Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-25, 15:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Poster som berör det finns öppet på annan social media. (enjoygram)

Har du en länk?
2015-06-25, 15:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har du en länk?

http://www.enjoygram.com/l*nzo**

1 - * = i
2 - * = 93

Tro mig, det är ett kallt spår med en på samma café arbetande man.
2015-06-25, 15:56
Medlem
Grainger-13s avatar
Noterade att på häktiningsframställan av kvinnan står det att hennes språk är ryska (visserligen felstavat men vad kan man begära av Sveriges jurister)

Så då infinner sig en stilla undran. Dubbelt medborgarskap (både litauer och ryss)? Rysk minoritet?

Sticker hon till Ryssland är hon sannolikt utanför polisens långa men lama arm och kommer Ryssland då skrika "Rättsskandal" när vi försöker få henne utlämnad?
Är det den lilla provokation Ryssland behöver för att inleda ett mullrande om att skydda ryska medborgares intressen i Sverige då vi "uppenbart" särbehandlar "etiska" ryssar?

Om jag vore gotlänning skulle jag ta flyktingbåten (läs:Gotland direkt) till fastlandet för snart kanske det är fullt med RORO-fartyg i Slitehamn.

2015-06-25, 15:58
Medlem
Citat:
Man kan inte bortse från att den möjligheten finns såklart, men är det rimligt att tro det? Är det rimligt att utgå från att denna förmodat massiva utredning inte har koll på den närmaste berörda kretsen människor?

Man kan ju tycka det men ju längre tiden går ju svårare blir det. I Usa har de 48 timmars regel och här var väl inte ens ett mord konstaterat efter den tidsramen. Tusentals personer har klampat runt
i området. Samt man har lagt locket på fullständigt det ser inte så ljust ut är jag rädd.
2015-06-25, 15:59
Medlem
djembelelles avatar
Många frågar sig varför någon skulle mörda som har så mycket att förlora. I det här fallet kan det röra sig om en ren reflexhandling som fick dödliga följder. Låt säga att ena brodern av någon anledning befinner sig nånstans i närheten av där BO har sin moped. Det kan mycket väl vara så att han inte sett Lisa förut utan tycker att det där är en söting han vill snacka lite med. Trots dåliga språkliga förutsättningar lägger han i charmväxeln och av artighet pratar Lisa en stund med honom. Låt säga att på sin lediga dag har några droppar alkohol i kroppen och därför känner sig lite extra snygg och charmig och att trösklarna för ett bra uppförande har blivit lägre.
Det jag förutsätter är nu att han hållit på med något praktiskt på platsen som gör att han har ett verktyg i handen, t ex en hammare.
Han tafsar lite på henne för att se hur hon reagerar men räknar inte med den örfil han får. Han reagerar på ren reflex och slår till med hammaren mot huvudet. Slaget träffar hårt eftersom hammare ä vad han arbetar med hela dagarna. Och bara för att hjälmen inte fanns på plats behöver inte det betyda att hon hade den på sig. Hon faller död till mark och han känner att det sista han vill är att hamna i fängelse. I desperation bär han ner henne till ladan.
Här förutsätter jag att håret kan ta upp det blod som kommer ur såret.
Endera ringer han nu till brodern och säger att nåt har hänt och att han snabbt ska komma med bilen eller så springer han hem och hämtar bilen själv och får med brodern.
Vad jag vill få sagt med detta förslag på scenario är att tillfälligheternas spel kan ledat till tragiska händelser. Det behöver inte dras in planeringar och konspirationer eller ens våldtäkt som går över styr.
Eller som Kurt Vonnegut skulle uttryckt det: Lisa blev ett offer för en serie tillfälligheter.
2015-06-25, 16:03
Medlem
Till alla med "alternativa" teorier: AJ, Farsan, totalt okänd galning, svartsjuk kvinna, c, etc etc!
Hur kommer det sig att INGEN annan än de häktade är misstänkta i det aktuella fallet?

Vi får anta att endast de bästa utredarna är satta på fallet.
En erfaren utredare VET inom typ 5 minuter om en person snackar skit eller inte.
I de allra flesta fall åtminstone.
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, shit happens. BT: Åklagaren om mordet: "Flickan levde när hon hamnade i vattnet"
Det behöver inte alls ha gått så dramatiskt till när Lisa miste livet, men vi vet inget om vad de sa till varandra, om det har hänt. Scenariot är en spekulation, minst lika god som spekulationerna med litauerna

Det vet du inte.
Jo jag vet att Flashback ska vara öppet för spekulationer och fantasier men det blir fånigt tycker jag att skriva "tänk om det finns en oattraktiv man som arbetar på samma arbetsplats som brottsoffret" när sådana saker är mycket lätta att kolla upp, och alltså helt onödiga att "ponera".
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Intressant teori, särskilt med tanke på att en sådan kille, LA, 23 år, som jobbar på Cafeet Lisa försvann från, inte har en enda post på sin Facebook om Lisa's försvinnande eller död, det tycker jag är himla konstigt, och iom hans sista facebook post är från 18 Maj, 2015 så han har ju varit aktiv på sin FB nyligen.

Enligt hans facebook flyttade han till Lidköping November 2014, sannolikt från Varnhem, båda addresser förekommer på hitta.se
Den mannen har inget körkort, så jag ser inte hur han skulle ha kunnat flytta kroppen.
2015-06-25, 16:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det vet du inte.
Jo jag vet att Flashback ska vara öppet för spekulationer och fantasier men det blir fånigt tycker jag att skriva "tänk om det finns en oattraktiv man som arbetar på samma arbetsplats som brottsoffret" när sådana saker är mycket lätta att kolla upp, och alltså helt onödiga att "ponera".
Hur kollar jag upp en sådan sak? Ska jag ringa Lena S och fråga om hon har en ung, mindre attraktiv man anställd?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-25 kl. 16:11.
2015-06-25, 16:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Man kan ju tycka det men ju längre tiden går ju svårare blir det. I Usa har de 48 timmars regel och här var väl inte ens ett mord konstaterat efter den tidsramen. Tusentals personer har klampat runt
i området. Samt man har lagt locket på fullständigt det ser inte så ljust ut är jag rädd.

Ja, förvisso lämnade dom helt direkta åtgärderna från polisens sida, en del övrigt att önska. Det går att säkra upp vissa detaljer snabbare än vad som skedde, samt det går att genomföra ytterligare aktioner för att snabbare få ett spår, men av olika orsaker tex lagstiftning, kan inte vissa åtgärder som då tex USA´s polismakt har, appliceras här i Sverige.
Nu ska jag ändå påpeka att vår Polis gjort ett riktigt bra jobb hittills.
Men gällande personer i den direkta omgivningen kan man nästan hålla sig säker på att polisen har koll.

Om det skulle visa sig att bröderna är oskyldiga till inblandning, eller dådet i sig,, ja tyvärr, då blir det svårt.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-25 kl. 16:11.
2015-06-25, 16:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
http://www.enjoygram.com/l*nzo**

1 - * = i
2 - * = 93

Tro mig, det är ett kallt spår med en på samma café arbetande man.

Tack, ja jag ser att han där har bilder på Lisa blomm & ljushavet som ligger utanför cafeet.
2015-06-25, 16:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Tur att detta gäng gökar finns! Vilken otrolig nytta de har gjort i Sverige sedan dom bildades. All heder åt Missing People.
MP som organisation och samordnare av skallgång - ja.
Det däremot säger ingenting om de som deltar i sökandet som MP samordnar.

Fast du kanske tycker det är "all heder" också åt de mördare som gått med och sökt sina egna offer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in