Citat:
Ursprungligen postat av
dtf
Jag misstänker starkt att någon av hennes familjemedlemmar ligger bakom.
Varför har inte polisen misstänkt detta?, Anledningen till detta kan vara möjligt då det finns sjuka föräldrar, andra anledningen är att föräldrarna kom ut med uttalanden som "Det är Lisas begravning men vi vill inte att media ska komma och istället för lämna blommor kan ni skicka gåva till Bankgiro xxxx" dvs. donera pengar. Hur kan ens föräldrar tänka sådär? Vilken pengar i världen kan ersätta en familjemedlem?
Hur vet du vad polisen misstänkt eller misstänker? Föräldrarna kan ju ha förhörts och ha verifierat alibi mm.
Att man uppmanar "gäster/deltagare" att donera pengar till någon annans minnesfond eller annat är ett ganska vanligt sätt idag vid begravningar då anhöriga tycker att pengarna då kommer till bättre användning än om man skickar blommor som ändå "vissnar". Det kan också vara så att man tror att det var så BO skulle vilja ha haft det. Vet inte om det är prästen som frågar om man vill ha det så eller om det är anhöriga som själva kommer med förslag om det.
Såg dock i ett senare inlägg att pengarna skulle gå till "LISAS" minnesfond och jag kan tycka att det är lite tätt inpå att redan starta en sådan. Men det kanske inte är föräldrarna som startat den fonden. det kan ju h varit någon annan som varit drivande i den frågan. Själv skulle jag inte orka med sådana projekt under "chock- och sörjefas".