2015-06-28, 12:25
Medlem
Sibylla och Sibylla betyder inte samma sak. Av de 3 Sibylla som finns i den här stan så är en superkvalitet. allting där är gott och perfekt, en är ok och en, som drivs av en blatte som knappt kan svenska, är total katastrof. (Han grillar typ korven i smörgåsgrillen så att skinnet blir stenhårt osv)
Citera
2015-06-28, 12:25
Medlem
Sibylla har inte heller samma tillgänglighet. MC hittar man fan överallt. Och som redan nämnt så har reklamen och den internationella faktorn stor roll..
Citera
2015-06-28, 12:30
Medlem
MartinStLouiss avatar
Sibylla ligger oftast ganska dåligt till, ingen drive-thru (där jag bor iaf), dyrt och ganska ointressanta hamburgare..det är väl kanske de senaste åren som de har kommit ut med nya smaker.
Citera
2015-06-28, 12:34
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Har ni verkligen ALDRIG ätit nötkött?
Jo jag har ätit nöttkött.

Svara på frågan. Varför föredrar du sibyllas hamburgare som är fyllda med vatten, potatismjöl etc?
Citera
2015-06-28, 12:35
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Om du verkligen tror på att McDonalds innehåller 100% nötkött så har du aldrig ätit nötkött.

De görs av Scan i Skara och innehåller 100% svenskt nötkött varken mer eller mindre. Sen är de kanske inte görs på enbart högrev och bringa som lite mer köttiga och kostsamma burgare gör må vara sant. Detta är sant för både Max, Burger King och Sibylla..
Citera
2015-06-28, 12:35
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77

Ska du bli MÄTT däremot, då ska du ju åka till Frasses (som du helt tycks ha glömt, men de finns kanske inte på din ort?) Deras Megaskrovmål med sina 400 gram är ingen lek!

Frasses har samma kött som Sibylla och andra små grill hak eller pizzzerior alltså massor av tillsatser som svensken idag inte vill äta och det ger en degig konsistens , men hade sibylla haft bättre kött kanske tjockare och inte så sönderplattade tefat så hade jag lätt ätit där , deras grönsaker,dricka,personal,pomme ja allt är bättre än mcd förutom köttet.
Citera
2015-06-28, 12:36
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
De görs av Scan i Skara och innehåller 100% svenskt nötkött varken mer eller mindre. Sen är de kanske inte görs på enbart högrev och bringa som lite mer köttiga och kostsamma burgare gör må vara sant. Detta är sant för både Max, Burger King och Sibylla..

Max använder inte svenskt kött , tror inte någon annan gör det heller isf sibylla kanske.
Citera
2015-06-28, 12:41
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Okej.

Bröd? Absolut inte, Sibylla kör smaklösa degiga kalla ICA-bröd medans exempelvis Max har väl rostade, välsmakande bröd som inte klumpar sig i munnen.
Där jag sett så har bröden alltid värmts på stekplattan. Väl rostade med andra ord. Ibland blir de väl flottiga också, men jag uppskattar det.
Bröden är större än McD o K, Max. Ungefär som affärernas XL-bröd. Luftigheten är väl samma som affärernas, beroende på kampanj. McD etc är väldigt Små - därför verkar de mer kompakta. Det tål att tänkas på.

Citat:
Grönsaker? Förmodligen identisk kvalitet, personligen känner jag inte skillnad på en Klass II och en klass I-isberg. Förvaringen (brunhet) vinner rimligtvis McDonalds på, eftersom omsättningen är högre.
Sibylla brukar ösa på med sallad och lök för att kompensera det bristfälliga köttet, men kvantitet är inte kvalitet.
Sibylla öser inte på för att dölja något, utan rikligt innehåll är ju deras poäng. McD etc har naturligtvis hyfsade svenska grönsaker. Men antalet är väldigt snålt. Inga lökringar (bortsett från i reklamen), men Sibylla har stora ringar av lök. Det finns också flera olika sorters grönsaker att välja mellan.

Citat:
Ost? Ingen åsikt, ingen av kedjorna har någonsin imponerat mig med osten.
Jag Tror Sibylla har vanlig ostmassa i plastfickor, men vet inte. Det har nog McD etc också, men skillnaden ligger i storleken. En 300 grammare behöver stor ost ... jämfört mot en ostburgare från McD

Citat:
Sås? Sibylla brukar köra den vanliga flottiga hamburgerdressingen, McDonalds och Max har åtminstone något som liknar komposition där dressingen matchar burgarens tema.
Jag gillar faktiskt Sibyllas rosa hamburgardressing, men smaken är som baken. Men man brukar få en stor sked sådan dressing. GAnska bra tycker jag. Men Det jag tänkte på var såserna som tillbehör. De finns i disken i behållare där de andra tillbehören finns. De skopas upp utan någon mängdrestriktion verkar det som. Tex går det bra at dränka pommesen i stark sås, hälla räksallad på burgaren etc.

Citat:
Pommes? Sibylla brukar vara riktigt goda och lite kryddade. McDonalds är alltid under all kritik. Max minns jag inte ordentligt, men knappast sämre än McDonalds.
Tangent; McDonalds och Max har större dipp-utbud, Sibylla har någon god men smak är som sagt subjektivt.
JAg gillar inte Max ponnes alls. De är ungefär som BK. McD har däremot goda pommes. Men Sibyllas är i en annan klass. De är mer restaurangliknande. Mer hemma gjorda. Fast nu såg jag på sidan at de hade nya "future fries" så jag vet inte hur de är ... Angående dipp så tog jag det ovan. Jag är fet sur på kedjornas snåla o dyra småförpackningar av såser. Men en gång hade iaf McD chipotle-sås, och detvar ett plus.

