Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Kan vi tro att GM hade ett verktyg när iphonen blev sönderslagen?
På ängen om det var där den blev upphittad finns ju inget (elskåp troligen heller inte en synlig sten)
Räcker det med att stampa på den med jord som underlag?
En kant utav något slag men då måste någon form av hård materia finna tillgänglig.

Iofs är detta bara en tanke jag har att det kunde ha varit någon yngre person som gjort detta
typ tidigare sms mellan BO och GM.

Ska du få loss ngt annat än glasskärmen måste du ha en hammare, sten lr elskåp haha..men glaset spricker o kan ramla loss om du tom tappar den olyckligt
2015-06-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det är långsökt att någon skulle lägga ut spår. Det enkla är att man velat göra sig av med bevis och slängt iväg dem. Men så kom tusentals människor....
Eller så var mördaren med under söken och släppte tillhörigheterna bakom sej. Troligt? Möjligt? Finns någon som sökt, hållt sig lite bakom alla andra och som varit och "sökt" vid alla fyndplatserna??
2015-06-25, 23:34
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Du vet att det rör sig en hel del bilar där så fort vädret blir bättre. En hel del turister och folk som åker till sina stugor...

Inte en hel del alls jämfört med andra områden.
Om turister åker till Blomberg för att fika/äta så vet de allra flesta att cafeterian stänger kl 18.
Och om de som kör förbi där är turister så tror jag knappast de mördar en flicka slumpvis ich hittar en annan lada 2 km ifrån cafet.
Inte lätt att hitta göm ställen i de där trakterna om man ej känner till området.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Eller så var mördaren med under söken och släppte tillhörigheterna bakom sej. Troligt? Möjligt? Finns någon som sökt, hållt sig lite bakom alla andra och som varit och "sökt" vid alla fyndplatserna??
Men varför göra nåt sånt? Verkar fullständigt meningslöst.
Medlem
Citat:
På ängen om det var där den blev upphittad finns ju inget (elskåp troligen heller inte en synlig sten)
En kant utav något slag men då måste någon form av hård materia finna tillgänglig.

Iofs är detta bara en tanke jag har att det kunde ha varit någon yngre person som gjort detta

kan väl haft något i bilen , en mobil kan väl inte va så svår slå sönder?
2015-06-25, 23:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

En grusväg innehåller många "verktyg" att ha sönder en skärm-telefon.. Ett gärde med sten,, det finns många alternativ. Inte heller helt säkert att plats där mobiltelefon påträffades är samma ställe som den togs sönder på. Det finns ju faktiskt fynd-uppgifter på att enbart mobil-glas hittats på en plats.
Om en bil är inblandad, kan den innehålla vad som helst, som kan ha sönder en telefon. Fälgkors, verktygslåda etc.
2015-06-25, 23:36
Medlem
Ett iPhone fodral och delar av en iPhone har hittats, var finns resten av iPhonen?
Om den trashades under färden från brottsplattsen och slängdes från bilen borde man kanske hittat alla delarna i närheten?
2015-06-25, 23:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Är det bekräftat de har hittat en hammare? Har du källa på det?
I samband med söket i gödselbrunnarna bakom ladan mittemot kaféet hittades en hammare. Inget särskilt har sagt om den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Jag tänker mer "F-n jag körde på någon" hur ska jag ta mig ur detta? jag googlar och hittar en möjlig färdväg, dumpar liket och drar därifrån, alla grejer jag sprider är random och skiter i vilka som kommer att förknippas med fynden.
Varför inte bara sticka därifrån illa kvickt ifall någon sett. Om man ska baxa in en halvt levande person riskerar man ju både tid och spår och risk för att människan piggnar till... Jag fattar faktiskt inte varför man inte bara kör vidare. Empati? Vill inte att människan ska lida, om den inte är helt död?
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ska du få loss ngt annat än glasskärmen måste du ha en hammare, sten lr elskåp haha..men glaset spricker o kan ramla loss om du tom tappar den olyckligt
Det kan ju tyda på att telefonen slagits sönder på annan plats än på ängen och sedan blivit ditlagd
efteråt. Men var det på ängen telefonen hittades? var det inte i ett dike? jag vet inte.
2015-06-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I samband med söket i gödselbrunnarna bakom ladan mittemot kaféet hittades en hammare. Inget särskilt har sagt om den.

Den bilden som fått folk att tro att de hittade en hammare i den var bara en man som höll sig i sina hängslen. Väldigt lätt att se om man zoomade in.
2015-06-25, 23:40
Medlem
De misstänkta gärningsmännen sitter ju häktade pga en "kedja av indicier".

Är väldigt nyfiken på vad dessa indicier är. Det kan finnas många saker som vi inte har en aning om som hade kunnat stärka allas bild här om att de häktade är involverade.

Tex om deras bil, av en händelse, nyligen totalsanerats... eller att de googlat på lite misstänkta saker efter försvinnandet. Det borde väl räknas som indicier, omständigheter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in