Citat:
Ursprungligen postat av
Ragolin
Tror inte hen menar det din foliehatt. Kanske reagerade bröderna på att MP trampade in på privat egendom utan att ta hänsyn. Allemansrätten i Sverige ger svenskar ett annat synsätt på privata ängar,skog och ibland t.o.m. lador. Jag vet att allemansrätten inte var ett hinder i detta fall. Men synsättet på nyttjanderätt av ängar och skog skiljer sig mellan folk i Sverige och europa. Det finns även andra kulturskillnader som kan ha spelat in.
Jag tror jag
krackelerar psykiskt, när man ser hur folk inte tänker och vilka slutsatser du framför! Tråden avhandlar allt från rasism till kulturskillnader mellan olika bonnläppar! I stället för den kallsinnighet vissa brottslingar kan ha beträffande andra människors liv och egendom. Oavsett från vilken sten de kryper fram underifrån, och visar upp sina fula trynen.
Litauerna kan inte ha relevanta åsikter om hur polisen och M P arbetar i gula västar när de är medvetna om att det är ett stort sökande efter en försvunnen flicka. Till den grad att de till och med är oroade för att åka dit för brottet. En oro de förmedlar till mamman i Litauen, per telefon med en story på hörsägen till lilla mamma, som lärt sig utantill att hennes fina pojkar drack kaffe när Lisa bortrövades.
Om de är så hemma på
godsherrens ägor så borde de ha varit till hjälp, i stället för att vara oroliga över det som inte är deras eller angår dem. AJ hade gett tillstånd att söka överallt, och det har de som grovjobbare inget med att göra eller ha synpunkter på.