Citat:
Ursprungligen postat av
kreativtnamn123
Man kan bibehålla sin vikt utan träning. Såna som dig går upp i vikt igen för att ni fokuserar inte på att ändra eran livsstil utan ni kör på för hårt under en period sen ger ni upp. Det handlar om att hitta en balans. Du kan ju t.ex. inte plötsligt bombardera din kropp med kolhydrater när du precis avslutat din LCHF diet för kroppen kommer inte ha tid att anpassa sig efter ditt ätande då. Ändra dina vanor permanent istället så slipper du gå upp allt igen.
Jag har ändrat mina matvanor sedan länge. Äter enbart en skål havregröt till frukost med en dl mjölk. Lunch består alltid av sallad och kyckling, middag lite varierande men ingen potatis, pasta eller ris.
Men som sagt så har jag inte en chans i världen att hinna träna. Jobbar sjukt mkt och har många barn som behöver mig när jag kommer hem.
Sen bär helgen kommer är det ju rätt fint med öl och grillat.
Jag kommer aldrig kunna ändra min livsstil så länge barnen är små och mitt jobb kräver så mkt.
Jag vet ju att jag går upp i vikt efter ett tag när jag slutat med lchf men det tar lång tid eftersom jag inte äter godis, pasta, ris, potatis, bröd.
När jag når en för hög vikt så kör jag några veckor lchf igen.
Ibland när jag jobbar och är ute o kör genom stan ser jag folk sin är ute och springer och tränar mitt på en arbetsdag, och om det är så att det krävs att man måste vara arbetslös för att ha tid att träna som alla dessa människor som man ser löpandes i parker och på gator kl 10 en vardag så är det inget val jag kan göra.
Körde budbil innan och rörde på mig hela tiden och var rejält smal då även fast jag på den tiden tryckte i mig snabbmat varje lunch på jobb och läsk och chips hemma.
Men nu har jag kontorstjänst och rör mig ca 5000 steg på en dag som är helt för lite.