Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Din svenska är utmärkt! Men du tycks förutsätta att gruset var nykrattat och att ingen gått på det på hela dan. Många hade naturligtvis gått på det och det går knappast att se om en människa har legat ner. Dessutom har GM trampat runt i det. Så om inget blod finns där går det nog inte att se om någon legat ner.

Läs exakt vad som sagts eller rättare sagt skrivits om detta. Det fanns inga spår överhuvudtaget där. Det finns ingen som helst chans att någon skulle kunna klubba ner henne eller göra något annat hastigt utan att lämna det minsta spåret på platsen. Klarar dom det är det fan helt otroliga människor!!
2015-06-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror lilla frun är förvirrad och rädd för hur det nu ska gå för henne själv, i framtiden! Ingen försörjning längre, och det är inte så lätt för henne att få tag på en ny karl med tanke på hur ökänd hon är. Sen ser hon ju inte särskilt bra ut heller, rejält överviktig. Hon får det svårt med jobb, för det hon kan är att städa.

Sen så tror jag att hon vet mer än vad hon kommer att medge, och jag tror hon har anledning att vara rädd för bröderna. Det kan i slutändan bli så att hon kommer känna lättnad om hennes man döms till livstid för mordet. .

Man kan inte tvinga henne att vittna. Jag tror hon hade stannat om hon varit övertygad om att de var oskyldiga. En kvinna lämnar väl inte sin man på ett svenskt häkte och åker till Litauen om han är oskyldig. Det logiska är om en man är oskyldigt häktad, så väntar frun. Att stanna på plats och hämta innestående löner hos AJ och vara en god hustru hade jag trott kvinnor gör när mannen har problem. Hon hade fått hjälp av myndigheter om AJ slängt ut henne från bostaden.

Jag hade nog velat att min fru skulle åka hem till sin familj efter att hon blev släppt om jag satt häktad i Litauen oavsett om jag var skyldig eller ej.
2015-06-25, 22:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Nej, jag gör inte det, haha. Kommer på det när jag letar efter nycklarna. Muskelminnet sviker mig bara vid dom tillfällena och som du skriver, inte så konstigt. Jag var mest och nyste på en spekulation om nyckeln men jag har försökt hittills att inte spekulera här så jag ska inte försätta. Vi får veta tids nog.

Jaså haha! Det går ju att gräva lite, och säga att du har ett ganska djupt undermedvetet då? Om jag får lov,,, jag tror iaf inte du vänder upp&ner på hela hemmet innan du till slut hittar nyckeln låset.
Vidare tror jag inte du "glömmer" bilnyckeln i bilen när du anländer till tex ica-parkeringen, oavsett distraktion

Ja, jag kan ju inte svära tvärsäkert på om det var någon distraktion när hon parkerade för arbetsdagen. Men med tanke på att det var första gången moped togs till jobbet (om det nu stämmer) så vill jag väldigt gärna ha det till att den naturliga försiktigheten spelar in i hög grad.
2015-06-25, 22:52
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Jag vet ingenting om dom...jag drar bara en egen teori. Jag har jobbat på ställen där det varit blandat med både svenskar och invandrare (mestadels folk från Baltikum). De som mest söp var ju Svenskarna, medans invandrarna jobbade övertid så fort tillfälle gavs. Jag säger inte att dessa herrar är guds barn...men ni får det att låta som att ALLA människor från Baltikum är alkoholiserade och idioter!!
Jag tror du är överkänslig som tar åt dig så pass mycket, det finns gott om svenskar som super sig fulla också, inte bara balter alltså.
Det är inte klädsamt att vara så pass känslig.
Jag har då inga som helst problem att tänka mig att litauerna inte var helt nyktra den där söndagseftermiddagen, kanske därför det slog slint i huvudet på dem när de fick syn på den söta LH.
Jag håller det rent av för sannolikt.
2015-06-25, 22:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Det eller som jag skrev. Att AJ ställt till det och fått hjälp av bröderna att dölja detta...genom att lova massa pengar

