Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-28, 03:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
i inlägget skrev du att du kunde tänka dig tro på "ett mer bestialiskt brott - en våldtäkt av ett offer med eltejp över munnen."

Sen citerade du flertal som skrev om styckning.

Det var en väldig spännvidd mellan dråp eller mord må jag säga!
.. och DET reagerade jag på - knappast om det skulle handla om sexbrott vs olycksfall som du skrev i inlägget sen till mig.
Deras uppgifter korsade varandra och behövdes för att se helheten. De backade upp varandra.
Sammantaget verkar det i alla fall inte ha gjorts någon omfattande styckning, av vad jag kan se.

Det viktigaste var uppgiften om eltejp över munnen, vilket pekar på våldtäkt, fast många här spekulerar kring ett oavsiktligt hårt slag mot huvudet.

Fast i och för sig tycker jag inte heller är fel att nämna styckning, så länge uppgifterna har lämnats av trovärdiga personer.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-28 kl. 03:52.
2015-06-28, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt vad jag gjorde tummen upp för:'
"när polisens uppgifter väl släpps."

Tills dess - utan fakta - så kan jag inte se vitsen med det.

Exakt, ju mer flottiga spekulationer desto fler rykten som individer korsar ihop med vad man hört i omgivningen och kanske läst på flashen. I mitt tycke uppmanar det till att mindre stabila individer "köttar på " med det ena värre än det andra.

Vilket antiklimax det isåfall blir om obduktion visar på deformerat tungben orsakat av simpel strypning.

Sen kan det förstås vara ett riktigt flottigt fall. Men tills vidare och som jag håller med om, varför ödsla tid och energi samt göda sensationsletarna när vi inte har en flugskit till fakta som underlag för orsak, metod och konsekvens? Nä..
2015-06-28, 03:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Exakt, ju mer flottiga spekulationer desto fler rykten som individer korsar ihop med vad man hört i omgivningen och kanske läst på flashen. I mitt tycke uppmanar det till att mindre stabila individer "köttar på " med det ena värre än det andra.
Så är det. Men här tyckte jag mig se seriösa uppgifter.
Citat:
Men tills vidare och som jag håller med om, varför ödsla tid och energi samt göda sensationsletarna när vi inte har en flugskit till fakta som underlag för orsak, metod och konsekvens? Nä..
Jag gjorde helt enkelt en bedömning om att just detta kunde vara trovärdigt.
2015-06-28, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tyckte ju att det hade kommit ut.
Nå, vi får se så småningom om min trollradar fungerat eller ej.

Okej, jag löpte nog inte linan ut så att det blev tydligt. Med det "lilla extra" menar jag mer att man kan referera till mer konkreta källor t ex. Någon måste ju exempelvis ha en syster eller bror som är insatt så man slipper "känner nån som känner nån" och man vet inte riktigt alls vad som sagts men att det förekom eltejp och avsågade kroppsdelar, så var det minsann.
Varför fastnade inte någon mer info än just det mest makabra, särskilt som källan förblir så väl dold?
2015-06-28, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Np.
Ja jag vet folk som berörts av det här på närmre håll, men inte mer än att jag vet namnet på vederbörande och vilken relation den haft till LH. Bygden är liten så visst snackas det. Men Flashback är ändå steget före, oavsett om det är konspirationsteorier eller fakta. Därför hoppas jag att det är med försiktighet folk skriver sina teorier här inne, eftersom vissa människor tenderar till att ta Flashback för sanning i sin helhet och så sprids det falsarier i verkliga livet.

Det pratas om det, men det är snarare ur en emotionell hållning. Traumatiskt för en landsidyll och det är ofattbart för oss att det händer på bonnvischan.

Jag förstår faktiskt hur det är för jag bor själv på landsorten och de är lugnt här, det har varit lite inbrott men bara ungdomar som stal brännvin. Det har försvunnit lite saker på byggen, men inget allvarligt som gör folk rädda.

Jag håller med dig att man måste vara försiktig, och invänta polisutredningen.
2015-06-28, 03:58
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Okej, jag löpte nog inte linan ut så att det blev tydligt. Med det "lilla extra" menar jag mer att man kan referera till mer konkreta källor t ex. Någon måste ju exempelvis ha en syster eller bror som är insatt så man slipper "känner nån som känner nån" och man vet inte riktigt alls vad som sagts men att det förekom eltejp och avsågade kroppsdelar, så var det minsann.
Varför fastnade inte någon mer info än just det mest makabra, särskilt som källan förblir så väl dold?
Det kanske det gjorde, men nu hade jag utgått från just denna aspekt när jag upptäckt att den hade missats.

Att man inte refererar till namn, säger sig självt - man vill inte outa sig, samt att källan sannolikt inte haft tillstånd att yttra sig i ämnet.
2015-06-28, 04:12
Medlem
Citat:
Så är det. Men här tyckte jag mig se seriösa uppgifter.

