2015-06-29, 13:01
  #169
Medlem
mickepickepös avatar
Fascinerande att följa den här tråden men man blir lite mörkrädd över hut folk (småbarn?) resonerar.

För det första så betyder "100% nötkött" inte ett skit, då det kan vara nästan vad som helst - så länge det suttit fast på ett nötkreatur. Att hamburgaren är torr och smaklös måste besprutas med grilloljepartiklar samt dränkas i billig sås tänker man tydligen inte på ??

Är man, som jag, van att lagar egen mat från grunden så vet man också att man måste tillföra vissa ingredienser för att köttet ska hålla ihop vid tillagningen, potatismjöl är alldeles utmärkt och smakar inget. Hur en sån tillsats kan få någon att bojkotta Sibylla tyder på okunskap. Fundera lite på vad Mcdonald's använder istället... Nåt är det.

Sibylla är ljusår före McD och Burger King om man ska se till kvalitet och äkthet. Det finns inte ens något att diskutera.
Citera
2015-06-29, 13:08
  #170
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Fascinerande att följa den här tråden men man blir lite mörkrädd över hut folk (småbarn?) resonerar.

För det första så betyder "100% nötkött" inte ett skit, då det kan vara nästan vad som helst - så länge det suttit fast på ett nötkreatur. Att hamburgaren är torr och smaklös måste besprutas med grilloljepartiklar samt dränkas i billig sås tänker man tydligen inte på ??

Är man, som jag, van att lagar egen mat från grunden så vet man också att man måste tillföra vissa ingredienser för att köttet ska hålla ihop vid tillagningen, potatismjöl är alldeles utmärkt och smakar inget. Hur en sån tillsats kan få någon att bojkotta Sibylla tyder på okunskap. Fundera lite på vad Mcdonald's använder istället... Nåt är det.

Sibylla är ljusår före McD och Burger King om man ska se till kvalitet och äkthet. Det finns inte ens något att diskutera.

Fast jag är HÖGST skeptisk till att Sibylla gör sina burgare från grunden! Dom ser/smakar ju exakt som den frysta brosk-burgaren du köper på ICA. Ingen har sagt att McD är bättre, men (tyvärr) smakar nog fan donkenburgaren bättre ändå.
Citera
2015-06-29, 13:54
  #171
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
an att lagar egen mat från grunden så vet man också att man måste tillföra vissa ingredienser för att köttet ska hålla ihop vid tillagningen, potatismjöl är alldeles utmärkt och smakar inget. Hur en sån tillsats kan få någon att bojkotta Sibylla tyder på okunskap. Fundera lite på vad Mcdonald's använder istället... Nåt är det.

Öh, va? Det enda man behöver tillsätta i en riktigt bra hemlagad hamburgare är salt och peppar, allt annat är vansinne. Det är inte precis någon vetenskap att steka en köttpuck.
Citera
2015-06-29, 13:59
  #172
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Fast jag är HÖGST skeptisk till att Sibylla gör sina burgare från grunden! Dom ser/smakar ju exakt som den frysta brosk-burgaren du köper på ICA. Ingen har sagt att McD är bättre, men (tyvärr) smakar nog fan donkenburgaren bättre ändå.

Visst kan du göra en sibyllaburgare ganska enkelt själv, hack sallad, lök stek burgaren, värm brödet senap ketchup gör en egen dressing och och lägg på cheddarost.

Vitsen med ett grillkök är att du slipper göra din egen burgare, du betalar för att nån skall göra den åt dig, detsamma gäller alla restauranger.

Det är f.ö inte svårt att göra en Bigmac hemma själv heller, jag har gjort det.
https://www.youtube.com/watch?v=C5J39YnnPsg

Edit. titta på filmen så ser ni hur simpel och halvdan en Mc-donalds burgare egentligen är.
__________________
Senast redigerad av trickydick 2015-06-29 kl. 14:03.
Citera
2015-06-29, 14:17
  #173
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Visst kan du göra en sibyllaburgare ganska enkelt själv, hack sallad, lök stek burgaren, värm brödet senap ketchup gör en egen dressing och och lägg på cheddarost.

Vitsen med ett grillkök är att du slipper göra din egen burgare, du betalar för att nån skall göra den åt dig, detsamma gäller alla restauranger.

Det är f.ö inte svårt att göra en Bigmac hemma själv heller, jag har gjort det.
https://www.youtube.com/watch?v=C5J39YnnPsg

Edit. titta på filmen så ser ni hur simpel och halvdan en Mc-donalds burgare egentligen är.

Absolut, det jag menade var mer hur köttet i sig förbereddes. Föregående talare skrev ju på sånt sätt att själva köttet skall kryddas och blandas mm. Vilket jag betvivlar att Sibylla gör.
Citera
2015-06-29, 14:58
  #174
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dianoia
Kaffet du köper på Starbucks är egentligen skitkaffe som inte kommer i närheten av kaffet du dricker hemma, men Starbucks kafé med sina bruna väggar och allmänt modern och trendy inredning.
Och den kända Starbucks logon som reklameras överallt ger dig; inte en god kaffe utan en god Starbucks-upplevelse alltså Starbucks upplevelsen den mysiga och speciella upplevelsen som dessa butiker har.

