2015-05-28, 19:29
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Webhallen är tyvärr inte seriösa. Köpte en hårtrimmer där för ett par dagar sedan, när jag kom hem och öppnade kartongen så ligger det små hårstrån där, någon har alltså använt den och och lämnat tillbaka den trots att det står på kvittot att öppet köp inte gäller hårdvårdsprodukter.
Jag vill inte gärna tro att webhallen säljer vidare returvaror och det utan att säga något men varför var det isf små hårstrån i kartongen och på hårtrimmern när jag öppnade den?
Känns ju väldigt sådär.

Webbhallen säljer begagnade varor som nya.
Har tyvärr hänt mig då jag köpte en MP3 spelare hos dem. Då jag kom hem och öppnade förpackningen såg jag tydliga repor i spelaren. gick tillbaka till dem och förklarade läget, fick lämna tillbaka spelaren och fick pengarna tillbaka. De erbjöd mig att köpa en ny spelare men jag tackade bestämt nej till det. Inget tjafs om att jag inte fick byta eller annat, men mest för att jag var väldigt bestämd (men trevlig).

Men stor varning för webbhallen - de säljer begagnat och påstår att det är nya grejer
Citera
2015-06-27, 21:55
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Jag väntar på svar från Webhallen. Beställde en Sony mp3-spelare. Råkade välja den billigare versionen. Upptäckte misstaget när jag sänt iväg beställningen Kommer produkten sändas till mig så jag måste återsända den eller går det att avboka? Kostar det i så fall att retunera.
Citera
2015-07-03, 16:20
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Jag väntar på svar från Webhallen. Beställde en Sony mp3-spelare. Råkade välja den billigare versionen. Upptäckte misstaget när jag sänt iväg beställningen Kommer produkten sändas till mig så jag måste återsända den eller går det att avboka? Kostar det i så fall att retunera.

Kanske en bra idé att läsa själv om deras leveransvillkor och reklamationvillkor på deras hemsida?

Eller vad tycker du själv?
Citera
2015-07-07, 15:55
Medlem
Beställde Eyes Wide Shut (Blu-Ray) tre veckor sen och den har inte kommit ännu. Vi kontaktade dem fem dagar sedan inget svar. Tydligen är den ur lager men dem skickade varan Dagen efter vi Beställde. Hoppas vi inte blivit lurade.
Citera
2015-07-07, 17:07
Medlem
Jag har beställt från Webhallen ungefär tio ggr och utöver det besökt deras butik i Malmö lika många gånger och ALDRIG haft det minsta problem.

Så jag har bara gott att säga om dem!
Citera
2015-07-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Har tyvärr hänt mig då jag köpte en MP3 spelare hos dem. Då jag kom hem och öppnade förpackningen såg jag tydliga repor i spelaren. gick tillbaka till dem och förklarade läget, fick lämna tillbaka spelaren och fick pengarna tillbaka. De erbjöd mig att köpa en ny spelare men jag tackade bestämt nej till det. Inget tjafs om att jag inte fick byta eller annat, men mest för att jag var väldigt bestämd (men trevlig).

Men stor varning för webbhallen - de säljer begagnat och påstår att det är nya grejer

Det finns inte en enda butikskedja i Sverige som inte säljer begagnade saker som nya. Vad hade du tänkt att man ska göra med produkterna som folk lämnar tillbaka? Slänga dem?
Citera
2015-07-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Det finns inte en enda butikskedja i Sverige som inte säljer begagnade saker som nya. Vad hade du tänkt att man ska göra med produkterna som folk lämnar tillbaka? Slänga dem?

På t ex NetOnNet säljs återlämnade varor med en liten rabatt där det framgår varför de är rabatterade.

Kostar något 1499 så säljs det för 1299-1399 med en lapp på där det står saker i stil med "Något trasig förpackning" - "Små putsrepor på baksidan" osv.

Jag antar att butikerna har rätt att ta en liten avgift/prisavdrag om man köper en vara och förpackningen/varan inte kan återställas till 100,00%.
Citera
2015-07-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
På t ex NetOnNet säljs återlämnade varor med en liten rabatt där det framgår varför de är rabatterade.

Kostar något 1499 så säljs det för 1299-1399 med en lapp på där det står saker i stil med "Något trasig förpackning" - "Små putsrepor på baksidan" osv.

Jag antar att butikerna har rätt att ta en liten avgift/prisavdrag om man köper en vara och förpackningen/varan inte kan återställas till 100,00%.

Det är skillnad på uppenbart skadade varor och varor som man bara har provat. Hade man inte sålt vidare återlämnade varor så hade inga butiker överlevt. Det spelar ingen roll om det rör sig om kläder, elektronik eller möbler, kommer någon och lämnar tillbaka något hamnar det alltid tillbaka på hyllan. Detta är något kunden måste acceptera om man vill ha öppet köp.
Citera
2015-10-09, 10:51
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Mycket intressant läsning! Jag har länge misstänkt att Webhallen, tillsammans med Elgiganten, är de två värsta när det kommer till att sälja begagnade/använda varor som nya.

Detta har hänt mig, med två datorskärmar: den ena hade en stor mängd repor på foten och den jag fick bytt till hade massvis med fingeravtryck på själva bildytan; båda såldes som nya!

Citat:
Ursprungligen postat av apanola II

Sorry har missat era inlägg. Intressant att andra har haft samma problem. Det är okey att sälja returvaror men då ska man självfallet ange att det är en returvara. Dvs i de flesta fall en använd vara och seriösa företag reducerar såklart priset på en sån vara. För då är det faktiskt fråga om second hand och inte den fabriksnya vara som jag som konsument förleddes att tro när jag köpte den.
De enda gångerna det är okey att sälja returvara som ny är när förpackningen inte är bruten.

Citat:

Du missar poängen. Man kan inte sälja använda använda returvaror som nya, det förstår du säkert själv.
Senast redigerad av konstapel 2015-10-09 kl. 11:13.
Citera
2015-10-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du missar poängen. Man kan inte sälja använda använda returvaror som nya, det förstår du säkert själv.

Jo det är klart man kan, såvida att de fortfarande är i nyskick! Att sälja återlämnade varor vidare är ju givetvis ett måste för att butikerna ska överleva. Om du vill vara säker på att du faktiskt får en ny vara så bör du handla i butiker som inte har öppet köp.
Citera
2015-10-10, 14:06
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Om du vill vara säker på att du faktiskt får en ny vara så bör du handla i butiker som inte har öppet köp.
Det där är nog ingen garanti.

Man kan nog åka på vad som helst i de större kedjorna - allt från ångervaror, indrivet gods till rena stöldgods (från andra marknader).
Citera
2015-11-28, 13:58
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Varför kopierar dom ens ID-kort vid köp? Vad är grejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in