Citat:
Jag tycker det känns för långt med en skottkärra. Och tungt. Ännu mer nervöst också. Dessutom borde man lättare upptäcka om saker skramlar ut.
Min teori har också problem med frågan om varför han i så fall inte valde den som det verkar närmaste och snabbaste vägen från caféet: Den långa, raka "allén" som ändar upp i Blombergs säteri och sen efter en krök passerar brödernas egen bostad. Någon enkel förklaring finns inte, men man måste passera obehagligt nära flera hus och kommer upp med traktorn rakt utanför entrén till säteriet. Åker man istället den väg som fynden indikerar så måste man visserligen passera några hus på vänster sida omedelbart efter caféet och ladan. Men det kan ju hända att ingen var hemma där och att han redan visste det. Å andra sidan kan han ha kört via allén på tillbakavägen till caféet/ladan och då ha upptäckt att någon/några var ute på sin tomt och grejade. Då ter det sig naturligt att åka den andra vägen. Så fort han passerat nämnda hus på vänster sida kan han om jag inte läser kartan fel köra hela vägen enda till sitt eget hus utan att passera flera synliga kåkar.
Min teori har också problem med frågan om varför han i så fall inte valde den som det verkar närmaste och snabbaste vägen från caféet: Den långa, raka "allén" som ändar upp i Blombergs säteri och sen efter en krök passerar brödernas egen bostad. Någon enkel förklaring finns inte, men man måste passera obehagligt nära flera hus och kommer upp med traktorn rakt utanför entrén till säteriet. Åker man istället den väg som fynden indikerar så måste man visserligen passera några hus på vänster sida omedelbart efter caféet och ladan. Men det kan ju hända att ingen var hemma där och att han redan visste det. Å andra sidan kan han ha kört via allén på tillbakavägen till caféet/ladan och då ha upptäckt att någon/några var ute på sin tomt och grejade. Då ter det sig naturligt att åka den andra vägen. Så fort han passerat nämnda hus på vänster sida kan han om jag inte läser kartan fel köra hela vägen enda till sitt eget hus utan att passera flera synliga kåkar.
Jag har visslat för att man använt den grusväg där fynden av mobildelar mm hittades, då kommer man upp bakom deras egen fastighet och slipper allen som börjar strax söder cafe't och då inte behöver passera de övriga fastigheterna nära deras bostad. På något sätt så säger spåren det men de kan ju ha dumpats på återväg eller vid annat tillfälle.
Egen bil behöver de inte heller använt om de har tillgång till andra fordon genom arbetet på gårdarna. Allt från jordbrukstraktor till fyrhjuling. De två sistnämnda skulle inte ge särskild uppmärksamhet för det är ett vanligt fordon som används och ljudet är normalt för kringboende, väcker alltså ingen uppmärksamhet.
Om hon nu har passerat igenom ladan (där handsken hittades) på sin sista resa så bör hon ha lurats dit för de var möjligen kända för henne till utseendet (byggjobbarna) och därför inte kände oro.
Visst kan någon väntat på henne bakom cafe't men det är ju aningen riskabelt, man måste definitivt vara helt säker på att alla andra har åkt iväg och hon är ensam.
Baksidan cafe't och ladan är början på eländet men hur startade allt och givetvis varför. Jag tror stenhårt på rusdrycker är inblandad och då endast MGM, inte att flickan skulle köpa fulsprit av för henne i princip okända mer än att de jobbar på bygget mittemot, det är helt uteslutet.
Edit: Egen fastighet i första stycket skall vara deras egna bostad och inget annat.
Senast redigerad av ToZon 2015-06-25 kl. 01:57.
Senast redigerad av ToZon 2015-06-25 kl. 01:57.