Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonatt
Godsägaren har ju en son i Lisas ålder. Är han hörd tro? Enligt rykten är han lite "efter".....

Han har en dotter på 18-år, som bor i Stockholm numera, borta från Jönsgården alltså . Sonen vet jag ingenting om.
2015-06-26, 19:47
Medlem
Qwarts avatar
Med tanke på att de bott här lång tid utan att det hänt något konstigt, måste de varit ganska ordentligt påverkade av alkohol. Om det nu är bröderna. Hur som helst helt overkligt att det hela slutade så här.
2015-06-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men vad är det för prat om gubbar och gamlingar, de är i trettiårsåldern. Jag har varit tonårstjej och hade absolut inte tyckt att de var gubbar. Jag tycker också att de ser bra, trevliga och intelligenta ut.
Inte för att det här har nåt med nåt att göra, eftersom vi inte vet något överhuvudtaget, i alla fall ytterst lite, men som ung kvinna har jag haft dreglande gubbar i hasorna, då pratar jag om tjockisar på fyrtio, femti plus.
Det verkar som om somliga inte kan tänka sig att en ung söt tjej gillar en ung snygg man på trettifem som jobbar som snickare. Ni vet inte mycket om kvinnohjärtat. Ett otroligt förakt för "grovjobbare" också.
Det säger inget om vem som är skyldig, hur hon dog, vilka omständigheter osv.

Nu är ju smaken som baken men jag håller inte med dig. Utseendemässigt når de inte ens upp till "normalutseende" utan de är åt det fula hållet enligt mig. Vad det har för relevans för mordet vet jag dock inte.
2015-06-26, 19:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Tillbaka till fallet:

Finns det någon juridiskt kunnig här nu som kan förklara en sak för mig?
Jag tänker på omhäktningen på tisdag.
Kan åklagaren få igenom omhäktning på sannolika skäl, utan att ny bevisning presenteras?
2015-06-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tillbaka till fallet:

Kan åklagaren få igenom omhäktning på sannolika skäl, utan att ny bevisning presenteras?

Ja det kan han, men det beror på vad han angav för skäl föregående gång. Är fortfarande skälen "giltiga" kan det bli omhäktning. Annars måste han ange nya skäl.
Senast redigerad av ulvan 2015-06-26 kl. 20:08.
2015-06-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AJ's barnbarn, AJs son's två barn, en flicka och en killer, är skrivna på denna adress/gård som ligger rakt syd om Cafeet där Lisa försvann från. AJs son's firma är också skriven där.

Gum Håkan Jonsgården
531 95 Källby

Dom är båda i ungefär samma ålder som Lisa.
Både AJs son och barnbarn uppgjer på deras facebook att dom bor i Bromma och Stockholm:

Tack för detta. Jag har tagit fel. Jag trodde att den 18-åriga flickan var godsherrens barn. Hon bor i Stockholm, råkar jag veta. Jag tom en stund misstänkte att GM hade kanske tagit fel 18-åring, som kanske åkte moppe hon med på dessa grusvägar i Blomberg.
2015-06-26, 19:58
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Nu är ju smaken som baken men jag håller inte med dig. Utseendemässigt når de inte ens upp till "normalutseende" utan de är åt det fula hållet enligt mig. Vad det har för relevans för mordet vet jag dock inte.
Vi kanske har sett olika foton. Smaken är olika ja, en del här tycker att LH inte är sötare än genomsnittet.
Det har inte med fallet att göra alls, mer än att det är en av alla tvärsäkra hypoteser - en sjuttonåring kan inte tycka att en trettifemårig snickare är snygg. Och lite sånt här: en fin flicka skulle aldrig intressera sig för en "grovjobbare".
Hur som, kladdiga gubbar finns det gott om, visst, men de brukar ha en stor buk och vara cirka femtio år.

Betänkligt att Litauens ambassad tycks ha gått rättsapparaten i förväg.
http://www.expressen.se/gt/litauens-regering-hedrar-lisa-holm/
2015-06-26, 20:16
Moderator
blomvattnares avatar
Det förekommer att trådar går lite OT i någon sidodiskussion men att de ganska snabbt inser varåt det bär, och självmant återgår till topic.

Så är det inte alltid, och inte är det så denna gång.

Därför: den som anser att Lisas drömmar om att flytta till Australien har med hennes försvinnande och död att göra gör bäst i att styrka hur det kan ha med topic att göra för att ett inlägg om detta ska få stanna kvar.

/Mod
2015-06-26, 20:17
Medlem
Citat:
Vi kanske har sett olika foton. Smaken är olika ja, en del här tycker att LH inte är sötare än genomsnittet.
Det har inte med fallet att göra alls, mer än att det är en av alla tvärsäkra hypoteser - en sjuttonåring kan inte tycka att en trettifemårig snickare är snygg. Och lite sånt här: en fin flicka skulle aldrig intressera sig för en "grovjobbare".
Hur som, kladdiga gubbar finns det gott om, visst, men de brukar ha en stor buk och vara cirka femtio år.

Gällande kladdiga personer finns de nog i alla åldrar, med folk kanske mest reagerar om de är 50+
Gällande BOs utseende har jag ej uttalat mig, det var MGM jag pratade om.

Smaken är som baken man har sett brudar med "oattraktiva" killar innan, då tjejer även kan dras till andra saker än utseende såsom charmighet osv.

Gällande om BO tyckte de var snygga eller inte vet vi inte men OM hon tyckte det har hon säkert berättat det för sina kompisar, så polisen har säkert koll på det i sådana fall. Det finns någon statistik på att man brukar välja partner som liknar ens förälder.

I det här fallet (om de nu skulle vara skyldiga) känns det dock som om hon INTE tyckt de varit snygga). Hade hon följt med frivilligt borde hon ha tagit med sig påsen och nyckeln.
2015-06-26, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tillbaka till fallet:

Ja, bröderna kan omhäktas. Vad jag har förstått så kan åklagaren föra fram argumentet att misstanken kvarstår som tidigare och att fortsatt häktning är nödvändig i avvaktan på analyssvar ifrån NFC. Fallet Bangsuan i Boden där KJ omhäktades har jag som grund för min uppfattning, i det fallet var skälet till omhäktning att åklagaren inte hade fått svar ifrån SKL om jag inte minns fel.
2015-06-26, 20:29
Medlem
Citat:

Det står i artikeln att "det finns ett stort nationellt behov från Litauens sida att bevara sina goda relationer med Sverige. – Sverige är en av Litauens närmaste och pålitligaste partners, säger Eitvydas Bajuarunas till P4 Skaraborg."

Det är nog därför som de "beklagar sorgen offentligt", dvs de vill inte att de relationer de har med Sverige ska bli skadade på grund av det inträffade oavsett om MGM är skyldiga eller inte.
2015-06-26, 20:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, bröderna kan omhäktas. Vad jag har förstått så kan åklagaren föra fram argumentet att misstanken kvarstår som tidigare och att fortsatt häktning är nödvändig i avvaktan på analyssvar ifrån NFC. Fallet Bangsuan i Boden där KJ omhäktades har jag som grund för min uppfattning, i det fallet var skälet till omhäktning att åklagaren inte hade fått svar ifrån SKL om jag inte minns fel.

Hm...då kan det bli en utdragen historia.
Men visst borde restriktioner kunna hävas, både deras och yppandeförbud etc. om ingenting händer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in