Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 10:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Att LH skulle ha blivit styckad är inte bekräftat på något sätt mer än att någon har hört det från någon som har hört det från någon ,som i sin tur.......Jag tror att hon blev mördad i ladan där handsken hittades och därefter transporterades senare när det blev mörkt i en skottkärra som normalt finns på en liknande arbetsplats. Den som har kört en skottkärra med en säck potatis eller ett par säckar cement vet hur lätt det är att köra omkull, speciellt i mörker och dåligt underlag. Vid dessa tillfällen har kroppen ramlat ur och de spår som har hittas har också ramlat ur vid dessa omkullkörningar. Vem som körde skottkärran? Det är frågan?

Det är ju inte ett faktum men fram till skrivande stund så är det inte en enda journalist eller FB-debattör som har bevittnat att den s.k. politivagnen har funnits på platsen där kroppen hittades.

Politivagnen ("likbilen") brukas för att transportera kroppar till rättsläkarstationerna.

Då politivagnen inte har brukats samtidigt som flickans familj har bekräftat att begravningen kommer att ske en vecka in i Juli månad så talar det trots allt för att kroppen har transporterats iväg "bitvis"....kanske av teknikerna själva?
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Poirot
Tack
Om den uppgiften stämmer så ökar GMs möjligheter att göra sig av med kroppen. Det är ju inte lika iögonfallande att transportera en (inlindad) lem som att förflytta ett helt kadaver. Vad GM hade för planer med likdelarna vågar/vill jag inte spekulera runt.

Här behövdes ingen transportstyckning – gör det hela bara ordentligt mycket krångligare och mer komplicerat.
Medlem
Det säger sig självt. Man kommer inte att gå ut med någon information om hur LH dog innan begravningen har varit den 7e juli.
2015-06-26, 10:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är ju inte ett faktum men fram till skrivande stund så är det inte en enda journalist eller FB-debattör som har bevittnat att den s.k. politivagnen har funnits på platsen där kroppen hittades.

Politivagnen ("likbilen") brukas för att transportera kroppar till rättsläkarstationerna.

Då politivagnen inte har brukats samtidigt som flickans familj har bekräftat att begravningen kommer att ske en vecka in i Juli månad så talar det trots allt för att kroppen har transporterats iväg "bitvis"....kanske av teknikerna själva?
Alla journalister och fotografer var på presskonferensen några timmar efter fyndet. Polisen passade sannolikt på då att köra fram politivagnen.
2015-06-26, 10:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Precis nu på radio Skaraborg.

HD tar inte upp brödernas ärende.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6199148
Citat:
Efter att Högsta domstolen har gått igenom den yngre broderns advokat Thomas Örts överklagande anser man att det inte framkommit skäl för att pröva överklagan.

Detsamma gäller för den äldre brodern, även där anser HD att advokaten Inger Rönnbäck inte har kunnat presentera tillräckliga skäl för en överklagan. Också den äldre brodern är på sannolika skäl häktad misstänkt för mord.
2015-06-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Trots allt är man lite speciell om man som sjuttonåring inte använder facebook. Det finns ju några anledningar till det, allt från genuint ointresse, okunskap, önskan om att inte sprida info om sig själv i onödan eller brist på vänner.
Hur var hon som person egentligen?
Ja - hur var lisa Egentligen???
Har man "inga vänner"...ifall man ej finns/syns på Fejsbook??
Vännerna kan naturligtvis vara helt normala och oförstörda människor - vilka likt kanske lisa inte vill solka ner sig?
Detta till trots kan förstås Lisa ha läst en massa redundant trash på webben:-)
2015-06-26, 10:28
Medlem
Mack-Bolans avatar
Detta är min teori.

BO lockades till en bil som stannade vid vägen (vägbeskrivning etc).
Väl där övermannades hon, jag har svårt att se att GM är ensam baserat på att det tog ca 7 minuter från sista sms till telefonen var död. Jag tror inte det var någon annan som sms:ade.

Det baserar jag på att GM inte kunde veta om BO brukade sms:a till mottagare vanligtvis och med tanke på MGM inte skulle kunna formulera ett välskrivet sms på Svenska.

