2015-06-26, 16:08
Medlem
mmmoookkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
jag kanske är extremt dålig på det här och väljer helt fel fonder/aktier vid helt fel tillfälle och förlorar flera hundra istället för att vinna på det, dom få kronorna jag har nu vil jag ju gärna ha kvar och inte få ännu mindre. Ungefär så tänkte jag

Om du följer mitt tips om att endast investera i en eller ett par indexfonder (dvs. Avanza Zero, Länsförsäkringar Global Index osv) och aldrig ha 100% av dina besparingar på börsen så kommer det gå bättre för dig än många andra som lägger ner hundratals timmar på aktier och fonder varje år... och du kan sova gott om nätterna.

Det är egentligen allt du någonsin behöver veta om detta med att "investera på börsen".
Citera
2015-06-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag skulle köpa billiga fonder med låga/inga avgifter (exempelvis Spiltan Investmentbolagfond och Avanza Zero). Eller så köper jag enskilda aktier i bolag som kommer att finnas kvar och klara sig bra i framtiden, med en god historik av att tjäna pengar.

Det finns egentligen inte så många att välja på men dessa tycker jag att man kan ligga i utan att vara orolig på lång sikt:

H&M

SCA

Skanska

ÅF

Swedish Match

På den amerikanska marknaden:

McDonalds Corp

Starbucks

MasterCard

The CocaCola Company

Google
Lustigt att jag inte äger en enda av dina amerikanska val. Jag skulle tillägga:

GE
T eller VZ
AES
CMI
SCG
GS
FLEX
Citera
2015-06-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmoookkk
Om du följer mitt tips om att endast investera i en eller ett par indexfonder (dvs. Avanza Zero, Länsförsäkringar Global Index osv) och aldrig ha 100% av dina besparingar på börsen så kommer det gå bättre för dig än många andra som lägger ner hundratals timmar på aktier och fonder varje år... och du kan sova gott om nätterna.

Det är egentligen allt du någonsin behöver veta om detta med att "investera på börsen".
Okej, jag kanske provar på i alla fall då, men med något större belopp
Fast först ska jag läsa på lite till och prata med farsan vad han tycker
Tack för hjälpen, uppskattas alltid!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in