Det kan finnas tredje part likaväl.
2015-06-25, 22:55
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Läs exakt vad som sagts eller rättare sagt skrivits om detta. Det fanns inga spår överhuvudtaget där. Det finns ingen som helst chans att någon skulle kunna klubba ner henne eller göra något annat hastigt utan att lämna det minsta spåret på platsen. Klarar dom det är det fan helt otroliga människor!!
Spår betyder här spår efter Lisa. Man hittar inga spår efter Lisa, dvs blod eller hår eller dylikt. Men spår lär det finnas i massor. Efter skor och hundtassar och cykelhjul och mopedhjul etcetc.
2015-06-25, 22:55
Om det skulle vara styckning med i bilden så är här en lite intressant länk.
http://www.hd.se/nyheter/skane/2010/02/14/att-stycka-en-kropp-ar-mycket-ackligare-an-man-kan-forestalla-sig/
2015-06-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jag tror du är överkänslig som tar åt dig så pass mycket, det finns gott om svenskar som super sig fulla också, inte bara balter alltså.
Det är inte klädsamt att vara så pass känslig.
Jag har då inga som helst problem att tänka mig att litauerna inte var helt nyktra den där söndagseftermiddagen, kanske därför det slog slint i huvudet på dem när de fick syn på den söta LH.
Jag håller det rent av för sannolikt.

Ja, jag tar åt mig så jag snart börjar storgråta. Klart, är man så trångsynt har man inga problem med att se en invandrare ge sig på en söt svensk tjej...
2015-06-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jaså haha! Det går ju att gräva lite, och säga att du har ett ganska djupt undermedvetet då? Om jag får lov,,, jag tror iaf inte du vänder upp&ner på hela hemmet innan du till slut hittar nyckeln låset.
Vidare tror jag inte du "glömmer" bilnyckeln i bilen när du anländer till tex ica-parkeringen, oavsett distraktion

Ja, jag kan ju inte svära tvärsäkert på om det var någon distraktion när hon parkerade för arbetsdagen. Men med tanke på att det var första gången moped togs till jobbet (om det nu stämmer) så vill jag väldigt gärna ha det till att den naturliga försiktigheten spelar in i hög grad.

Haha, ja. Man kan säga att jag har det, det får bli mitt försvar.
Syftade inte på när Lisa kom till arbetsplatsen.
2015-06-25, 22:59
Bannlyst
Om dem är skyldiga så skulle frugan berättat allt. Tror inte att hon håller minen i ett 4 timmars förhör.
Hon var förstörd när hon kom ut nämns det i tråden.
Dem påträffas av Missing people. Dem beter sig konstigt ett fynd påträffas nära dem.
Dessa kan ej bra svenska och blir man inte lite konstig av hundar pers från MP. När man ej vet vad som försiggår. Det har sagts att dem fikar 18:15 söndag och fiskar någon dag och bettet sig konstigt. Vem gömmer en kropp så nära hemmet. Samt ingen har sagt att dessa har pratat med lisa. Och varför flyr man inte?
Dem har familj och jobb igen Gärningsmans profil precis.
Motiv: Olycka, om man är skötsam som dessa så rapporterar man det.
Sexuellt våldtäkt är det mest sannolika.

Jag tror gärningsmannen känner Lisa och är runt 20 års åldern
Har Fordon som fyrhjuling eller bil.
Och är lite psykiskt instabil

Fast vi får vänta och se vad det tekniska kommer med.
2015-06-25, 23:00
Bannlyst
Florerar mycket rykten om styckning i området/samhällena runtomkring Blomberg. MP som pratat ut till vänner o bekanta?
2015-06-25, 23:00
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag tror på en enkel förklaring utan planering och ondska. Som jag skrev i ett tidigare inlägg föreställer jag mig att en något påstruken litauer känner sig ganska charmig när han får se den söta flickan vid mopeden. Han går fram och försöker snacka lite och Lisa försöker vara artigt snäll och positiv och hoppas på att han ska dra snart. Han har nåt verktyg eller flaska eller nåt i handen. Tafsar lite lätt och får en örfil och han svarar refexmässigt med en smäll mot hennes huvud. Slaget tar så illa att hon ramlar ihop och han inser att hon är död. Nästa infall är att han måste gömma undan henne snabbt ifall någon anna dyker upp. Bär ner henne till ladan och ringer brorsan och säger att nåt allvarligt har hänt och att han ska komma genast med bilen. Han dyker snart upp och de drar iväg mot Martorp och slår sönder mobilen på vägen och kastar iväg delarna.
Jag har hela tiden tänkt mig något så här torftigt. Däremot har jag inte tänkt mig att mötet ska ha skett vid mopeden, för då hade de garanterat tagit med den samtidigt som de transporterade kroppen. Jag tror att t.o.m de skulle ha förstått vikten av att även röja undan mopeden (och påsen.) Och speciellt med tanke på att nyckeln satt i. Den indikerade ju trubbel!

(Och angående en annan frågeställning - ja, öststatsarbetare super gärna när de är lediga. Så kul var det nog inte på Blomberg heller.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in