Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bra exempel. Återvände GM till Vatchareeya? Återvände GM till Lovisa? Återvände GM till Marina? Återvände GM till Palme?

Ja GM återvände till VB med högsta sannolikhet och i fallet Caroline så flyttades offret från dump 1 till ny dumpningsplats vilket också den dömde visade vid vallning. Så ovanligt är det inte att GM återvänder av olika anledningar fast jag tror inte det sker alltför ofta, men det sker ibland.
2015-06-25, 01:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du menar att den andra skulle vara enklare att hitta/se på en karta?

Tänkbar indiciebevisning: Telekommunikation mellan bröderna i närområdet under den kritiska tidsperioden där man ringt varandra i syfte att reka vilken väg som var bäst (eller minst dålig) att köra. Kräver då uppenbarligen att både deltagit åtminstone i undanskaffandet och att man sen färdats till/från brottsplatsen i två fordon.
Tänk dig en GM. Som inte tittade på en karta, utan körde den enda vägen han kände till.
2015-06-25, 01:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Läs tidigare inlägg. Traktorskopa, släp eller något liknande. Fyrhjuling? Inte bil av det skälet att han/de varit rädd(a) för kontaminering.
Sluta nu, han hade bil.
2015-06-25, 01:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja GM återvände till VB med högsta sannolikhet och i fallet Caroline så flyttades offret från dump 1 till ny dumpningsplats vilket också den dömde visade vid vallning. Så ovanligt är det inte att GM återvänder av olika anledningar fast jag tror inte det sker alltför ofta, men det sker ibland.
Vad menar du med att återvända? (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Antagligen så tog han väl i samma fordon som han kom dit med, för han gick troligtvis inte. Så vad hade han för fordon hemma? Bil? Moppe? Flakmoppe? Fyrhjuling med släp såklart!

Absolut. Men man kan tänka sig att GM är rädd för vittnesmål om att "jag såg de litauiska brorsorna och deras fyrhjuling där på söndagseftermiddagen". Kan kännas mer säkert att låna ett fordon man har tillgång till på Martorp för att färdas åtminstone något mer anonymt?

Kan ju finnas vittnesmål på just detta ändå: Att bröderna setts köra omkring där på kritiska tidpunkter. Typisk sån indiciebevisning en advokat naturligtvis skulle racka ner på allt vad han/hon kunde.
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Det finns en enkel förklaring, han kände inte till den vägen, han var inte tillräckligt hemmastadd i omgivningarna.
Det där är ju milt sagt motsägelsefullt om du nu tror på Hansochgreta spåret.
Personen lägger alltså ut spår men är inte känd i omgivningen.
2015-06-25, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Antagligen så tog han väl i samma fordon som han kom dit med, för han gick troligtvis inte. Så vad hade han för fordon hemma? Bil? Moppe? Flakmoppe? Fyrhjuling med släp såklart!

Förklarar d konstiga fyrhjulingspåren grannen såg vid dammen..de tänkte dumpa henne där men bestämde sig för o ta henne till jägarnas slaktställe för o stycka henne.

Definitivt fyrhjuling!
2015-06-25, 01:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Det där är ju milt sagt motsägelsefullt om du nu tror på Hansochgreta spåret.
Personen lägger alltså ut spår men är inte känd i omgivningen.
Hemmastad, skrev jag, inte känd.
2015-06-25, 01:13
Medlem
Citat:
Du menar att den andra skulle vara enklare att hitta/se på en karta?

Tänkbar indiciebevisning: Telekommunikation mellan bröderna i närområdet under den kritiska tidsperioden där man ringt varandra i syfte att reka vilken väg som var bäst (eller minst dålig) att köra. Kräver då uppenbarligen att både deltagit åtminstone i undanskaffandet och att man sen färdats till/från brottsplatsen i två fordon.

Tycker du att det låter sannolikt att en bror skulle hjälpa sin bror att gömma ett lik? Alltså om brodern våldtagit och slagit ihjäl en okänd 17-åring tjej så där utan vidare? Jag minns ett fall där en man dödade sin fru, anmälde henne försvunnen och kusinen hjälpte till dumpa kroppen. Men kusinen bröt ihop och berättade allt till polisen ganska snabt. Något annat liknande fall kan jag inte komma ihåg.
2015-06-25, 01:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Tänk dig en GM. Som inte tittade på en karta, utan körde den enda vägen han kände till.

Ja det kan jag tänka mig. Frågan är varför det skulle vara en bättre teori än min teori? Vad tror du själv att det finns för indicier mot bröderna? Låt oss anta trafik i närområdet och telefonerande. Det blir ju inte direkt mer sannolikt då att en okänd GM helt oberoende av dem har rört sig på samma område, slängt in flickans döda kropp i sin bil och av nån anledning kört till Martorp och lämpat in kroppen i en byggnad som vi då också måste förutsätta var öppen. En GM som dessutom då måste vara säker på att ingen är där eller kommer dit till gården så dags? Något som bröderna däremot rimligen haft bra koll på.
2015-06-25, 01:14
Bannlyst
Citat:
Absolut. Men man kan tänka sig att GM är rädd för vittnesmål om att "jag såg de litauiska brorsorna och deras fyrhjuling där på söndagseftermiddagen". Kan kännas mer säkert att låna ett fordon man har tillgång till på Martorp för att färdas åtminstone något mer anonymt?

Kan ju finnas vittnesmål på just detta ändå: Att bröderna setts köra omkring där på kritiska tidpunkter. Typisk sån indiciebevisning en advokat naturligtvis skulle racka ner på allt vad han/hon kunde.

Inte om de kör sin tilldelade fyrhjuling dom alltid annars kör runt med. Om folk i trakten alltid ser dom på den så blir d självklart att de åker runt på den även en ledig söndag.

Det har ryktats om en fyrhjuling kört omkring på kvällen med en ljushårig kille/man..
2015-06-25, 01:16
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Jag antar att det är den här dammen som menas: https://goo.gl/maps/v2pLR En till brödsmula på hansochgretaspåret.
Eller kanske dammarna bakom Martorp

http://kso2.lantmateriet.se/?e=404882&n=6490069&z=11

vilket kanske var den plats där yngre brodern var och fiskade? Platsen du pekar på verkar inte vara en damm utan mer en våtmark.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in