Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Sluta snacka skit. Jag har aldrig menat att andra GM är lika tänkbara och jag framför alternativhypoteser. Är det fel med det? Detta är ett diskussionsforum, och det skulle vara rätt tråkigt om alla vore överens. Att du inte vet, eller vill förstå, är ditt problem.
Ditt pokertrams kan du hålla för dig själv, jag föredrar verkligheten.
Det var väldigt vad du var sur då. En bra regel i kommunikation är att inte per automatik hänga motparten för att man känner sig missuppfattad. Kanske är det man själv som inte uttryckt tillräckligt tydligt vad man menar och tycker. Jag kan säkert ha missat något du skrivit, men mitt intryck av dina poster är att du väldigt gärna vill dissa hypotesen att polisen har rätt GM och lägger mycket tid på att beskriva alternativhypoteser som du gärna (låter det som i mina öron) sätter upp som likvärdiga med hypoteser som är byggda runt de häktade bröderna.
Det är inget fel med alternativhypoteser som har nån slags bäring. Jag säger inte att dina inte har det. Att jag och andra har en skepsis till dem beror till stor del på det som Hamilkar brukar skriva om: "Alternativteoretiker" som fastnar i sina personliga teorier och vägrar släppa dem även när förundersökning och senare domar talar ett ganska tydligt språk om att det faktiskt inte var mer spännande än att den som såg ut att vara skyldig också var det.
Pokerodds är verkligheten det med. Jag försöker bygga mina egna teorier kring sannolikheter, precis som jag gör vid pokerbordet. Värdering av kända fakta, gissa okända faktorer utifrån det på ett så intelligent vis som möjligt. I grunden är det exakt samma tankeprocess, bara olika material man arbetar på.