försvinnandet.
I en av intervjuerna säger han "på marken" och i nästa "på golvet" - det ena låter som ett rum och det andra mer där de gräver (mark med sand/jord)
Han tog sen Mc-handsken ur ladan, så fyndplatsen är ju bara bevittnad av de tre han uppger.

Om jag utgår ifrån hur jag själv hade agerat så tror jag det var Cafeägaren som ringde runt till folk (som hen hade i sin telefonlista) och frågade om någon sett BO, och jag tror vidare att en av de hon då ringde var AJ.
2015-06-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte mer creepy än drevet som går här inne i tråden tycker jag, Dessutom öppen med sin ålder gentemot de hen ber om information, verkar vara en ärlig typ som i sann flashbackanda försöker att hitta så mycket information som möjligt om Lisa. Nej, det verkar inte vara en skummis tycker jag och förmodligen så har hen ingenting med mordet att göra.

Förmodligen inte. Ändock creepy.
2015-06-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Onatopp lider av dåligt minne, han återkom inte, ha sa samma kväll att "två kriminalare från Skövde plockade kläderna i pappkassar, och tog hans födelsedatum".

Då fattade alla (utom Onatopp) att det var lögn alltsammans, för polisen gör inte så. De spärrar av området, sätter upp lampor, fotograferar och tilkallar tekniker.

Bluffaren återkom aldrig.

Ok.. Ja, vet inte vad man ska tro Det lät ju "för bra för att vara sant". Det är ju inte varje dag som man hittar kläder utomhus och att göra det precis i området... Nåja. Det kan mycket väl vara sant så jag ska väl inte yttra mig egentligen 😊
2015-06-29, 21:39
Lite uppdatering av tider.

Söndagen 7/6:
Kafét stänger 18.00. Lisa Holm arbetade på kafét och städade samt stängde kafét med 2 unga kollegor.
18.20 Kollegorna tar bilen hem, säger hejdå till Lisa som runt husknuten går till EU-mopeden.
18.23 skickar Lisa sms till sin pappa om att hon snart kommer hem.
18.30 är Lisas mobil helt avstängd pga att batteriet är slut (det var lågt) eller att den har blivit avstängd av okänd person.
20.00 Föräldrar oroliga, pappan kör hemifrån till kafét i motsatt riktning, om något hänt, för att leta.
21.00 Pappan framme vid kafét. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kafét.
21.30 Poliser är på plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in