2015-06-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Om du verkligen tror på att McDonalds innehåller 100% nötkött så har du aldrig ätit nötkött.

Inte för att försvara MacDonalds men vad menar du att burgarna innehåller och hur kan det inte komma fram i ljuset om de innehåller annat än nötkött? Det låter ju som något media gärna skulle skriva om.
Citera
2015-06-28, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonmyn
Sibylla smakar ju typ som när farsan grillar burgare (köpta från frysen på Ica) med korvbröbagarens hamburgerbröd och senap och ketchup och på sin höjd lite lök. Gott, men förbannat trist. Donken och Max är kladdiga och klafsiga och smaskiga, svåra att göra hemma. De enda jag vet som alltid åker till Sibylla är 50-åriga gubbar på jobbet med dålig hygien som hojtar om att "Sibylla det är riktiga hamburgare det!" Samt de lokala bilburna ungdomarna med Eddie Meduza-tröjor och trasiga Volvobilar.

Var bor du?

Verkar som om lokalisering verkar viktigt. Är Sthlm (oväntat) den riktiga Sibylla-staden?
Citera
2015-06-28, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Föredrar du Sibyllas med potatismjöl och vatten?

Var ju inte riktigt ett svar. Men som hamburgerrestaurang, absolut JA.

Har du någonsin ätit 100% nötkött, då inte när McDonalds påstått att du gjort det.
Citera
2015-06-28, 12:16
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Varför är folk så förtjusta i Sibyllas burgare? Deras hamburgare innehåller potatis, potatismjöl, potatisfiber, vatten och stabiliseringsmedel. McDonalds burgare innehåller bara nötkött. De som gillar Sibylla kanske gillar att bli blåsta.

Innehållsförteckning på Sibyllas burgare:

Hamburgare
Nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, koksalt, kryddor (svartpeppar,
rosmarin) potatisfibrer, stabiliseringsmedel E450, E451.

http://www.sibylla.se/PageFiles/89/produktblad_super_meal.pdf

Så här skriver McDonalds om sina burgare:

Våra hamburgare görs av 100% nötkött och inget annat. Det innehåller inga tillsatser, konserveringsmedel eller utdrygningsmedel

http://www.mcdonalds.se/se/om_mcdonald_s/allt_du_vill_vetaommcdonalds/q_a_maten.html

Det här var väl spiken i kistan för just burgar-diskussionen, klarare än såhär blir det väl inte förutsatt att donken talar sanning. Personligen har jag bara haft positiva upplevelser på Sibylla kiosker. Det har dock öppnat en restaurang där jag bor där omdömet är ganska så enhälligt, och det är att det är äckligt och smakar dåligt.
Citera
2015-06-28, 12:17
Bannlyst
Citat:
Föredrar du Sibyllas med potatismjöl och vatten?

Citat:
Inte för att försvara MacDonalds men vad menar du att burgarna innehåller och hur kan det inte komma fram i ljuset om de innehåller annat än nötkött? Det låter ju som något media gärna skulle skriva om.

Har ni verkligen ALDRIG ätit nötkött?
Citera
2015-06-28, 12:18
Medlem
Snusklubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det Jag däremot hade velat veta är hur ni McDonalds-apologeter så totalt verkar ha gått på McDonalds-propagandan. Det ni påstår om McDonalds är ju helt galet och dessutom sådant som hela världen regelbundet rasat mot. Ni kan helt enkelt inte påstå att de har högt kvalitetstänk, att de har rena råvaror av hög kvalitet. Etc etc etc.

Eller ni bara trollar?
Dvs ni vet egentligen att McDonalds suger, men ni vill skoja lite och säger det motsatta istället?

Dessutom sa jag inte att personlig smak var ojektivt. Det jag sa var att den personliga smaken måste utelämnas och att vi endast ska titta till objektiva kriterier.
Då ser man att Sibylla ä överlägset i allt. Även i smak tycker jag, och i stort sett alla jag har hört.

Tror du på allvar att Mcdonalds, världens hårdast granskade matkedja, skulle år efter år komma undan med sitt påstående att deras burgare är gjorda av 100 % nötkött om de faktiskt inte stämde?

här kan du läsa mer om Mcdonalds råvaror:
http://www.mcdonalds.se/se/maten/kvalitet/ravaror.html

Tycker de ser rätt legit ut. Väldigt få snabbmatsresturangkedjor lägger så stort fokus i att faktiskt försäkra sig om att maten de serverar har ett ursprung värt att nämna.
Citera
2015-06-28, 12:19
Medlem
MrMadoffs avatar
ryck upp dig.

Det är för helvete nästan sämst av dom alla!

Mcdonalds är dom enda som levererar på alla punkter, sedan har dom solklart bäst kött för både människa och djuret.
Citera
2015-06-28, 12:20
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Om du verkligen tror på att McDonalds innehåller 100% nötkött så har du aldrig ätit nötkött.

