Citat:
Ursprungligen postat av
dtf
Jag misstänker starkt att någon av hennes familjemedlemmar ligger bakom.
Varför har inte polisen misstänkt detta?, Anledningen till detta kan vara möjligt då det finns sjuka föräldrar, andra anledningen är att föräldrarna kom ut med uttalanden som "Det är Lisas begravning men vi vill inte att media ska komma och istället för lämna blommor kan ni skicka gåva till Bankgiro xxxx" dvs. donera pengar. Hur kan ens föräldrar tänka sådär? Vilken pengar i världen kan ersätta en familjemedlem?
För det första så pengar som doneras hamnar i LHs minnesfond som en annan användare påpekade, hade man varit ute efter pengar hade en rejäl livförsäkring gett betydligt mer pengar.
En någorlunda nytecknad sådan hade förmodligen skapat misstankar.
När det gäller familjemedlemmarna så har förmodligen både föräldrar och syster uteslutits pga alibi och mobilpejling.
Att föräldrar mördar sina barn är väldigt ovanligt i Sverige, vi har runt 4-5 fall om året där föräldrar har tagit död på sina barn.(så få fall att det inte ens är relevant att prata om statistik rörande orsak)
Dom flesta fallen rör små barn och vanligaste orsakerna är förlossningspsykos, eller psykiskt sjuka och fall där en styvförälder varit inblandad(ex fallet Bobby).
Bland dom barn som mördats som kommit upp i tonåren är det nästan uteslutande hedersmord som förekommer och även dessa har minskat i Sverige.( "balkongflickor" hör vi sällan numera)
Testa att söka fall där en svensk tonårsflicka mördats av en förälder så kommer du inte att hitta många, jag har svårt att ens minnas när jag hört om det senast.