Citat:
Ursprungligen postat av
Sweeper80
Mycket intressant läsning! Jag har länge misstänkt att Webhallen, tillsammans med Elgiganten, är de två värsta när det kommer till att sälja begagnade/använda varor som nya.
Detta har hänt mig, med två datorskärmar: den ena hade en stor mängd repor på foten och den jag fick bytt till hade massvis med fingeravtryck på själva bildytan; båda såldes som nya!
Citat:
Ursprungligen postat av
apanola II
Webbhallen säljer begagnade varor som nya.
Har tyvärr hänt mig då jag köpte en MP3 spelare hos dem. Då jag kom hem och öppnade förpackningen såg jag tydliga repor i spelaren. gick tillbaka till dem och förklarade läget, fick lämna tillbaka spelaren och fick pengarna tillbaka. De erbjöd mig att köpa en ny spelare men jag tackade bestämt nej till det. Inget tjafs om att jag inte fick byta eller annat, men mest för att jag var väldigt bestämd (men trevlig).
Men stor varning för webbhallen - de säljer begagnat och påstår att det är nya grejer
Sorry har missat era inlägg. Intressant att andra har haft samma problem. Det är okey att sälja returvaror men då ska man självfallet ange att det är en returvara. Dvs i de flesta fall en använd vara och seriösa företag reducerar såklart priset på en sån vara. För då är det faktiskt fråga om second hand och inte den fabriksnya vara som jag som konsument förleddes att tro när jag köpte den.
De enda gångerna det är okey att sälja returvara som ny är när förpackningen inte är bruten.
Citat:
Ursprungligen postat av
xxxxxxxxxxxxxx
Det finns inte en enda butikskedja i Sverige som inte säljer begagnade saker som nya. Vad hade du tänkt att man ska göra med produkterna som folk lämnar tillbaka? Slänga dem?
Du missar poängen. Man kan inte sälja använda använda returvaror som nya, det förstår du säkert själv.