Vidare tror jag handsken i ladan är planterad.

Jag tror att MGM 2 till antalet medförde BO till den lilla skogsdungen vid fp1. Där våldförde man sig på BO samt att GM2 förstörde telefonen.

Mycket tyder på att pejling av BO:s telefon visat på rörelse söderut, då sökinsatserna riktades åt det hållet.

Detta är inget planerat dåd och är styrt av sexuella motiv, mordet är en praktisk lösning för att komma undan dådet.
2015-06-26, 10:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Alla journalister och fotografer var på presskonferensen några timmar efter fyndet. Polisen passade sannolikt på då att köra fram politivagnen.

Du kan självklart ha rätt......möjligheten finns ju att samtliga journalister, fotografer, nyfikna, eventuella närvarande FB-detektiver, grannar, etc. kan har varit strängt upptagna med presskonferensen samtidigt som polisen snabbt körde fram politivagnen och lastade kroppen.

Men för att vara ärlig så tror jag att den möjligheten är försvinnande liten.
2015-06-26, 10:35
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Inte för att man känner till alla här i trakten. Men jag har aldrig hört hans namn häromkring förut. Första gången var i media nu.
Det finns dock en annan Jönsson i Töreboda som också sägs äga mycket mark i skaraborg. Men det är mycket möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlaeppen
Bodde inte AJ tidigare på Fimmersta gård söder om Töreboda?
2015-06-26, 10:37
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du kan självklart ha rätt......möjligheten finns ju att samtliga journalister, fotografer, nyfikna, eventuella närvarande FB-detektiver, grannar, etc. kan har varit strängt upptagna med presskonferensen samtidigt som polisen snabbt körde fram politivagnen och lastade kroppen.

Men för att vara ärlig så tror jag att den möjligheten är försvinnande liten.

Och jag tror att bara för att kroppen var styckad så körde de delarna i vanliga bilar är ännu mindre. Antar att de finns lite anordningar i dessa politibilar för att göra chaufförsjobbet trevligare. Sex kassar med ej kylförvarade likdelar lär lukta lite dåligt, och kanske hörde de ända till göteborg med henne?
2015-06-26, 10:38
Medlem
boqpods avatar
Att HD inte kommer ta upp fallet kom inte som någon nyhet.
Kändes givet redan från början.

Nu är frågan när fler detaljer kommer bli allmänt kända.
Kommande häktningsförhandling? Eller den efterföljande?
Åklagaren vill såklart klämma fram så mycket bevisning det går innan han väcker åtal.
2015-06-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Precis nu på radio Skaraborg.

HD tar inte upp brödernas ärende.

Är det någon som är överraskad?

HD går inte på advokaternas utspel, som vill förekomma rättsprocessen i domstol med att värva media till att så tvivel, innan huvudförhandlingen. Lite "kreativ" processrätt från advokaten, där man ville pröva bevisfrågor bakvägen, i fel ordning.

Sekretessen ger utrymme för spekulationer, en sak som nu utnyttjas till att spekulera i att det finns inget på de häktade. Men varför spekulerar ingen i att de häktade inte kunnat svara på frågor på så sätt att misstankarna försvinner? Om det finns alternativa gärningsmän så har dessa Litauer som fanns i närheten kunnat peka ut någon annan eller ge andra ledtrådar?

Det räcker mer än väl för häktning att dessa Litauer har haft skäl att vara överallt som är aktuella platser för brottet, och att de varit där. De måste redogöra för vad de har gjort, för det verkar inte finnas alternativa mördare som haft samma tillfällen att röra sig i området och begå detta brott.

Min tanke är att brottet var planerat, med brottsoffret blev en slump.

Kvinnan som kom ut ur häkte, åkte iväg med en rasande fart, och det säger mig att hon inte stöttar sin man. Det är enklare att vara misstänkt i Sverige, än i Litauen där de redan figurerat på bild om blivit omskrivna. I Sverige är det ytterst få personer som noterat hur hon ser ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in