Citat:
Ingenting kompenserar den platta pucken.
Hur ska den vara då? McDs skiva är ju ... ungefär som ett hemvirkat glasunderlägg. Lika platt o smalt. Inte alls som i reklamen. Åtminstone ljuger inte Sibylla i sin reklam om utseendet på sina burgare.
Citera
2015-06-28, 12:42
Medlem
För mig persnligen har tanken att äta på Sibylla aldrig slagit mig när jag är hungrig. Sibylla syns och finns på för få ställen. En snabbmatkedja måste vara inbränntad i minnet för att jag ska känna ett behov av att gå dit när jag blir lite småhungrig.
Citera
Medlem
Jiiimboohs avatar
Andra har varit inne på samma sak, men jag sätter inte Sibylla i samma kategori som McDonald's, Burger King och Max. De sistnämnda är hamburgerrestauranger (man kan ju diskutera ordet restaurang i sammanhanget...) medan Sibylla är gatukök. Bland gatuköken är Sibylla dominerande. Jag har iaf inte hört talas om någon annan kedja som finns över hela Sverige.

Bland gatuköken verkar de individuella köken ha lite större möjlighet att påverka sitt utbud. I Lund hade den ena Sibylla tidigare väldigt god mjukglass med perfekt konsistens. Sedan hörde jag att de bytte ägare eller något. Senaste gångerna jag har ätit mjukglass där har det varit precis samma smaklösa sörja som det är på precis alla andra ställen. Nu vet jag inte längre var jag ska få tag i god mjukglass nära mig. Poängen är, förutom att jag ville klaga lite, att på McDonald's hade en egen mjukglassvariant inte varit möjlig, då allting är mycket mer styrt. På gatuköken kan det bli lite annorlunda upplevelse/valmöjlighet på de olika individuella gatuköken, fast de ingår i samma kedja, medan på hamburgerrestaurangerna blir allt samma så länge personalen gör rätt. (Ibland kan pommesen råka bli för mjuk etc.)

Fördelen med McDonald's et. al. är att man vet menyn och exakt vad man får oavsett vilken specifik restaurang man besöker. Fördelen med gatuköken kan variera beroende på vilket specifikt kök man besöker. Själva menyn brukar vara nästan samma, men överraskningar/specialare kan finnas på olika håll.

Angående hamburgarna föredrar jag nog oftast Sibyllas, men det är ingen stor skillnad jämfört med hamburgerrestaurangernas.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2015-06-28 kl. 12:59.
Citera
Medlem
gr0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Varför väljer tex ni att heller gå till McDonalds, BK, eller Max heller än till Sibylla?
Tycker ni att dessa ter är godare eller bättre än Sibylla?

På grund av att personalen på mitt (förra) semi-lokala Sibylla var efterblivna vid fler än ett tillfälle, t ex ville de ha 5 kr för att jag ville ha rostad lök istället för rå. Jag hade kunnat haft överseende med detta om det rörde sig om ny oerfaren personal, men så var inte fallet. Tjaffsade om det i någon minut utan framgång så jag åkte till annan plats och köpte maten där istället.

Kvalitén hos Sibyllas personal är så varierande att jag väljer ett säkert kort istället.
Citera
2015-06-28, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Där jag sett så har bröden alltid värmts på stekplattan. Väl rostade med andra ord. Ibland blir de väl flottiga också, men jag uppskattar det.
Bröden är större än McD o K, Max. Ungefär som affärernas XL-bröd. Luftigheten är väl samma som affärernas, beroende på kampanj. McD etc är väldigt Små - därför verkar de mer kompakta. Det tål att tänkas på.

Sibylla öser inte på för att dölja något, utan rikligt innehåll är ju deras poäng. McD etc har naturligtvis hyfsade svenska grönsaker. Men antalet är väldigt snålt. Inga lökringar (bortsett från i reklamen), men Sibylla har stora ringar av lök. Det finns också flera olika sorters grönsaker att välja mellan.

Jag Tror Sibylla har vanlig ostmassa i plastfickor, men vet inte. Det har nog McD etc också, men skillnaden ligger i storleken. En 300 grammare behöver stor ost ... jämfört mot en ostburgare från McD

Jag gillar faktiskt Sibyllas rosa hamburgardressing, men smaken är som baken. Men man brukar få en stor sked sådan dressing. GAnska bra tycker jag. Men Det jag tänkte på var såserna som tillbehör. De finns i disken i behållare där de andra tillbehören finns. De skopas upp utan någon mängdrestriktion verkar det som. Tex går det bra at dränka pommesen i stark sås, hälla räksallad på burgaren etc.

JAg gillar inte Max ponnes alls. De är ungefär som BK. McD har däremot goda pommes. Men Sibyllas är i en annan klass. De är mer restaurangliknande. Mer hemma gjorda. Fast nu såg jag på sidan at de hade nya "future fries" så jag vet inte hur de är ... Angående dipp så tog jag det ovan. Jag är fet sur på kedjornas snåla o dyra småförpackningar av såser. Men en gång hade iaf McD chipotle-sås, och detvar ett plus.

Hur ska den vara då? McDs skiva är ju ... ungefär som ett hemvirkat glasunderlägg. Lika platt o smalt. Inte alls som i reklamen. Åtminstone ljuger inte Sibylla i sin reklam om utseendet på sina burgare.

Kvantitet som kvalitativt argument och subjektiva åsikter är vad du presenterar.

Löjlig tråd, jag betackar mig.
Det går inte att objektivt bedöma någonting om man inte är överens om vad som utgör objektiva kriterium.
Sibylla är inte störst för att de har odugligt kött och dåliga platser och dålig marknadsföring, svårare är det inte.

Tips från coachen som diskuterat med TS tidigare: Diskutera ämnet med varandra, ignorera TS och hans gish gallop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in