2015-06-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo jag har gjort smarta val ekonomiskt i mitt liv så därför bor jag bra och billigt, sedan är det inte någon bonnhåla, allt finns här plus att jag har 5 min till stranden med cyklen. Nära till tåget som går en gång i timmen direkt ner till Kastrup vilket underlättar eftersom jag jobbar i Norge plus att jag är mycket i Thailand.. allt detta är ingen slump utan medvetna val jag gjort i mitt liv.
Jo det är en bonnhåla, trots att du har 5 min till stranden med CYKLEN !!! Du är en så jävla inskränkt och obildad bonnläpp att du inte ens kan stava till cykeln ...
Senast redigerad av Strasburg 2015-06-25 kl. 13:48.
2015-06-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Var då? I Jukkasjärvi eller? Du kan få hyra en etta i sthlms innerstad för det priset.

Skulle aldrig vilja bo i Stockholm oavsett så, inte i Jukkasjärvi heller, trivs i södern med nån eller några månaders kortare vinter.
2015-06-25, 13:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Skulle aldrig vilja bo i Stockholm oavsett så, inte i Jukkasjärvi heller, trivs i södern med nån eller några månaders kortare vinter.

Inte du nej.... Men finns ju andra som vill och ska man bo i Sthlm behöver man nog en bostad.
2015-06-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Jo det är en bonnhåla, trots att du har 5 min till stranden med CYKLEN !!!

Ja du som har gjort sådana super bostadsaffärer så du nu slipper jobba ochkan leva på avkastningen har väl tid att GÅ till stranden (om det nu finns någon strand där du bor)
2015-06-25, 13:51
Medlem
Citat:
Inte du nej.... Men finns ju andra som vill och ska man bo i Sthlm behöver man nog en bostad.
Vill och vill, ofta tvingas folk flytta dit för att få jobb.
Är kanske som så att de som inte har tillräckligt med kunskaper inte kan få jobb på sin födelseort så de måste flytta till Stockholm (eller som jag jobba i Norge)
2015-06-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ja du som har gjort sådana super bostadsaffärer så du nu slipper jobba ochkan leva på avkastningen har väl tid att GÅ till stranden (om det nu finns någon strand där du bor)

Han är ekonomiskt oberoende 3 gånger om ( hur man nu kan vara ekonomiskt oberoende mer än 1 gång, antingen är man det eller inte ) så han står över allt.

Framför allt har han tid att bete sig som en 12 åring på flashback, allt i enlighet med att vara "sofistikerad"
2015-06-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Han är ekonomiskt oberoende 3 gånger om ( hur man nu kan vara ekonomiskt oberoende mer än 1 gång, antingen är man det eller inte ) så han står över allt.

Framför allt har han tid att bete sig som en 12 åring på flashback, allt i enlighet med att vara "sofistikerad"

Seadn skrev han i en annan tråd att han sedan ett år tillbaks tog en xanax om dagen och 12-14 öl i veckan, det är så man lever som ekonomiskt oberonde
2015-06-25, 14:03
Medlem
Citat:
Seadn skrev han i en annan tråd att han sedan ett år tillbaks tog en xanax om dagen och 12-14 öl i veckan, det är så man lever som ekonomiskt oberonde

Japp, benzo och ett bekymmersfritt liv går ofta hand i hand.....

2015-06-25, 14:05
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ni kan väl tränga ihop er lite!!
Bäddsoffa i köket var ju standard på 30-talet.
Compact living tror jag det kallas nuförtiden
2015-06-25, 14:06
Medlem
Citat:
Nej det behöver det inte alls betyda eftersom bankerna ställer tuffa krav på de som ska låna. De 25-åringar som köper bostadsrätter i sthlms innerstad är nästan uteslutande uppbackade av sina föräldrar. Annars hade de aldrig fått några bostadslån.

Är inte det ett tecken på att något fundamentalt är fel? När unga människor med bra jobb som etablerar sig i Stockholm måste ha medborgenär i form av föräldrar för att köpa sin bostad?

Kanske är det så att priserna är för höga i förhållande till vad fundamenta indikerar?
2015-06-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
vi mer sofistikerade övervintrar på Aruba.

På Aruba får man bara trängas med en massa par på smekmånad, mer sofistikerade människor väljer det lugnare Turks & Caicos.
2015-06-25, 14:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Är inte det ett tecken på att något fundamentalt är fel? När unga människor med bra jobb som etablerar sig i Stockholm måste ha medborgenär i form av föräldrar för att köpa sin bostad?
Det är mycket som är galet på den svenska bostadsmarknaden absolut. Men å andra sidan har unga gott om tid på sig att spara ikapp, bara de kommer in på den ägda marknaden så tidigt som möjligt i livet.

Citat:
Kanske är det så att priserna är för höga i förhållande till vad fundamenta indikerar?
Priserna är vad priserna är om fundamenta pekat nedåt hade väl priserna sjunkit?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in