Citat:
Ursprungligen postat av
Snusklubban
Det är inte så konstigt egentligen. Sibylla har, till skillnad från de andra restaurangerna, kött som går att köpa i ICA's frysdisk och resten av ingredienserna är inte något märkvärdigt. När jag väljer hamburgare lägger jag stort värde i köttets smak, konsistens och där hamnar Sibylla tyvärr sist.
Sibylla har också en gatuköks-image som många förknippar med raggare och lastbilschaufförer. Sedan är det självklart inte samma starka varumärke som de andra och detta spelar också en stor roll.
Så du menar alltså att McDonalds ingredienser är något märkvärdigt?
Eller att deras kött håller kvalitet över de frysta ICA-burgare du ondgjorde dig över?
Har du ens varit på en Sibylla-kiosk nån gång?
Har du tittat under brödet på din McDonalds-köttbit? Vet du hur den ser ut? Vet du hur platt och torr den är? Har du testat att lägga den bredvid en Sibylla-burgare?
Tänk då på att Sibylla hade 300 g hamburgare. Riktigt stora med andra ord. Som hänger ut långt, långt utanför de redan stora bröden.
Har du jämfört antalet grönsaker och ingredienser på en McDonalds-burgare med en från Sibylla?
Har du jämfört storleken på dessa grönsaker?
Har du jämfört ostbitarnas storlek mellan dessa?
Har du jämfört pommes-portionernas storlek, mellan McDonalds pyttelilla pommes-portion och Sibyllas tallrikstora portion?
Har du tittat på Sibyllas utbud av tillbehör och såser etc?
Har du jämfört med McDonalds pytteförpackningar sås?
Har McDonalds räksallad tex?
Nu har ju McDonalds börjat göra reklamfilmer där de erkänner hur extremt lite sås och majonäs etc de häller på varje burgare. De klickar 1 gång på varje.
Har du jämfört det med Sibylla?
Och ändå menar du att Sibylla är sämre?
Som jag skrev i TS - du måste glömma sånt som personlig smak och istället tänka rent objektivt. Om du jämför objektivt så ser du vilka fuskare McDonalds, Burger King, Max är.