Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Tänk vad olika vi är!
Jag skulle ge polisen och MP full frihet att söka som de vill i mina byggnader. Jag skulle lämna dem ifred och inte störa, då jag utgår ifrån att de vet vad de gör. Tanken att de skulle stjäla är så främmande för mig att jag inte ens skulle komma på tanken! Vad tänker du att de skulle kunna stjäla och ta med sig? Vem förvarar stöldbegärliga saker utanför bostadshuset?
Jag tycker att MP är värda vår respekt och beundran. De är människor som bryr sig om människor och ger av sin tid till andra. Det är en generositet som är ovanlig i dagens Sverige, och kanske en reaktion på den likgiltighet vi annars ser inför andra människors tragiska öden. Polisen uppskattar hjälpen från MP, då de visar resultat när brott ska lösas.
Du tycker alltså att KJ - styckmördaren från Boden är värd din respekt och beundran?
Det enda ditt inlägg berättar är att du inte förstått hur ett eftersök går till och hur folk samlas upp till skallgångar.
Vad tror du för övrigt de förvarar i verkstäder och bodar?
Pappersrullar, kottar och rullad älgskit?
I bodar och lador förvaras verktyg, maskiner och annat som ofta betingar stora summor pengar och är nödvändiga för den verksamhet som bedrivs.
Det är rätt givet att inte släpper en flock okontrollerad okända i sina utrymmen utan att många väljer att söka av sina utrymmen själva.