Du är så fel ute. Mcdonalds är nog den enda som innehåller 100% nötkött, Max innehåller endast 80% och sibylla vad jag läst i tråden här verkar ju definitivt inte göra det heller. Burger King låter jag vara osagt, det kan nog vara 100% nötkött. Du får läsa på deras hemsida.
Citera
2015-06-28, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
ryck upp dig.

Det är för helvete nästan sämst av dom alla!

Mcdonalds är dom enda som levererar på alla punkter, sedan har dom solklart bäst kött för både människa och djuret.

Tråden blir sjukare och sjukare.

Lokaliseringen verkar fortfarande viktigast. Önskar att alla "skribenter" säger var i landet de bor.

Sjukt
Citera
2015-06-28, 12:21
Medlem
Pirre77s avatar
Jag håller med dig. Sibyllas burgare är de godaste. Såväl kött, bröd, dressing, sallad och lök etc. spöar de andra kedjorna med lätthet. Trist dock att de har avtal med pepsi, själv föredrar jag originalet.

Ska du bli MÄTT däremot, då ska du ju åka till Frasses (som du helt tycks ha glömt, men de finns kanske inte på din ort?) Deras Megaskrovmål med sina 400 gram är ingen lek!

Fast återigen, har du lite tumme med din lokala Sibyllakille/tjej så ordnar de givetvis också en 400-grammare
Citera
2015-06-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det jag sa var att den personliga smaken måste utelämnas och att vi endast ska titta till objektiva kriterier.
Då ser man att Sibylla ä överlägset i allt

Okej.

Bröd? Absolut inte, Sibylla kör smaklösa degiga kalla ICA-bröd medans exempelvis Max har väl rostade, välsmakande bröd som inte klumpar sig i munnen.

Grönsaker? Förmodligen identisk kvalitet, personligen känner jag inte skillnad på en Klass II och en klass I-isberg. Förvaringen (brunhet) vinner rimligtvis McDonalds på, eftersom omsättningen är högre.
Sibylla brukar ösa på med sallad och lök för att kompensera det bristfälliga köttet, men kvantitet är inte kvalitet.

Ost? Ingen åsikt, ingen av kedjorna har någonsin imponerat mig med osten.

Sås? Sibylla brukar köra den vanliga flottiga hamburgerdressingen, McDonalds och Max har åtminstone något som liknar komposition där dressingen matchar burgarens tema.

Kött? Har vi redan täckt.

Pommes? Sibylla brukar vara riktigt goda och lite kryddade. McDonalds är alltid under all kritik. Max minns jag inte ordentligt, men knappast sämre än McDonalds.
Tangent; McDonalds och Max har större dipp-utbud, Sibylla har någon god men smak är som sagt subjektivt.

Ingenting kompenserar den platta pucken.
Citera
2015-06-28, 12:24
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Sibylla smakar ju typ som när farsan grillar burgare (köpta från frysen på Ica) med korvbröbagarens hamburgerbröd och senap och ketchup och på sin höjd lite lök. Gott, men förbannat trist. Donken och Max är kladdiga och klafsiga och smaskiga, svåra att göra hemma. De enda jag vet som alltid åker till Sibylla är 50-åriga gubbar på jobbet med dålig hygien som hojtar om att "Sibylla det är riktiga hamburgare det!" Samt de lokala bilburna ungdomarna med tröjor och bilar.
Människor som arbetar brukar gå till den lokala Sibylla-kiosken och äta lunchen.
Intressant att du betraktar arbetande människor som äldre och smutsiga.
Jag har nog itne helt fel i att de flesta - alla - som klagat på Sibylla i tråden är högst 25 år. Alltså helt uppväxta med McDonalds och helt hjärntvättade till att tro att deras disktrasa till burgare är själva standarden för hur hamburgare ska smaka.

Vad tycker du om hamburgare man får på riktiga restauranger? De har ibland hambrurgare där också på menyn. Rktigt bra.
Tycker du de också är äckliga och sämre än McDonalds?

Haha

Du visar verkligen hur lyckad McDonalds reklamkampanj riktad mot barn faktiskt var. För du har helt förlorat smaksinnet pga den.
Du har alltså FEL när du tycker att McDonalds hamburgareär bättre. Det är faktiskt riktig skräp"mat" som serveras där. Och du tvingas dessutom betala för att bli förgiftad.
Sen går du omkring och berömmer dem tillomed.

Hahaha. Snacka om att vara lurad =)

"Svåra att göra hemma" säger du.
Nej, de är inte svåra att göra. Du bara gör en hamburgare och sen trycker du ihop den i en plastpåse och låter den stå i påsen en dag, sen tar du fram den och värmer i mikron.
Där får du en äkta McDonalds-kopia =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in