2015-06-28, 18:49
Medlem
sluskjohans avatar
Gillar McDonalds cheeseburgare, pajer osv. Större hamkburgare på donken är ganska smaklösa. Jag gillar sibylla men tycker dom kan fan skaffa bättre kött. Hatar MAX men gillar deras ide med "grand de lux" för då får man iaf nice kött på burgaren. Sibylla har iofs godast strips och har faktiskt goda hamburgare, men om dom byter ut köttet så blir dom världsklass direkt. Brukar äte på sibylla men om McDonalds hade funnits i min ort så hade jag nog ätit där.
Citera
2015-06-28, 18:59
Medlem
bvcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Var är beläggen för att sibyllas hamburgare är köttbefriade?

https://www.youtube.com/watch?v=dCqKl4Q3hW4

https://www.youtube.com/watch?v=87uBMXdIyjo

Mvh

http://www.testfakta.se/sites/default/files/_BINARY_11467.pdf

Är från 2008 men stämmer än på Sibylla iallafall.
Citera
2015-06-28, 19:10
Medlem
Problemet med Sibylla är att det är fruktansvärt ojämn kvalitet mellan
olika Sibylla gatukök.

På väldigt många Sibylla kök har de platta hamburgare gjorda av något kött
som är mörkt och pressat. Det är nästan som en skosula, fast lättare att bita av.

På Max, Burger King och McD, så har de i vart fall hamburgare som inte är
så förbaskat platta. Hamburgarna där är lite mer köttiga och inte så kompakta
som på Sibylla. Hellre en hamburgare som är 1,2 cm hög än 0.6 cm hög.
Citera
2015-06-28, 19:17
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Om sibylla satsade på kvalitetkött istället för ICAs fryspuckar med 80% kött skulle de nog kunna konkurera. Förvisso är knappast donken någon höjdare heller fast de har sina 100% nötköttsburgare, men det är ju mest för att de har förjävla tråkiga ingredienter. Det enda som går att äta är deras nuggets / cheeseburgare. Allting annat har verkligen 0 smak.

Fighten om den bästa hamburgaren är helt klart mellan Burger King och MAX.

På tal om 80% kött. Om MAX också satsade på riktiga biffar utan tillsatser så skulle det vara toppen. Men det hör till en annan diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kör såhär.

Gå till en Sibylla, beställ en 150 grammare med endast räksallad senap och rostad lök. En sån hamburgare kan man inte få någon annanstans. Sibylla vinner på tekniks knockout.

Nä, fy fan vad vidrigt!
Citera
2015-06-28, 19:36
Medlem
E-tards avatar
Jag har rest en hel del i jobbet under många år och det blev rätt många hamburgare från olika ställen. Varje gång när jag är hos BK, McD och Max, så känner jag mig besviken. Maten är smaklösare och portionerna mindre än förväntat, men man vet vad man får och det blir sällan några otrevliga överraskningar.
Personalen är oftast otrevlig (framförallt Max) och större delen av restaurangerna brukar ha blivit en fritidsgård för diverse slödder som har kommit med båten över Medelhavet.

Sibylla däremot är en helt annan klass! Matupplevelsen man får, kan bäst beskrivas på följande sätt:

Citera
2015-06-28, 19:58
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Så du menar alltså att McDonalds ingredienser är något märkvärdigt?
Eller att deras kött håller kvalitet över de frysta ICA-burgare du ondgjorde dig över?

Har du ens varit på en Sibylla-kiosk nån gång?

Har du tittat under brödet på din McDonalds-köttbit? Vet du hur den ser ut? Vet du hur platt och torr den är? Har du testat att lägga den bredvid en Sibylla-burgare?
Tänk då på att Sibylla hade 300 g hamburgare. Riktigt stora med andra ord. Som hänger ut långt, långt utanför de redan stora bröden.

Har du jämfört antalet grönsaker och ingredienser på en McDonalds-burgare med en från Sibylla?
Har du jämfört storleken på dessa grönsaker?
Har du jämfört ostbitarnas storlek mellan dessa?

Har du jämfört pommes-portionernas storlek, mellan McDonalds pyttelilla pommes-portion och Sibyllas tallrikstora portion?

Har du tittat på Sibyllas utbud av tillbehör och såser etc?
Har du jämfört med McDonalds pytteförpackningar sås?
Har McDonalds räksallad tex?

Nu har ju McDonalds börjat göra reklamfilmer där de erkänner hur extremt lite sås och majonäs etc de häller på varje burgare. De klickar 1 gång på varje.
Har du jämfört det med Sibylla?

Och ändå menar du att Sibylla är sämre?
Som jag skrev i TS - du måste glömma sånt som personlig smak och istället tänka rent objektivt. Om du jämför objektivt så ser du vilka fuskare McDonalds, Burger King, Max är.

Så om jag förstår dig rätt här nu... Om mcd hade gett dubbla portioner så hade det varit godare? Den hamburgare som är större är godare?
Citera
2015-06-28, 20:18
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
På tal om 80% kött. Om MAX också satsade på riktiga biffar utan tillsatser så skulle det vara toppen. Men det hör till en annan diskussion.

Där har du en sak jag stör mig absolut mest på rörande Max - deras kött. I synnerhet när man jämför vad man får - med deras egna reklambilder. Som ärligt talat mest känns som en parodi - när kötten på bilderna nästan är tjockare än hela brödet.

http://bisonburgers.se/wp-content/uploads/2012/06/Sk%C3%A4rmavbild-2012-06-09-kl.-16.04.44.png <-- det där är ärligt talat minst 300g köttfärs på bilden...
http://lidingosidan.se/site/assets/files/7967/4724.jpg
Citera
2015-06-28, 20:29
Medlem
Tycker burger King har de godaste hamburgarna. Sibylla har definitivt de sunkiaste hamburgarna av de större aktörerna!
Citera
2015-06-28, 20:48
Medlem
Donken med flera erbjuder ju inte ens senap på burgaren. Det är fan pinsamt. En hamburgare utan senap är oätbart.
Citera
2015-06-28, 20:52
Medlem
Spreztozcs avatar
Jag bor väldigt nära till Burger King, McDonalds samt (sveriges största) sibylla. Sibylla här består av en "restaurang" på 455 kvm och 135 sittplatser. Det finns även en lekhörna på 150 kvm.
Den är väldigt bra faktiskt. God mat och trevlig personal. Jag föredrar helt klart att köpa min burgare därifrån än ifrån någon av de andra snabbmatkedjorna. Även om Burger King också är helt OK.
Vitlöksdippen är en klass för sig på Sibylla!
Citera
2015-06-28, 20:54
Medlem
trickydicks avatar
Sibylla ägs av motsvarande finska Scan, och köttet är från ariska finländska eller svenska kossor.
Det har hänt, vet dock inte hur vanligt det är att franchise-tagaren (då ofta en blatte) skiter i att köpa hamburgare från Sibylla (som är relativt dyra) och istället köper billigare skit från Lidl. Det hände en kompis till mig som hade en framgångsrik Sibyllakiosk som han sålde till blattar. Inköp från Sibylla sjunk med 60% när blattarna tog över.
Citera
2015-06-28, 20:58
Medlem
Sibylla har verkligen de äckligaste hamburgarna, den konstigaste personalen och tar alltid en sjuhelvetes lång tid på sig att få maten färdig. Deras "kött" är ihåligt och smaklöst. Hur fan får man kött ihåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in