Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 16:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Man kan ju tycka det men ju längre tiden går ju svårare blir det. I Usa har de 48 timmars regel och här var väl inte ens ett mord konstaterat efter den tidsramen. Tusentals personer har klampat runt
i området. Samt man har lagt locket på fullständigt det ser inte så ljust ut är jag rädd.
48 timmars regeln gäller överallt - den betyder inte att analyser är gjorda och fallet löst efter 48 timmar.
Den betyder att de första 48 timmarna är möjligheten störst att få tag på en misstänkt -- sen börjar spår kallna och späs ut.
Samma sak gäller i Sverige - och här hade man faktiskt de misstänkta förhör före man ens visste att någon var mördad -- DET vill jag hävda är fan så mycket snabbare än 48 timmarsregeln..
2015-06-25, 16:19
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den mannen har inget körkort, så jag ser inte hur han skulle ha kunnat flytta kroppen.

OK ja det låter ju som att man kan stryka honom som möjlig GM, som tur är, för jag hoppas värkligen inte att det är någon från cafeet.
2015-06-25, 16:19
Bannlyst
har pappan blivit förhörd?
2015-06-25, 16:22
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
har pappan blivit förhörd?
Om du skulle försöka dig på en gissning...?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Om du skulle försöka dig på en gissning...?

Nej, för jag tror att dom fokuserar på dessa estländare som är häktade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Jag tror ju fortfarande att gärningsmannen kommer visa sig vara en kvinna två tre år äldre än Lisa. Jag tror också att hjälmen är mordvapnet och jag skulle vilja veta om hjälmen fanns på mopeden eller om Lisa hade den med sig ut eller om gärningsmannen tog den från mopeden och Lisa sedan letade efter den och blev då attackerad.

Jag tror heller inte att Letterna är skyldiga, min magkänsla (inte bevis naturligtvis) sa mig att de inte hade något med mordet att göra redan från början. Känndes helt fel.

På ett sätt så hoppas jag att jag har fel för jag vill att det här skall vara över med nu och att familjen kan få ett avslut som inte innebär att de får leva i ovisshet, något jag inte skulle önska för någon.

För mig jag läste i någon intervju med kollegorna att hon hade haft hjälmen under armen när dom sa hej då? Kan minnas fel men någonstans har jag läst något med dom orden "hjälmen under armen"
2015-06-25, 16:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den mannen har inget körkort, så jag ser inte hur han skulle ha kunnat flytta kroppen.
Å andra sidan är inte körkort en nödvändighet för att framföra en bil, kan man begå mord så är nog inte motståndet mot olovlig körning sådär väldigt starkt.
2015-06-25, 16:25
Medlem
Herregud, intet nytt idag heller? vad gör man, kallar in riksåklagare? Märkligt fall.
2015-06-25, 16:27
Bannlyst
Allting pekar på att polisen tagit fel gärningsmän, den/de skyldiga är fortfarande ute och kommer aldrig gripas, tragiskt.
2015-06-25, 16:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Herregud, intet nytt idag heller? vad gör man, kallar in riksåklagare? Märkligt fall.
Drar slutsatsen att HD inte meddelar något PT, antar jag.
2015-06-25, 16:29
Medlem
LÄS:

När ett sådant brott begås som detta så börjar polisen alltid inifrån närmsta kretsen och jobbar sig utåt.

Man börjar alltså förhöra nära anhöriga, vänner och kollegor.

Så kan ni sluta tjata om pappan, kollegan, exet mfl. Alla dessa personer är förmodligen redan förhörda, toppsade och ej intressanta i utredningen.

Sluta underskatta utredarnas arbete, jag tror dom vet vad dom håller på med.
2015-06-25, 16:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Allting pekar på att polisen tagit fel gärningsmän, den/de skyldiga är fortfarande ute och kommer aldrig gripas, tragiskt.
Inlägg av denna typ är inte önskvärt i en sådan här aktiv tråd.

Det är inte fel att ha teorin att fel GM är gripna, men motivering är önskvärt. Annars blir inlägget bara en meningslös oneliner.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in