2015-06-23, 21:39
  #12157
Medlem
Javalangs avatar
När jag flög hem från en semesterresa för någon vecka sedan delade de ut Aftonbladet till de som ville ha. Det var flera, framför allt folk i 40-70-årsåldern, som tog för sig. Skulle inte de flesta flygbolag sluta dela ut kvällstidningar, eller var det bara ett rykte?
Citera
2015-06-23, 21:40
  #12158
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Schibsted dementerar ryktena om att de vill sälja Aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Lindén, informationschef på Schibsted Sverige
Aftonbladet är inte till salu. Punkt slut.

http://journalisten.se/nyheter/aftonbladet-ar-inte-till-salu
Citera
2015-06-23, 23:53
  #12159
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Schibsted dementerar ryktena om att de vill sälja Aftonbladet
Ingen tidning är någonsin till salu förrän den redan är såld
Citera
2015-06-24, 08:08
  #12160
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
När jag flög hem från en semesterresa för någon vecka sedan delade de ut Aftonbladet till de som ville ha. Det var flera, framför allt folk i 40-70-årsåldern, som tog för sig. Skulle inte de flesta flygbolag sluta dela ut kvällstidningar, eller var det bara ett rykte?
Det var väl SAS-inrikes som slutade med papperstidningar vill jag minnas.
Citera
2015-06-24, 08:44
  #12161
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
När jag flög hem från en semesterresa för någon vecka sedan delade de ut Aftonbladet till de som ville ha. Det var flera, framför allt folk i 40-70-årsåldern, som tog för sig. Skulle inte de flesta flygbolag sluta dela ut kvällstidningar, eller var det bara ett rykte?
Ledsen, men det säger nog tyvärr en del om den resa du varit på och inte minst om dina medresenärer. PRO-charter eller något ännu värre. En teori bara.
Citera
2015-06-25, 14:41
  #12162
Medlem
Finns några artiklar i branschmedia om att Stampen fortsätter gå minus stora summor.(Har tyvärr ingen möjlighet att länka från telefonen).

De har försökt få till en extern finansiering men utan resultat. Bankerna har gett 6 mån förlängning på lånen. Vad tror vi händer här? Man har ju mer eller mindre sålt av allt av större värde. Vad kan de göra förutom att sälja av mer alternativt sparka journalister?
Citera
2015-06-25, 15:17
  #12163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Finns några artiklar i branschmedia om att Stampen fortsätter gå minus stora summor.(Har tyvärr ingen möjlighet att länka från telefonen).

De har försökt få till en extern finansiering men utan resultat. Bankerna har gett 6 mån förlängning på lånen. Vad tror vi händer här? Man har ju mer eller mindre sålt av allt av större värde. Vad kan de göra förutom att sälja av mer alternativt sparka journalister?
Stampen är omregistrerat till publikt bolag. Det som ligger i tankarna är att ge ut företagsobligationer och/eller ta in nytt kapital i form av att emittera preferensaktier. Allt i syfte att få lägre kostnader för kapitalanskaffningen än den nuvarande i form av banklån. De har varit på tiggarturné hos ett antal kapitalstarka "investerare" och visat upp sina siffror. Vad detta hitintills utmynnat i är oklart och det vete fasen om någon ser detta som det bästa alternativet för att generera avkastning på sitt kapital. Inte jag i alla fall...

http://www.borsen.se/Nyheter/bankerna-forlanger-stampens-lan
Citera
2015-06-25, 19:48
  #12164
Medlem
Jan Helin om uppgifterna om att Bonnier vill köpa Aftonbladet.
http://bloggar.aftonbladet.se/janhelin/2015/06/bonniers-drom-om-aftonbladet/
Citera
2015-06-25, 23:17
  #12165
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Stampen är omregistrerat till publikt bolag.
Äntligen något att satsa pensionspengarna på.
Citera
2015-06-25, 23:45
  #12166
Medlem
flukkes avatar
Har börjat få upp följande banner på aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/administration/annons/meddelanden/article20669093.ab

Där dom berättar hur man stänger av adblock "för att sponsra fler nakenshocker" haha.
Börjar dom bli lite desperata tro?
Citera
2015-06-29, 20:30
  #12167
Medlem
tryffs avatar
Stampen går i bästa fall plus minus noll om man skär i kostnaderna i takt med att intäkterna faller. Men plus minus noll ger inget utrymme att betala av lån. Allt av värde är sålt. Bara en tidsfråga innan korthuset faller. En milliard i skulder och ett reellt värde som antagligen är mindre. Det här tar dom sig aldrig ur.
Citera
2015-06-29, 20:33
  #12168
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Schibsted dementerar ryktena om att de vill sälja Aftonbladet.



http://journalisten.se/nyheter/aftonbladet-ar-inte-till-salu

Som vanligt dementeras det men idag står det i text tv att detta rykte är sant.

Citat:
Måndag 29 jun 2015
KULTUR PUBLICERAD 29 JUNI

Bonnier vill köpa Aftonbladet

Ryktena stämmer. Mediekoncernen
Bonnier vill köpa Aftonbladet, som
i dag ägs av konkurrenten Schibsted.
Det bekräftar nu Gunilla Herlitz, vd
för Expressen och Dagens Nyheter.

Man undrar vilka delar de vill köpa?....hur och vad de räknar på?

Är det papperstidningen+nätdelen+TVdelen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in