2015-06-27, 07:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ett ickesvar. Du vet inte om Gud existerar,men du vet att Gud är god. Hur går det ihop?
Förstår att du tycker att detta var ett ickesvar som skulle tillfredsställa dig MEN Kiss detta är mitt svar på din fråga och mitt bevis på Guds existens.
Kärleken existerar och kärleken är Gud. Kärleken är god så då är Gud god för mig.
Citera
2015-06-27, 07:22
Medlem
Citat:
Spelar dock ingen roll, för min frågeställning, som gällde om det spelar någon roll vem som sagt budskapet.

Nej, det kan vara jesus, Paulus, eller till och med Jag eller du. .
Citera
2015-06-27, 07:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, det kan vara jesus, Paulus, eller till och med Jag eller du. .
Du vet ej vem Gud använder och varför. Eller anser du dig veta mer än Gud?
Citera
2015-06-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du vet ej vem Gud använder och varför. Eller anser du dig veta mer än Gud?

Inte du heller som blandar ont med gott, du tror dig veta men vet inget.
Alla skrattar åt dig. Patetisk.
Citera
2015-06-27, 07:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Bra att man skrattar och bättre än att någon gråter.
Citera
2015-06-27, 07:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Helt rätt. Jag vet ingenting om Gud men det gör ingen. Jag tror endast med miljoner spekulationer på sakens natur.
Kritiskt tänkande av naturen, samt mycket, mycket intresserad av det som ej har ett givet svar.
Citera
2015-06-27, 07:32
Medlem
Citat:
Bra att man skrattar och bättre än att någon gråter.

Ja, och så ska du alltid ha sista ordet och det tyder på psykiska problem, helt OT är du mellan varven och använder alla trådar till att vädra din tro, håll dig till " Är Bibeln sann "
Citera
2015-06-27, 07:33
Medlem
Citat:
Helt rätt. Jag vet ingenting om Gud men det gör ingen.

Nej, DU vet ingenting, det är sant.
Citera
2015-06-27, 07:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Nej, DU vet ingenting, det är sant.
nej jag kan ej påstå att jag besitter sanningen om Gud och vem Gud är men det tycks du ha. Kan du förklara för dina medmänniskor vad du har för bevis på Guds existens och utan att använda bibelns texter och metaforer samt förklaringar?
Kan du använda dina egna ord och din tro eller vad du nu innehar(osäker på dig).
Du vill gärna påpeka att du besitter kunskapen om både Gud och Bibel men verkar inte det minsta ödmjuk inför varken fenomenet eller dina medmänniskor.
Kanske blir så då man har höga tankar om sig själv.
Jag varken kan säga att jag vet eller har förstått allt men du påstår dig veta allt.
Kan du berätta om Gud för oss alla, utan de redan innan färdigtyckta/färdigtryckta versionerna av Gud.
Citera
2015-06-27, 07:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, och så ska du alltid ha sista ordet och det tyder på psykiska problem, helt OT är du mellan varven och använder alla trådar till att vädra din tro, håll dig till " Är Bibeln sann "
Ja om du kan sluta prata om mig och hålla dig till ämnet. Är Bibeln sann, inte om goran talar sanning, har läst Bibeln med mera vilket är mycket OT och innehåller många fördomar.
Citera
2015-06-27, 07:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Spelar dock ingen roll, för min frågeställning, som gällde om det spelar någon roll vem som sagt budskapet.
Jag kan förstå vad du skriver här. Nej det spelar ingen roll längre vem som sagt vad eftersom att varje person som för budskapet vidare är ett levande budskap så att säga.
Jesus och Gud är ju inte här idag och visar det tydligt.
Det är förmodligen vår uppgift nu att tala om detta, diskutera om detta, med mera.
Ett sätt att hålla tron levande antar jag. OCH då med hjälp av texter samt troende, präster med mera.
Texter som för övrigt finns att hämta i de så kallade heliga skrifterna.
Citera
2015-06-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ja om du kan sluta prata om mig och hålla dig till ämnet. Är Bibeln sann, inte om goran talar sanning, har läst Bibeln med mera vilket är mycket OT och innehåller många fördomar.

det är ren sanning, det har du skrivit i flera trådar, kan du inget om bibeln, ta reda på fakta då, i stället för att vädra dina åsikter om bibeln.

Läs bibeln och återkom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in