Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Visst, Yohannes skulle aldrig släppts in i Sverige det gör fallet EK så oerhört tragiskt.
En dömd brottsling med ett register, ett känt lynnigt temperament som tom. levt rövare i en amerikansk rättsal.
Enligt min mening är EK ett offer för svensk politik och svenska myndigheter och den förda politiken som släpper in människor i landet helt utan kontroll.
Landet står öppet för krigsförbrytare och vad du vill.
De här litauerna vet vi inget om, ännu.
De kan ha gjort sig skyldiga till övergrepp på flickor i litauen och då kommit undan.
Den ene brodern kan vara dysfunktionell och störd medan den andre brodern är helt normal och bättre socialt sett.
Detta lär väl framträda, vi får småningom en bild.
Jag håller med dig i mycket, för jag tror inte heller på att Litauerna är
mammas fina pojkar, jag googlade lite om brott i Litauen och där arbetar man hårt på att ändra attityder om våld mot kvinnor och barn som är ett vanligt förekommande fenomen.
Den omständigheten att kvinnan stack, visar på att hon inte stödjer sin man. Det tyder på rädsla och självbevarelsedrift. Det är skitsnack i mina öron att hon vill hem till Litauen och skulle vilja vara med sin familj. Fick hon med sig katten?
Jag är säker på att det kommer framkomma mer om dessa Litauers brottslighet, som de kanske inte är dömda för. Det är ofta så att det finns en annan sida, med människor som känt obehag att vara i brottslingarnas närhet. Men inte säger något innan de åkt fast för något.
I tråden om
finansmannen som bränner upp sina offer börjar en annan våldsam sida om denne
förträfflige familjefar ploppa upp. Det är nu när omgivningen vet att han är i tryggt förvar. Till saken hör att han är självlärd i att ta över folks pengar genom brott, och kallas för finansman!
Det är märkligt att vi i Sverige inte får diskutera brottslighet förutsättningslöst, utifrån vilka grupper som begår vilka brott. Allmänheten ser, det svenska kriminologer vet är tabubelagd forskning. Det är så tokigt det är just nu i Sverige, när man ska diskutera brott och kriminella nätverk.