För hade det hetat Ahmeds-kaffe och logot varit en random arabisk text så hade det inte varit trendigt oavsett hur gott arabica-kaffe är.

Ungefär så fungerar det med allt i världen, och hamburgare kommer inte undan det.

Snarare är det så att Starbucks serverar det bästa kaffet som går att hålla internationell standard på och som är neutralt i smaken. D.v.s. det är ett kaffe som det måste finnas tillräckligt av och som måste vara tillräckligt bra för 90% av befolkningen. Självklart kan du få bättre kaffe av en riktig kaffenörd, men jag skulle vilja tro att 80-90% av befolkningen tycker att Starbucks är tillräckligt gott. Vilket är tillräckligt för att inte våga chansa, speciellt när du är utanför din egen ort, där du har koll på kaféer.

Samma sak gäller McDonalds och Burger King - de har industrialiserat hamburgaren. Problemet de har är att de måste anpassa sig i större grad efter lokala livsmedel. Problemet de har då är att miniminivån är samma som det sämsta landet där de köper ifrån. T.ex. så håller Thailändsk potatis och Svenska tomater jävligt kass kvalité, vilket gör att kvalitén blir lidande. Trots att de antagligen är så bra det kan bli på denna nivå.

Så jag skulle vilja säga att äta hamburgare på ett lokalt ställe eller att göra själv är oerhört mycket bättre än McDonalds, än vad t.ex. att dricka på ett lokalt kafé eller göra själv är gentemot Starbucks.

Sibylla är dock som vilket lokalt gatukök som helst. Varierande kvalité. Ett Sibylla smakar inte som ett annat.
Citera
2015-06-29, 15:23
  #175
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Har faktiskt varit på ett sådant ställe. Va som max & donken fast Sibylla då så klart.
Minns jag inte helt fel så va det i Sunne i värmland & det är bara där jag kan minnas jag klivit in på en sådan Sibylla restaurang.

Konstigt det inte finns fler av dom dock.

Nu kanske någon annan redan påpekat detta. Då jag bara kollade dom första sidorna i tråden.

Gå tillbaka till sida 13 och läs undertecknads inlägg. De här restaurangerna finns väl över hela landet vid det här laget, men kanske mest på senare år. Den jag nämnde i Västervik stod klar 2011 vilket jag kollade upp efter jag skrivit inlägget.
Citera
2015-06-29, 15:24
  #176
Medlem
För att max och frasses är så mycket bättre men sibylla är inte dumt det heller
Citera
2015-06-29, 16:09
  #177
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandao
För att komma någon vart? Nu är de bara ett gatukök i mängden, som inte sticker ut någonstans.

Jag frågade HUR de skulle nischa sig, inte varför de skulle nischa sig. Om de ska sticka ut från mängden, hur ska Sibylla nischa sig?
Citera
2015-06-29, 16:37
  #178
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Fascinerande att följa den här tråden men man blir lite mörkrädd över hut folk (småbarn?) resonerar.

För det första så betyder "100% nötkött" inte ett skit, då det kan vara nästan vad som helst - så länge det suttit fast på ett nötkreatur. Att hamburgaren är torr och smaklös måste besprutas med grilloljepartiklar samt dränkas i billig sås tänker man tydligen inte på ??

Är man, som jag, van att lagar egen mat från grunden så vet man också att man måste tillföra vissa ingredienser för att köttet ska hålla ihop vid tillagningen, potatismjöl är alldeles utmärkt och smakar inget. Hur en sån tillsats kan få någon att bojkotta Sibylla tyder på okunskap. Fundera lite på vad Mcdonald's använder istället... Nåt är det.

Sibylla är ljusår före McD och Burger King om man ska se till kvalitet och äkthet. Det finns inte ens något att diskutera.
Ja, visst är det bisarrt att se hur så många hyllar skitkedjorna McD, BK o Max, som om de vore själva höjden av matkvalitet ...

Men det måste vara ungdomar, dvs under 25 år ungefär. Det visar hur effektiv McDonalds reklamkampanjer riktade mot barn varit. Detta måste alltså vara de generationerna som vuxit upp med McDonaldsreklamen och blivit helt hjärntvättade av den.

Denna tråden borde användas som bevis för McDonalds allvarliga skadlighet.
Citera
2015-06-29, 16:38
  #179
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag frågade HUR de skulle nischa sig, inte varför de skulle nischa sig. Om de ska sticka ut från mängden, hur ska Sibylla nischa sig?

Att byta ut fryspuckarna vore det en helt fenomenal förändring.
Citera
2015-06-29, 16:48
  #180
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Är man, som jag, van att lagar egen mat från grunden så vet man också att man måste tillföra vissa ingredienser för att köttet ska hålla ihop vid tillagningen, potatismjöl är alldeles utmärkt och smakar inget. Hur en sån tillsats kan få någon att bojkotta Sibylla tyder på okunskap. Fundera lite på vad Mcdonald's använder istället... Nåt är det..

När jag gör hamburgare rullar jag ihop en biff av högrev, utan potatismjöl eller andra konstigheter, och den håller ihop perfekt. Hur svårt kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in