Visst blir det spekulationer. Men det är ju vad vi håller på med till stor del.
Men jag tycker vi ska lyssna på vad vi vet om fallet och hålla oss till det såklart.
Jag vet såklart inte om AJ är inblandad i detta och jag hoppas faktiskt innerligt att så inte är fallet.
Men jag tror tvärtemot dej att man kan göra antagandet och ev dra slutsatser utefter vad en person säger, hur personen säger det, vad personen inte säger samt när personen säger det. Jag är inte ensam om detta heller.
Finns något som heter "Statement anlysis"
"Statement Analysis is the most accurate way of determining if a person is lying in a verbal or written statement. A person cannot give a lengthy deceptive statement without revealing that it is a lie. This is because people's words will betray them. There are usually several ways you can phrase a statement. People will always word their statement based on all their knowledge. Therefore, their statement may contain information they did not intend to share. Even though people may want to withhold information, they will give us more information than what they realize.
Unfortunately, they sometimes give us more information than what we realize. The key is to listen to what people are telling you and to know what to look for in a statement. "
http://www.statementanalysis.com/ Är en ny "vetenskap" Men om du läser vad som står på sidan och om fallen dom granskat så kanske du får en annan bild? Är ingen duvunge som står bakom det här heller.
Fick reda på det en halvtimma efter att det hade hänt. Hur? Fick han reda på det på måndagen så säger man inte "en halvtimma efter att det hade hänt" Inte en chans. Möjligen att han fick reda på det på söndag kväll då.
Tallar på handsken. radiointervju 1. Tar han Omedelbart! upp handsken efter att de sett den. 20meter från cafeet. Är AJ en idiot?
Ändrar historia.
videointervju 2. Dagen efter är det 2 personer som tar upp den och lägger ner den innan AJ tar upp den. Tog handsken på ett finger.
Intervju i GT är det fyra personer som hittade handsken. Tog då handsken i fingerspetsarna.
"jag hoppas det här blir utrett på bästa sätt, det är den enda hoppningen, förhoppningen vi kan ha nu" sagt 10/6. Really! Inte att Lisa hittas? vid liv?
Bor i området. Alla fynden på hans ägor. Han har nycklar till alla utrymmen. Tror inte att dörren dit LH var förvarad var öppen utan låst. Men ren spekulation såklart.
Polisen tror att fynd är utplacerade. Dementeras snabbt, vaför? Därför att LH ev kan vara vid liv. Lithauerna topsades tidigt i utredning. Hade polisen span på dessa tidigt i utredningen vilket antyds i tråden, trådsanning? Kan de ha lagt ut saker utan att polis sett detta om de haft span på sig? Har kroppen flyttats under veckan? Kan då litauerna gjort det utan att polisen märkt detta?
GM har såklart god lokalkännedom. Bor troligen i området.
AJ försvinner första veckan från herresätet 3ggr första veckan. Förutsatt att ambulansfärden är riktigt.
Träffar Lisa samma dag som hon försvinner. Kanske får GM reda på att LH skulle åka själv på moped på söndagen?
Går lämpligt ut i media (GT) dagen efter Lithauerna häktats och LH hittats att litauerna har åtkomst till alla utrymmen. Vill han förklara varför de fick bryta sig in i hans lada? Och varför de måste haft nycklar?
Har man hittat nycklar till denna lada på lithauerna eller i lithauernas hus som kan styrka detta?
Är besviken på litauerna om det visar sig att de kidnappat och mördat LH. Besviken!?
"De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är." Kan tolkas att de inte ska bli lynchade vilket jag anser orimligt om de släpps. Då är de väl högst troligen oskyldiga borde man tycka? Så efter det här blir utrett så finns det ingen fara för dem? Vet att de är oskyldiga?
Tror bortförandet är semi planerat. GM har gått och tänkt/fantiserat på detta i år. Nu när tillfället kom så togs det. Semi-planerat dåd d v s att slumpen styrde att dådet genomfördes men att GM hade en planering klar "utifall att" och använde den rekvisita som fanns till buds.
Någon skrev i tråden att AJ setts sent på kvällen vid ladugården i Martorp när han körde förbi med bil? Kan inte hitta inlägget nu. Troll?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/mark%C3%A4garen-ber%C3%A4ttar-var-med-och-hittade-handsken-3185133
http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
Fan om inte länkarna fungerar nu...
Jag tycker och hoppas bara att de utreder detta.