Citat:
Ursprungligen postat av
Jjadelandd
Hur lär MoDo ställa upp?
Tänker mig:
Whitney - Welch
Hedman - Heshka
Torp - Djuse
Possler - Wilson - Thomas
Olofsson - Ritchie - Haataja
Nilsson - Pettersson - Skröder
Grundström - Ottosson - Öberg
Kan någon förklara för mig hur Modos forwardsbesättning rankas så högt?
Dels är det bara nyförvärv från andra ligor som förväntas prestera. Dels är alla dom nyförvärven en bra bit över 30.
Jämför man med Brynäs forwardsuppsättning (som av en del rankas som en av ligans sämsta) så är det desto fler säkra kort.
Rödin-Scott-Johnson
Ollas-Center-Lindblom
Westerholm-Westerholm-Brodecki
Lööke-Blomqvist-Mannberg
Förstakedjan var en av SHL:s bästa förra säsongen. Man har visserligen tappat Sweatt, men ersatt honom med en mer komplett spelare i Johnson. Johnson som dessutom bevisat vad han kan i SHL.
Ollas var en klasspelare innan skadan. Centern som ska in ska vara av hög kvalité enligt sportchefen. Och Lindblom gjorde flest mål bland alla svenskar i JVM förra säsongen.
Tredjekedjan kunde egentligen vara andrakedja också. Westerholmarna var otroligt bra sista 10 matcherna under Bulan. Jag antar att alla på detta forum rankar dom väldigt lågt, på grund av deras totala prestation förra säsongen. Men sedan tränarbytet exploderade dom verkligen.
Fjärdekedjan är en ren brunkarkedja, som också öppnar för att släppa fram nya juniorer.
Kalla mig enögd. Men för mig är det totalt obegripligt hur Modos forwardsbesättning kan rankas högre än Brynäs.