2015-06-28, 11:38
Medlem
Out-of-Steps avatar
Sibylla har nog de äckligaste burgaena jag någonsin smakat. Gråa, smaklösa, drypande av fett, smakar inte som kött och har en märklig konsistens.

De flesta jag talat med tycker som mig. Sen tror jag att de flesta inte heller gillar lokalerna för det är så mycket stekos överallt.

Sibylla känns som en 80/90-tals grej. Efter att ha gått ett par timmar i skogen beger sig familjen till Sibylla för att köpa korv o mos strax innan hemfärd.
Citera
2015-06-28, 11:39
Medlem
Oformads avatar
Så TS menar att det är ett objektivt faktum att Sibyllas hamburgare är godare?

Å andra sidan vet jag inte en kotte som tycker Sibyllas är godare än de andra tre...

Jag skulle vilja ha en källa på TS påstående.
Citera
2015-06-28, 11:41
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusklubban
Det är inte så konstigt egentligen. Sibylla har, till skillnad från de andra restaurangerna, kött som går att köpa i ICA's frysdisk och resten av ingredienserna är inte något märkvärdigt. När jag väljer hamburgare lägger jag stort värde i köttets smak, konsistens och där hamnar Sibylla tyvärr sist.

Sibylla har också en gatuköks-image som många förknippar med raggare och lastbilschaufförer. Sedan är det självklart inte samma starka varumärke som de andra och detta spelar också en stor roll.
Så du menar alltså att McDonalds ingredienser är något märkvärdigt?
Eller att deras kött håller kvalitet över de frysta ICA-burgare du ondgjorde dig över?

Har du ens varit på en Sibylla-kiosk nån gång?

Har du tittat under brödet på din McDonalds-köttbit? Vet du hur den ser ut? Vet du hur platt och torr den är? Har du testat att lägga den bredvid en Sibylla-burgare?
Tänk då på att Sibylla hade 300 g hamburgare. Riktigt stora med andra ord. Som hänger ut långt, långt utanför de redan stora bröden.

Har du jämfört antalet grönsaker och ingredienser på en McDonalds-burgare med en från Sibylla?
Har du jämfört storleken på dessa grönsaker?
Har du jämfört ostbitarnas storlek mellan dessa?

Har du jämfört pommes-portionernas storlek, mellan McDonalds pyttelilla pommes-portion och Sibyllas tallrikstora portion?

Har du tittat på Sibyllas utbud av tillbehör och såser etc?
Har du jämfört med McDonalds pytteförpackningar sås?
Har McDonalds räksallad tex?

Nu har ju McDonalds börjat göra reklamfilmer där de erkänner hur extremt lite sås och majonäs etc de häller på varje burgare. De klickar 1 gång på varje.
Har du jämfört det med Sibylla?

Och ändå menar du att Sibylla är sämre?
Som jag skrev i TS - du måste glömma sånt som personlig smak och istället tänka rent objektivt. Om du jämför objektivt så ser du vilka fuskare McDonalds, Burger King, Max är.
Citera
2015-06-28, 11:46
Medlem
Jag har svårt att se någon av dessa som en "restaurang" egentligen.
Men allra minst kan jag faktiskt se Sibylla som en restaurang. Väldigt sällan kan man gå in och sätta sig och äta sin mat. Det är mer som en korvkiosk än restaurang.

Men visst, Sibylla gör mycket, mycket bättre och "genuinare" burgare än Mcdonalds och Burger king (som jag inte ens kan kalla för mat egentligen, utan snarare ett hopkok av kemikalier som ser ut och smakar som mat).
Citera
2015-06-28, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
En stor anledning är nog det trådiga, smaklösa köttet som framkallar kväljningar. Skulle de ändra taktik och satsa på råvarorna hade de nog lyckats få fler kunder. Ligger en fräsch nybyggd Sibylla runt hörnet men burgarna är oätbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Snusklubban
Det är inte så konstigt egentligen. Sibylla har, till skillnad från de andra restaurangerna, kött som går att köpa i ICA's frysdisk och resten av ingredienserna är inte något märkvärdigt. När jag väljer hamburgare lägger jag stort värde i köttets smak, konsistens och där hamnar Sibylla tyvärr sist.

Sibylla har också en gatuköks-image som många förknippar med raggare och lastbilschaufförer. Sedan är det självklart inte samma starka varumärke som de andra och detta spelar också en stor roll.

Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Tack, YouTube-filmer om USA kan du behålla.

Jag menade inte att Sibyllas hamburgare är helt köttbefriade (helt i motsats till vad jag skrev), jag menade att de inte är lika kött i varken konsistens eller smak.
McDonalds vinner definitivt på både konsistens och smak.
Alas, tråden handlar om Sibylla och varför de inte leder marknaden och då är förstås en jämförelse med andra varumärken relevanta, men börja gråta över McDonalds tillverkningsprocess kan du göra i valfri McDonalds-tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Sibylla har nog de äckligaste burgaena jag någonsin smakat. Gråa, smaklösa, drypande av fett, smakar inte som kött och har en märklig konsistens.

De flesta jag talat med tycker som mig. Sen tror jag att de flesta inte heller gillar lokalerna för det är så mycket stekos överallt.

Sibylla känns som en 80/90-tals grej. Efter att ha gått ett par timmar i skogen beger sig familjen till Sibylla för att köpa korv o mos strax innan hemfärd.

Citat:
Ursprungligen postat av Oformad

Å andra sidan vet jag inte en kotte som tycker Sibyllas är godare än de andra tre...

Var i helvete bor ni någonstans?

