2015-06-11, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Sydsvenskan: Fru på fel sida av sundet - nu hotas han av utvisning

Han har bott tio år i Malmö, talar flytande svenska och driver ett företag med flera anställda.
Trots det vill Migrationsverket utvisa Sinan Coskun.
"Det här är en katastrof för mig."

Ytterligare en "pizziabagare" som tro sej vara grunden för Svensk ekonomi . Omsätter 1 miljon till 1,4 miljoner. Utan hur mycket svart deg som förekommer? Har man gjort skatterevision hos den här pizzabagaren och utträtt om han är lönsam för landet?

http://www.allabolag.se/?what=+Sinan+Coskun&where=&s.x=0&s.y=0
Senast redigerad av Niggers 2015-06-11 kl. 08:22.
Citera
2015-06-11, 10:28
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Ytterligare en "pizziabagare" som tro sej vara grunden för Svensk ekonomi . Omsätter 1 miljon till 1,4 miljoner. Utan hur mycket svart deg som förekommer? Har man gjort skatterevision hos den här pizzabagaren och utträtt om han är lönsam för landet?

http://www.allabolag.se/?what=+Sinan+Coskun&where=&s.x=0&s.y=0
Pizzeriorna som drivs av invandrare har systematiskt fuskat med skatterna sedan 80-talet, så någon "vinst för Sverige" är det knappast...
Citera
2015-06-11, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Pizzeriorna som drivs av invandrare har systematiskt fuskat med skatterna sedan 80-talet, så någon "vinst för Sverige" är det knappast...

Hela krog branschen är en stor bluff och båg sektor. Känns inte som det är någon vi förlora om han bli utvisad, det finns ett överflöd av pizzerior , typ 1% kan tilllaga god pizzia. Det här landet har kebabtekniker så vi klara oss.
Citera
2015-06-12, 09:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hela krog branschen är en stor bluff och båg sektor. Känns inte som det är någon vi förlora om han bli utvisad, det finns ett överflöd av pizzerior , typ 1% kan tilllaga god pizzia. Det här landet har kebabtekniker så vi klara oss.

Dessutom kan man ju fråga sig varför han startar företag här innan han vet om han får stanna eller ej? Det som blir en katastrof skulle möjligen vara för de anställda han har som blir av med jobbet (så länge det är svenskar dvs, är det blattar bryr jag mig ej), men isf kan han ju bara sälja pizzerian innan utvisningen.
Citera
2015-06-12, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dessutom kan man ju fråga sig varför han startar företag här innan han vet om han får stanna eller ej? Det som blir en katastrof skulle möjligen vara för de anställda han har som blir av med jobbet (så länge det är svenskar dvs, är det blattar bryr jag mig ej), men isf kan han ju bara sälja pizzerian innan utvisningen.

En hög med illegala invandrare förlora jobbet. Den svarta sektorn gråter en skvätt , sedan bli allt normalt ingen. Dessutom kan ifrågasätt om en MENA invandrare överhuvudtaget skall tillaga pizza på professionell basis, det är en maträtt som inte tillhör deras kultur därav han ingen behörig pizzatekniker.
Citera
2015-06-22, 18:04
Medlem
Citat:
Han kom till Malmö 2006 och studerade fredsforskning vid Malmö högskola. 2010 började han på ett bemanningsföretag, som hjälpte hotell med städning.

borde jobbet ha lysts ut bättre, tycker Migrationsverket. Därför ska Jerome utvisas efter nio år i Malmö.
http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/skane/jerome-utvisas-efter-annonstrassel/
Citera
2015-06-22, 21:11
Medlem
Har man varit nio år i Sverige och har arbetat och betalat skatt samt lärt sig svenska då bör han ju fan inte utvisas. Vad är det för jävla pajasar vi har på migrationsverket? Fy fan säger jag bara.
Citera
2015-06-27, 19:25
Medlem
rojass avatar
Ännu en pizzeria-MENA:it som inte vill återvända hem:
http://unvis.it/www.expressen.se/kvallsposten/ali-37-utvisas--efter-ha-bott-nio-ar-i-sverige/

Citat:
Ali Seyed Baha, 37, äger och driver en pizzeria med en anställd i centrala Malmö.
Han har bott i Sverige i nio år och pratar fläckfri svenska.
Nu tvingas han göra sig av med både restaurang och lägenhet sedan han utvisats från landet.
– Jag förstår att man kan vara arg på invandrare som utnyttjar systemet, men varför tar man ut det på mig, undrar han.
Senast redigerad av rojas 2015-06-27 kl. 19:33.
Citera
2015-06-27, 19:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Ännu en pizzeria-MENA:it som inte vill återvända hem:
http://unvis.it/www.expressen.se/kvallsposten/ali-37-utvisas--efter-ha-bott-nio-ar-i-sverige/

Tycker inte riktigt den passar dock, han driver ju företag och hela paketet.
Citera
2015-06-27, 19:58
Medlem
Citat:
En hög med illegala invandrare förlora jobbet. Den svarta sektorn gråter en skvätt , sedan bli allt normalt ingen. Dessutom kan ifrågasätt om en MENA invandrare överhuvudtaget skall tillaga pizza på professionell basis, det är en maträtt som inte tillhör deras kultur därav han ingen behörig pizzatekniker.

Pizzabranschen är ingången till resturangbranschen för invandrare, kolla på vad Italienarna som bakade pizza för 40 år sen gör idag, de har lyxkrogar, kolla vad Grekerna och turkarna som tog över pizzabakandet för 30 år sen gör idag, jo finkrogar, Idag är det Syrier, Irakier, Iranier som bakar våra pizzor, om 20 år är det någon annan folkgrupp.
Det är så det funkar, det är så man klättrar inom krogbranschen, i min stad har vi en familj som började med Pizza och idag äger de tre finkrogar.
Citera
2015-06-27, 20:22
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tycker inte riktigt den passar dock, han driver ju företag och hela paketet.
Sverige (och framför allt inte Malmö) behöver inte fler sjaskiga MENA-pizzerior.
Dessutom så var det trots allt en utvisningsrelaterad snyftartikel.
Citera
2015-06-27, 22:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Pizzabranschen är ingången till resturangbranschen för invandrare, kolla på vad Italienarna som bakade pizza för 40 år sen gör idag
Det har väl nästan aldrig funnits någon italienare som haft Pizzeria i Sverige?
I Tyskland ja, men inte här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in