Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
OK det här handlade då från början om att Vresrosen menar att de misstänkta bevisade sin skuld genom att inte vara med och söka. Innan dess påstod han att de försökte stoppa sökandet. Jag frågade om han visste att de gjorde det eller trodde det, men då bytte han fot och sa ungefär: tror du inte att de båda bröderna kände till varje skrymsle på samma sätt som en katt bevakar sitt revir?
Bland annat.
Vem som fick order att genomsöka vad kan jag inte svara på.
Bör hålla mig borta här eftersom jag blir förbannad på en dels låga krav på bevis, men också för att det inte hänt något nytt.
Okej, tack för förklaring iaf. Jag har sett flera andra uttala sig om att A gett tillstånd, men jag vill gärna ha en källa.
Genomsöka tomma ödehus och marker ser jag inte som samma sak att välvilligt ställa sina byggnader till förfogande för granskning. Men jag kan ju ha missat nåt i media, så jag hoppas på svar.
Fick polisen bryta sig in på Martorp så ställer jag mig ännu mer frågande till A:s tillåtelser?
Uttrycket i media var "..tvingades polisen ta till våld för att komma in i byggnaden" angående maskinhallen.