2015-06-22, 23:28
Medlem
VoodooThingss avatar
Är ganska ny inom detta med finare öl, men söker efter förslag på ljus IPA, har testat Göteborgs GO IPA och den var jag väldigt förtjust i bland annat.
Citera
2015-06-23, 08:31
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Är ganska ny inom detta med finare öl, men söker efter förslag på ljus IPA, har testat Göteborgs GO IPA och den var jag väldigt förtjust i bland annat.

Det finns mängder av IPA man kan tipsa om. Om vi börjar med sånt som finns i standardsortimentet på bolaget så har du bland annat Modus Hoperandi och Punk IPA för vanliga ipor samt Oppigårds Thurbo DIPA och Omnipollo Nebuchadnezzar om du vågar dig på lite "tuffare" dubbel-ipor.

Annars finns det en hel del beställningsbart och på de tillfälliga släppen kommer det ofta roliga grejer, men det kanske är överkurs till en början.
Citera
2015-06-23, 08:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
sök i tråden.

(nybörjar)ipa har behandlats säkert 1000 gånger redan.
Citera
2015-06-23, 14:09
Medlem
GusFrings avatar
Drack denna nyligen:

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/adnams-southwold-1144415

Riktigt fin. En av de bästa IPA jag druckit hittils. Kanske hittar ännu bättre när jag druckit fler, även om det känns osannolikt just nu.
Citera
2015-06-23, 14:54
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Drack denna nyligen:

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/adnams-southwold-1144415

Riktigt fin. En av de bästa IPA jag druckit hittils. Kanske hittar ännu bättre när jag druckit fler, även om det känns osannolikt just nu.

Really? Den är väl verkligen inget speciellt? Finns massor av bättre IPA därute. Det är min ödmjuka åsikt
Citera
2015-06-23, 14:59
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Köp på dig 2-3 nya sorter varje gång du besöker bolaget. Rätt få dåliga öl i ordinarie sortimentet så i värsta fall får du en något sämre än du är van vid.
Citera
2015-06-23, 15:21
Medlem
Feadogs avatar
Själv tycker jag nog att Centennial IPA är den gyllene standarden, och det är jag väl inte ensam om eftersom den används som benchmark vid alla amerikanska öltävlingar för klassen American IPA. Visst finns det bättre, men knappast i ordinarie sortimentet.

Adnams Southwold tyckte inte heller jag var något att skriva hem om. En burk räckte, har inte känt nått behov att köpa fler.
Senast redigerad av Feadog 2015-06-23 kl. 15:24.
Citera
2015-06-23, 15:31
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Really? Den är väl verkligen inget speciellt? Finns massor av bättre IPA därute. Det är min ödmjuka åsikt

Vilka är dina favoriter?
Citera
2015-06-23, 16:13
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Vilka är dina favoriter?

Skulle kunna nämna hur många som helst men för att bara nämna några..

Ballast Point - Sculpin (vanliga och Grapefruit)
Surly - Furious
Alesmith IPA
Cigar City - Jai Alai
Three Floyds - Dreadnaught
Citera
2015-06-25, 11:11
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Skulle kunna nämna hur många som helst men för att bara nämna några..

Ballast Point - Sculpin (vanliga och Grapefruit)
Surly - Furious
Alesmith IPA
Cigar City - Jai Alai
Three Floyds - Dreadnaught

Okej, najs, måste prova dessa vid tillfälle. Verkar dock vara klent med dem i systemets utbud. Fann bara första när jag sökte.
Citera
2015-06-25, 11:31
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Okej, najs, måste prova dessa vid tillfälle. Verkar dock vara klent med dem i systemets utbud. Fann bara första när jag sökte.

Founders Centennial IPA och Modus Hoperandi måste du testa också! Snuskigt goda, och finns dessutom på burk vilket är optimalt för stilen.

För övrigt är 3 Fonteinen Oude Geuze en perfekt sommaröl. Enastående syrlighet och riktigt smaskiga frukttoner. Lär dricka farligt många under sommaren.
Citera
2015-06-25, 11:37
Medlem
stayluckys avatar
Citat:

Hehe, ja det är "hard-to-get"-öl här i Sverige men om vi ska nämna några som finns i vanliga sortimentet på systembolaget rekommenderar jag bland annat Omnipollo Nebuchadnezzar, Oppigårds Turbo DIPA, Modus Hoperandi & Founders Centennial.

Annars är ett tips att hålla koll på de tillfälliga släppen som kommer med jämna mellanrum. Ibland dyker det upp finfina grejer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in