Iofs så har jag aldrig sett, och trodde inte att det fanns, McDonaldsliknande Sibyllarestauranger såsom de nu vill göra sig iom denna film: https://www.youtube.com/watch?v=JLrB0D6K5fk&feature=youtu.be

För mig är Sibylla "korvgubbar och korvgummor"-kioskerna. Jag bor i Sthlm och DÄR finns det. De där restaurangerna i filmen har jag ALDRIG sett, blir besviken.

@Sibylla: NEJ! inga jävla McDonaldsSibyllor på våra gator!

Kalla mig inskränkt men den länkade filmen är fan inte Sibylla och finns inte i Sthlm.
Senast redigerad av sls55amg 2015-06-28 kl. 11:55.
Citera
2015-06-28, 11:58
Medlem
Madagascars avatar
Varför är folk så förtjusta i Sibyllas burgare? Deras hamburgare innehåller potatis, potatismjöl, potatisfiber, vatten och stabiliseringsmedel. McDonalds burgare innehåller bara nötkött. De som gillar Sibylla kanske gillar att bli blåsta.

Innehållsförteckning på Sibyllas burgare:

Hamburgare
Nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, koksalt, kryddor (svartpeppar,
rosmarin) potatisfibrer, stabiliseringsmedel E450, E451.

http://www.sibylla.se/PageFiles/89/produktblad_super_meal.pdf

Så här skriver McDonalds om sina burgare:

Våra hamburgare görs av 100% nötkött och inget annat. Det innehåller inga tillsatser, konserveringsmedel eller utdrygningsmedel

http://www.mcdonalds.se/se/om_mcdonald_s/allt_du_vill_vetaommcdonalds/q_a_maten.html
Senast redigerad av Madagascar 2015-06-28 kl. 12:01.
Citera
2015-06-28, 12:03
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Jag bor i Sthlm och DÄR finns det. De där restaurangerna i filmen har jag ALDRIG sett, blir besviken.

Finns en Sibylla på våran ort med liknande inredning, inte exakt men väldigt lik.
Citera
2015-06-28, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför är folk så förtjusta i Sibyllas burgare? Deras hamburgare innehåller potatis, potatismjöl, potatisfiber, vatten och stabiliseringsmedel. McDonalds burgare innehåller bara nötkött. De som gillar Sibylla kanske gillar att bli blåsta.

Innehållsförteckning på Sibyllas burgare:

Hamburgare
Nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, koksalt, kryddor (svartpeppar,
rosmarin) potatisfibrer, stabiliseringsmedel E450, E451.

http://www.sibylla.se/PageFiles/89/produktblad_super_meal.pdf

Så här skriver McDonalds om sina burgare:

Våra hamburgare görs av 100% nötkött och inget annat. Det innehåller inga tillsatser, konserveringsmedel eller utdrygningsmedel

http://www.mcdonalds.se/se/om_mcdonald_s/allt_du_vill_vetaommcdonalds/q_a_maten.html

Om du verkligen tror på att McDonalds innehåller 100% nötkött så har du aldrig ätit nötkött.
Citera
2015-06-28, 12:04
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Jag har svårt att se någon av dessa som en "restaurang" egentligen.
Men allra minst kan jag faktiskt se Sibylla som en restaurang. Väldigt sällan kan man gå in och sätta sig och äta sin mat. Det är mer som en korvkiosk än restaurang.

Men visst, Sibylla gör mycket, mycket bättre och "genuinare" burgare än Mcdonalds och Burger king (som jag inte ens kan kalla för mat egentligen, utan snarare ett hopkok av kemikalier som ser ut och smakar som mat).
Du bör nog kolla upp vad de olika kedjorna har i sina hamburgare. Både BK och Donken har kött utan tillsatser medan Sibylla kör med på sin höjd omkring 80% kött i sina hamburgare. Det är i princip samma skit som du köper i frysdisken i din lokala dagligvaruhandel i Sibyllas hamburgare.
Citera
2015-06-28, 12:10
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad

Det Jag däremot hade velat veta är hur ni McDonalds-apologeter så totalt verkar ha gått på McDonalds-propagandan. Det ni påstår om McDonalds är ju helt galet och dessutom sådant som hela världen regelbundet rasat mot. Ni kan helt enkelt inte påstå att de har högt kvalitetstänk, att de har rena råvaror av hög kvalitet. Etc etc etc.

Eller ni bara trollar?
Dvs ni vet egentligen att McDonalds suger, men ni vill skoja lite och säger det motsatta istället?

Dessutom sa jag inte att personlig smak var ojektivt. Det jag sa var att den personliga smaken måste utelämnas och att vi endast ska titta till objektiva kriterier.
Då ser man att Sibylla ä överlägset i allt. Även i smak tycker jag, och i stort sett alla jag har hört.
Citera
2015-06-28, 12:11
Medlem
Sibylla smakar ju typ som när farsan grillar burgare (köpta från frysen på Ica) med korvbröbagarens hamburgerbröd och senap och ketchup och på sin höjd lite lök. Gott, men förbannat trist. Donken och Max är kladdiga och klafsiga och smaskiga, svåra att göra hemma. De enda jag vet som alltid åker till Sibylla är 50-åriga gubbar på jobbet med dålig hygien som hojtar om att "Sibylla det är riktiga hamburgare det!" Samt de lokala bilburna ungdomarna med Eddie Meduza-tröjor och trasiga Volvobilar.
Citera
2015-06-28, 12:13
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Om du verkligen tror på att McDonalds innehåller 100% nötkött så har du aldrig ätit nötkött.
Föredrar du Sibyllas med potatismjöl och vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in