Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Visst, men det betyder inte att polisen alltid har fel.
Åklagaren är mycket nöjd med utredningen och då får man anta att polisen har gjort ett bra jobb.
Det kommer att räcka till åtal.
inte en chans att de har de blir släppta så småningom.
2015-06-25, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Fyndplatsen. Vem har återkommit till fyndplatsen? Vatchreeyas mördare, Marinas mördare, Lovisas mördare, Idas mördare, Lisas mördare?

Tror inte vi riktigt talar samma språk, jag menar återkomma till om vi använder uttrycket dumpningsplats så kanske du förstår vad jag menar.

Återkomma till dumpningsplats för offret för att sedan förbättra dumpningen eller ta till ny dumpningsplats som GM känner sig tryggare med.

Jag kanske var otydlig men så menar jag och det har hänt vid de två morden som jag refererade till.
Senast redigerad av ToZon 2015-06-25 kl. 02:15.
2015-06-25, 02:10
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åklagare är alltid nöjda med utredningen. I media.
Och advokaterna alltid missnöjda
2015-06-25, 02:11
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
inte en chans att de har de blir släppta så småningom.
Men ingen av oss känner till bevisen. Jag förstår inte vad du bygger ditt resonemang på.
2015-06-25, 02:15
Medlem
I början av Lisas försvinnande så intervjuades någon "bonde" från trakten. Ljushårig 30års åldern, kan ha haft keps på sig. Jag kan inte glömma att han log lite när han intervjuades. Som ett mikroleende. Jag kan inte hitta igen den intervjun. Någon som minns?
2015-06-25, 02:20
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamony
I början av Lisas försvinnande så intervjuades någon "bonde" från trakten. Ljushårig 30års åldern, kan ha haft keps på sig. Jag kan inte glömma att han log lite när han intervjuades. Som ett mikroleende. Jag kan inte hitta igen den intervjun. Någon som minns?
Och vad skulle det ha för betydelse menar du? Att han är mördaren, för att han log lite blygsamt?
2015-06-25, 02:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja tänkbart. Jag föredrar rent sannolikhetsmässigt alla teorier som inte förutsätter avancerad planering med "villospår" för att lura polisen och t.o.m. försöka peka ut andra som mördare. Jag tror ändå mer på att grejerna for ut av misstag än att misstänkt GM bara slängde ut dem så pass nära sin egen bostad.

Intressant teori du har, och jag är nyfiken på hur du skulle utveckla denna utifrån det som tydligen har sagts om att Lisas mobil ska ha pejlats söderut innan den försvann från masterna?
Osäker hur lång sträcka det handlar om men söderut började den färdas i alla fall.
Stod tidigare i tråden om detta.
2015-06-25, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Visst, men det är en annan sak. Man måste skilja på sakerna. Man kan låsa in dom efteråt så att de inte upprepar brottet, men då är ju det första brottet gjort, så preventionen har inte funkat. Och det har inte hjälpt i USA det minsta heller. Att hindra brott med strängare straff funkar mycket dåligt (om inte du vill anamma Iransk rättstiftning, vill säga)

Det funkar mycket bra att ha brottslingar inlåsta, då de inte kan begå ytterligare brott ute bland allmänheten. Hade äcklet Anders Eklund varit inlåst efter mordet på Pernilla så hade Engla inte blivit mördad.

Har du hört talad om återfallsbrottslingar?
2015-06-25, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man som ägare arrenderar ut en gård så är det oväsentligt hur man som ägare ställer sig till genomsök -- arrendatorn avgör det.

Själv skulle jag inte låta MP härja i mina lokaler. Jag skulle kolla själv och ge tillträde till polisen .. men inte ett gäng gökar som kan bestå av vad som helst från nyfikna, tjuvar, mördaren själv och annat pack.
Det finns liksom ingen kontroll på vilka som ansluter sig till MP:s sök eller i vilket syfte de gör det.

Tänk vad olika vi är!

Jag skulle ge polisen och MP full frihet att söka som de vill i mina byggnader. Jag skulle lämna dem ifred och inte störa, då jag utgår ifrån att de vet vad de gör. Tanken att de skulle stjäla är så främmande för mig att jag inte ens skulle komma på tanken! Vad tänker du att de skulle kunna stjäla och ta med sig? Vem förvarar stöldbegärliga saker utanför bostadshuset?

Jag tycker att MP är värda vår respekt och beundran. De är människor som bryr sig om människor och ger av sin tid till andra. Det är en generositet som är ovanlig i dagens Sverige, och kanske en reaktion på den likgiltighet vi annars ser inför andra människors tragiska öden. Polisen uppskattar hjälpen från MP, då de visar resultat när brott ska lösas.
2015-06-25, 03:48
Medlem
kan hon ha sprungit på vägen jagad av GM på hennes moped och hysterisk kastat saker omkring sig och gm har oavsiktligt kört på BO så illa att hon dog, gm får panik hämtar sin bror som kör tillbaka mopeden lägger handsken i ladan liket i bilen som han sen gömmer i ladan ber sin fru koka kaffe som de sen dricker på trappen som alibi.
2015-06-25, 04:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tänk vad olika vi är!

Jag skulle ge polisen och MP full frihet att söka som de vill i mina byggnader. Jag skulle lämna dem ifred och inte störa, då jag utgår ifrån att de vet vad de gör. Tanken att de skulle stjäla är så främmande för mig att jag inte ens skulle komma på tanken! Vad tänker du att de skulle kunna stjäla och ta med sig? Vem förvarar stöldbegärliga saker utanför bostadshuset?

Jag tycker att MP är värda vår respekt och beundran. De är människor som bryr sig om människor och ger av sin tid till andra. Det är en generositet som är ovanlig i dagens Sverige, och kanske en reaktion på den likgiltighet vi annars ser inför andra människors tragiska öden. Polisen uppskattar hjälpen från MP, då de visar resultat när brott ska lösas.
Du tycker alltså att KJ - styckmördaren från Boden är värd din respekt och beundran?

Det enda ditt inlägg berättar är att du inte förstått hur ett eftersök går till och hur folk samlas upp till skallgångar.

Vad tror du för övrigt de förvarar i verkstäder och bodar?
Pappersrullar, kottar och rullad älgskit?
I bodar och lador förvaras verktyg, maskiner och annat som ofta betingar stora summor pengar och är nödvändiga för den verksamhet som bedrivs.

Det är rätt givet att inte släpper en flock okontrollerad okända i sina utrymmen utan att många väljer att söka av sina utrymmen själva.
2015-06-25, 04:28
Medlem
Blev sexualdriften i kombination med ett paria avvisande för mycket för lillebroden han försökte med våld betvinga Lisa, men hon stark i sin person som hon var så slogs hon för allt hon förmådde men förlorade sitt liv men inte sin heder gm förlorade allt. Låg kroppen första timmarna i ladan där handsken hittades och förflyttades någon gg under första natten till fyndplatsen med hjälp av den äldre broden ?, de rafsade ihop hennes tillhörigheter (handsken blev kvar) dumpar kroppen `låser`
ser poliser/anhöriga när de är på väg tillbaks slänger mobilskal o dyl på rapsfältet åker ej hem utan kör planlöst omkring och hamnar så småningom vid kyrkan där de stannar hämtar andan tänker till och städar ut resten av tillhörigheterna. De förstår givetvis senare att dumpningsplatsen ej är optimal blir oroliga att liket ska leda polisen till dem , de börjar vandra omkring leta en permanent dumpningsplats (ex fisketuren), de letar sin katt om någon frågar men sökpådraget är för stort och de avslöjar sig själv via sitt avvikande beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in