Jag gjorde helt enkelt en bedömning om att just detta kunde vara trovärdigt.

Absolut kan det vara seriösa och trovärdiga uppgifter. Menar bara att så länge det inte styrks med "lite mer" så är det så lätt för folk att fantisera iväg och blunda för de få saker vi ännu så länge vet.

Också jag själv har pendlat mer än en gång mellan de olika teorierna beroende på vad man för tillfället läst eller hört. Ibland är jag svag. Men oftast måste jag som förälder vara stark och det är verkligen inte alltid lätt när ens egna barn undrar vad som egentligen pågår i trakten.
Inte blir det lättare när det mest makabra målas upp som en möjlig sanning men man lyckas dra i bromsen och inse att ännu...ännu finns inga korrekta och icke ifrågasättbara belägg för det. Ännu en gång bara någon som känner nån som känner nån..

Offtop - "Ifrågasättbara" är nog ett ord som inte finns men var det enda som stod till buds i den trötta vokabulären. Gomorgon! Zzzz..
2015-06-28, 04:16
Medlem
Citat:
Det kanske det gjorde, men nu hade jag utgått från just denna aspekt när jag upptäckt att den hade missats.

Att man inte refererar till namn, säger sig självt - man vill inte outa sig, samt att källan sannolikt inte haft tillstånd att yttra sig i ämnet.

Självfallet kan man ju inte referera till namn eller ingående hänvisa till vem som läckt. Det förstår jag ju givetvis.
Du kan ha rätt, du kan ha fel. Jag hoppas du har fel.
2015-06-28, 08:53
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Jag är bekant med omgivningarna. Jag är uppvuxen i bygden och jobbar just nu på Kinnekulle med omnejd. Dock inte så att jag hittar som i min egen ficka. Jag visste t.ex inte om den grusväg som går väst-öst från cafet-säteriet-"nästan"-Martorp innan detta fallet. Denna platsen jag var idag på åker jag emellanåt, i jobbet och privat. Det är krokiga vägar, skogsdungar, hagar, liten bebeyggelse och lite trafik. Jag är uppvuxen i området. Jag brukar sällan plocka blommor, det var min mor som beställde det.

Lite skitiga kläder. Jag reagerade inte på skicket jätteingående. Det såg ut som det var hela kläder, men jag kan missta mig. Det mesta av plaggen låg i en hög, förutom ett plagg 10 meter bort. Inga underkläder.

EDIT: Jag känner till AJ. Han äger stora ägor runt Källby/Husaby bl.a. Aldrig träffat honom dock, men han bor för jäkla fint på sitt säteri. Jag känner ingen som är direkt inblandad i det här. Som tur är.

Väldigt allmänt hållet och typisk för den som inte känner kinnekulle annat än vad som kommit fram iom detta mordfall. Du bluffar och slösar trådplats.
2015-06-28, 09:28
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Väldigt allmänt hållet och typisk för den som inte känner kinnekulle annat än vad som kommit fram iom detta mordfall. Du bluffar och slösar trådplats.
Problemet med en tråd som den här att så många trollar och att så många inte förstår det.

Fall 1: en medlem som bor i närheten skriver att hen sett eller hört något och vill ställa en fråga, vilket resulterar i att andra medlemmar ställer några motfrågor och ger goda råd.

Fall 2: en medlem som bor i närheten skriver att hen sett eller hört något och vill ställa en fråga, vilket resulterar i att andra medlemmar ställer några motfrågor och börjar trakassera medlemmen ifråga därför att denne inte är lika oseriös som de själva är.

I det senare fallet är det garanterat frågan om trolling. Ska det vara så svårt att låta bli att mata trollen?
2015-06-28, 09:36
Medlem
Citat:
Jag är mer förvånad att folk ifrågasätter det jag skriver. Jag har inte anledning för att bli misstrodd som jag kan förstå. Sak samma, du har helt rätt i sak att det spelar ingen roll om inte folk tror mig på nätet.

Nu ska jag sova.

Försöker inte klämma åt dig på något vis, däremot är jag nyfiken
på hur du såg att det va kvinnokläder, vad avgjorde saken?
2015-06-28, 10:18
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Istället för att ha fokus på lite lump så borde alla i trakten kring Blomberg fundera på vilket företag som också jobbade i ladan förutom de häktade bröderna tycker jag. Har ni några namn, det är av större intresse än lite paltor som någon har hittat i spenaten, det är min bestämda uppfattning.
Du verkar vara lite rubbad. "Istället för att ha fokus på lite lump" Jag tycker det är kul när folk är lite småspydiga, men när rubbade personer som du är det blir man lite orolig. Det är väldigt viktigt att rapportera in fynd på området tills mördarna är bakom lås och bom. Det tyckte polisen också som hämtade in det direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in