Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 20:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvan77
Orkar inte gå igenom alla sidor så därför frågat jag ist. Hur gick det för honom som hittat damkläder på en äng (när han skulle plocka blommor)? Har han skrivit något mer? Det har iaf inte stått om några fler fynd i tidningen men yppandeförbudet gäller kanske även här( om det var BO:s kläder vill säga..)
Hen återkom och uppgav att polisen hämtade kläderna.
2015-06-29, 20:59
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvan77
Ok. Tack!
Onatopp lider av dåligt minne, han återkom inte, ha sa samma kväll att "två kriminalare från Skövde plockade kläderna i pappkassar, och tog hans födelsedatum".

Då fattade alla (utom Onatopp) att det var lögn alltsammans, för polisen gör inte så. De spärrar av området, sätter upp lampor, fotograferar och tilkallar tekniker.

Bluffaren återkom aldrig.
2015-06-29, 21:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Figure of speech.

Visst!
My mistake

Åklagaren är lite barnslig. Man undrar om han har nånting alls egentligen.
2015-06-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Ingen vittnen fördes vid häktningsförhandligarna, heller inga förhörsprotokoll, så detta hörs märkligt ut, även om åklagartomten yrar om förhör som stärker misstanken, men de finns nog bara i hans huvud.
Var du närvarande vid häktningsförhandlingarna? Du verkar vet en hel del.
2015-06-29, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Onatopp lider av dåligt minne, han återkom inte, ha sa samma kväll att "två kriminalare från Skövde plockade kläderna i pappkassar, och tog hans födelsedatum".

Då fattade alla (utom Onatopp) att det var lögn alltsammans, för polisen gör inte så. De spärrar av området, sätter upp lampor, fotograferar och tilkallar tekniker.

Hen återkom i tråden och uppgav det jag återgav. Det är inget fel på mitt minne, men däremot tvivlar jag på att polisen slår på stora klockan så fort någon anmäler ett fynd. Efter att någon har analyserat fyndet går det möjligen att slå på någon bjällra. Även polisen har begränsade resurser.
2015-06-29, 21:05
Avslutad
Smart inlägg innan MGM var kända.

Ursprungligen postat av Tomato

Det jag har läst i lokalblaskorna är att ägarn till ladan fann handsken.

Okej. Jag fick för mig att polisen från början gick ut med att de hittat den.
Tänkte i och med att handsken hittades rätt tidigt så kunde det ha varit genomtänkt av någon som eventuellt är inblandad att säga att den hittades i ladan för att hålla polisen sysselsatt på ett ställe där man vet att det inte finns några spår för att köpa sig tid att röja undan andra spår.

Svaren är postade av rainbowright: Tycker jag verkar vara mycket smart, kom i håg att hon
svarar på detta när den upphittade handsken publiceras i media.
Då hade man heller ingen MGM. (man kan komma långt med att spekulera!)

Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Militär och privatpersoner/missing people har hittat sakerna som är kända: mobildelarna, handsken, mopeden, armbandet vid Medelplana, grävplatsen + okänt föremål. Men polisen hittade tydligen saker igår i ladan efter det att de släppt avspärrningen och folk rört sig i den.

Men handsken hittades väl rätt tidigt, innan Missing People kopplades in?
Tänker att privatpersonerna (såg nu att det stod några och inte två) kanske "hittade" handsken där för att köpa sig tid... Men jag kanske krånglar till det onödigt mycket.
2015-06-29, 21:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
(...)

Även jag uppfattade dock att hen återkom på något vis.
Fast jag också tror att det var ett troll.
2015-06-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hen återkom i tråden och uppgav det jag återgav. Det är inget fel på mitt minne, men däremot tvivlar jag på att polisen slår på stora klockan så fort någon anmäler ett fynd. Efter att någon har analyserat fyndet går det möjligen att slå på någon bjällra. Även polisen har begränsade resurser.

Tror likadant att det faktiskt var sant. Tråkigt att folk vill göra sig löjliga på andras bekostnad här i tråden...
2015-06-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet inte vad du länkat tidigare men denna finns via tråden tidigare av en annan person:
http://s10.postimg.org/ugyp8uv7t/kropp.jpg

Åh tack !!!! ...äntligen en vettig bild på boden´s placering så man slipper dividera om det
(även om det mest troligt har utretts tidigare i denna långa tråd)
2015-06-29, 21:11
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Var du närvarande vid häktningsförhandlingarna? Du verkar vet en hel del.
Advokat Inger Rönnbäck sa i torsdags detta, det kan hon säga utan att bryta yppandeförbudet.
För åklagartomten har sagt en del saker till pressen själv, så som:inga tekniska bevis, vi har hållit förhör, och har material.

Inger Rönnbäck sa att åklagaren trots detta inte lade fram något material eller förhörsprotokoll i rätten, det har hon antagligen rätt att säga.
2015-06-29, 21:11
Medlem
Citat:

De kanske gör så i Skövde. Alla poliser gör inte alltid som de ska...
2015-06-29, 21:13
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I denna sak jobbar det för närvarande runt 100 poliser, så här fattas det inte ressurser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in