2015-06-25, 16:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Stjärnor? Så Sidney crosby är inte en stjärna för att han inte spelar i Sverige?
Ja, han är en stjärna dock inte någon SHL-stjärna. Förstår inte vad som var oklart i mitt tidigare inlägg.
Citera
2015-06-25, 17:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Samtliga har ju spelat i europa redan och är runt 30 år då man bör vara som bäst så det är knappast chansningar.

Alla värvningar är i chansningar i varierande utsträckning. Modos veteraner är inget undantag.
Citera
2015-06-25, 18:15
Bannlyst
Hur lär MoDo ställa upp?

Tänker mig:

Whitney - Welch
Hedman - Heshka
Torp - Djuse

Possler - Wilson - Thomas
Olofsson - Ritchie - Haataja
Nilsson - Pettersson - Skröder
Grundström - Ottosson - Öberg
Citera
2015-06-25, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, han är en stjärna dock inte någon SHL-stjärna. Förstår inte vad som var oklart i mitt tidigare inlägg.
Det Verkade som att du tyckte att även om en spelare levererar bra typ i KHL så är dom chansningar?
Citera
2015-06-25, 20:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Det Verkade som att du tyckte att även om en spelare levererar bra typ i KHL så är dom chansningar?
Det jag menade att spelare som lirat i Sverige tidigare och gjort det bra är en mindre chansning än någon som gjort inte så.
Citera
2015-06-25, 22:03
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Hur lär MoDo ställa upp?

Tänker mig:

Whitney - Welch
Hedman - Heshka
Torp - Djuse

Kan någon förklara för mig hur Modos forwardsbesättning rankas så högt?

Dels är det bara nyförvärv från andra ligor som förväntas prestera. Dels är alla dom nyförvärven en bra bit över 30.

Jämför man med Brynäs forwardsuppsättning (som av en del rankas som en av ligans sämsta) så är det desto fler säkra kort.

Rödin-Scott-Johnson
Ollas-Center-Lindblom
Westerholm-Westerholm-Brodecki
Lööke-Blomqvist-Mannberg

Förstakedjan var en av SHL:s bästa förra säsongen. Man har visserligen tappat Sweatt, men ersatt honom med en mer komplett spelare i Johnson. Johnson som dessutom bevisat vad han kan i SHL.

Ollas var en klasspelare innan skadan. Centern som ska in ska vara av hög kvalité enligt sportchefen. Och Lindblom gjorde flest mål bland alla svenskar i JVM förra säsongen.

Tredjekedjan kunde egentligen vara andrakedja också. Westerholmarna var otroligt bra sista 10 matcherna under Bulan. Jag antar att alla på detta forum rankar dom väldigt lågt, på grund av deras totala prestation förra säsongen. Men sedan tränarbytet exploderade dom verkligen.

Fjärdekedjan är en ren brunkarkedja, som också öppnar för att släppa fram nya juniorer.

Kalla mig enögd. Men för mig är det totalt obegripligt hur Modos forwardsbesättning kan rankas högre än Brynäs.
Citera
2015-06-26, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Dels är det bara nyförvärv från andra ligor som förväntas prestera. Dels är alla dom nyförvärven en bra bit över 30.

Jämför man med Brynäs forwardsuppsättning (som av en del rankas som en av ligans sämsta) så är det desto fler säkra kort.

Rödin-Scott-Johnson
Ollas-Center-Lindblom
Lööke-Blomqvist-Mannberg

Förstakedjan var en av SHL:s bästa förra säsongen. Man har visserligen tappat Sweatt, men ersatt honom med en mer komplett spelare i Johnson. Johnson som dessutom bevisat vad han kan i SHL.

Ollas var en klasspelare innan skadan. Centern som ska in ska vara av hög kvalité enligt sportchefen. Och Lindblom gjorde flest mål bland alla svenskar i JVM förra säsongen.

Tredjekedjan kunde egentligen vara andrakedja också. Westerholmarna var otroligt bra sista 10 matcherna under Bulan. Jag antar att alla på detta forum rankar dom väldigt lågt, på grund av deras totala prestation förra säsongen. Men sedan tränarbytet exploderade dom verkligen.

Fjärdekedjan är en ren brunkarkedja, som också öppnar för att släppa fram nya juniorer.

Kalla mig enögd. Men för mig är det totalt obegripligt hur Modos forwardsbesättning kan rankas högre än Brynäs.
Ollas har gjort en bra säsong och dessutom kommer han från en skada så det kan bli så att det inte alls kommer funka för han,Enterfeldt har också haft/har en skada och man kommer märka det,sen så kommer eran första kedja att bli sämre tror jag då Sweatt var en spelare som kunde skapa lägen ur ingenting sån är inte Johnson.
Citera
2015-06-26, 05:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ollas har gjort en bra säsong och dessutom kommer han från en skada så det kan bli så att det inte alls kommer funka för han,Enterfeldt har också haft/har en skada och man kommer märka det,sen så kommer eran första kedja att bli sämre tror jag då Sweatt var en spelare som kunde skapa lägen ur ingenting sån är inte Johnson.
Ollas har gjort en bra säsong? Poängmässigt, ja. Det är dessutom bara den säsongen han har fått spela i PP.

Hela vår säsong hänger på om Ollas har spelat färdigt eller inte.
Senast redigerad av Illusioner 2015-06-26 kl. 05:34.
Citera
2015-06-26, 11:50
Medlem
timmmys avatar
Citat:

Rödin-Scott-Johnson
Ollas-Center-Lindblom
Lööke-Blomqvist-Mannberg

Med dom där argumenten låter alla kedjor i hela SHL bra. Westerholmarna + Brodecki, hade det varit en fjärdekedja hade det varit trevligt eftersom det finns potential. Mannberg och Blomqvist borde inte finnas i uppställningen ö.h.t. Ollas ett stort frågetecken men nivån finns ju där. Center av hög klass som ska in, visst. Men det är svårt att haussa innan vi får se vem det blir.
Citera
2015-06-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjadelandd
Hur lär MoDo ställa upp?

Tänker mig:

Whitney - Welch
Hedman - Heshka
Torp - Djuse

Ungefär så om man inte värvar nytt.
Citera
2015-06-26, 14:35
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Rödin-Scott-Johnson
Ollas-Center-Lindblom
Lööke-Blomqvist-Mannberg

Förstakedjan var bra förra säsongen, men har tappat en klasspelare i form av Sweatt. Johnson ersätter, men passar dessa ihop?

Ollas spelade endast två matcher förra året. Har han mer att ge? Ännu finns ingen center på plats i denna kedja och Lindblom ska ta ännu ett steg i utvecklingen under det där andraåret som har ställt till det för spelare tidigare. Nu finns det ju dessutom krav på ynglingen som han ska leva upp till.

Vesterholmarna var osynliga under större delen av den förra säsongen och presterade i princip ingenting i slutspelet.

Fjärdekedjan är väl inte så mycket att säga något om.

Som du ser så går det ju att se olika på saker och ting.
Citera
2015-06-28, 08:40
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Håller med,jag själv tycker det nästan är onödigt att tippa hockey då ett lag som blir total tippat i botten kan skrälla eller ett topplag rasera ihop.

Till och med när säsongen drar igång så är det nästan omöjligt att tippa utgången. Det är alltid något lag som tokfloppar eller tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in