Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 21:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och är ladan olåst? Jag trodde att en av argumenten för litauerna som GM var att de hade tillgång till ladan. Men om ladan var olåst så hade väl vem som tillgång till den?
På bilderna på ladan hänger ena dörren på trekvart. Så nog hade envar tillgång till den.
2015-06-24, 21:10
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, till ETT - inte det ENDA.

Hå, hå, du tänker så!
2015-06-24, 21:12
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, jag skulle hellre valt virren än tagit risken att stoppa en moppe i bagaget framför ögonen på kavalleriet. Bort, undan med liket, snabbt som fan, var det enda han tänkte.

Jag kan konstatera att vi har skilda prioriteringar - och möjligtvis skilda alkoholvanor.
2015-06-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
"För tio år sedan när den äldre brodern arbetade för en budfirma så försvann en tv under en transport. Han anklagades och fick betala en mindre summa böter."

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Stölder finns med i bakgrunden..Hela området kring Blomberg har drabbats av flera stölder/inbrott den senaste tiden..Byggnadsställningar har stulits.. Ene brodern hade flera FB-bilder på byggarbetsplatser..

Detta är ett pussel..

Fast det finns två personer som har exakt samma namn och båda är från Litauen. Den som är aktuell Mgm i det här fallet har vad jag sett inte byggnadsställningar osv på foton...Däremot den andre med samma namn. Det som skiljer dem åt i övrigt är b la att de ser olika ut och det står "bor i Blomberg" på Mgm, den andre står det bor i Litauen. Men de kanske är släkt? Och denne person kanske också jobbat i Blomberg, vem vet? Han posar på kullar, berg på flera foton och i byggnader osv. Om någon kan se om dessa är från Blomberg så väcker det ju skumma funderingar.
2015-06-24, 21:15
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Det finns dock fler häktade personer (utgår ifrån att alla häktade också är misstänkta) än de här aktuella bröderna.

Vi får hoppas att du har rätt. Är ingen stor anhängare av Schutzhaft-traditionen.
2015-06-24, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
OK det här handlade då från början om att Vresrosen menar att de misstänkta bevisade sin skuld genom att inte vara med och söka. Innan dess påstod han att de försökte stoppa sökandet. Jag frågade om han visste att de gjorde det eller trodde det, men då bytte han fot och sa ungefär: tror du inte att de båda bröderna kände till varje skrymsle på samma sätt som en katt bevakar sitt revir?
Bland annat.
Vem som fick order att genomsöka vad kan jag inte svara på.
Bör hålla mig borta här eftersom jag blir förbannad på en dels låga krav på bevis, men också för att det inte hänt något nytt.

Okej, tack för förklaring iaf. Jag har sett flera andra uttala sig om att A gett tillstånd, men jag vill gärna ha en källa.
Genomsöka tomma ödehus och marker ser jag inte som samma sak att välvilligt ställa sina byggnader till förfogande för granskning. Men jag kan ju ha missat nåt i media, så jag hoppas på svar.
Fick polisen bryta sig in på Martorp så ställer jag mig ännu mer frågande till A:s tillåtelser?
Uttrycket i media var "..tvingades polisen ta till våld för att komma in i byggnaden" angående maskinhallen.
2015-06-24, 21:38
Medlem
Anders.Hernborgs avatar
Tänk att de överklagar häktningarna igen nu när två domstolar bestämt att de är skyldiga!!!
2015-06-24, 21:41
Medlem
RobertoSavianos avatar
Tror man att bröderna är oskyldiga fortfarande är man ju dum i huvudet.

Klart som fan att de är skyldiga. Jävligt irriterande att de överklagar och gör sig besvärliga hela tiden.

Samt en idiotisk försvarsadvokat som inte ens sett hela förundersökningsunderlaget och uttalar sig i media om skit hen inte vet ett dugg om.
2015-06-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vissa killar glor på brudar, andra på killar, och några glor inte alls, det är jag övertygad om.

Min åsikt är att bröderna har en uppenbar och känd anknytning till caféet vilket gårdsförmannen inte har oavsett hur intresserad han är av tjejer.

Om du släcker din haschpipa och försöker nyktra till lite, gårdsförmannen kan mycket väl ha med saken att göra, jag har inte påstått annat, dock finns det ingenting konkret som talar för att han har det, dessutom så har trion som sagt en känd koppling till caféet, det gör att de är mer intressanta i nuläget tycker jag.

Godsägaren presenterades inför Lisa Holm enligt kaféchefen, som med egna ord sa att ungefär "det var en förtjusande flicka, som skulle åka hem själv första gången".
2015-06-24, 21:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Vi har stött på tre unga tjejer, plus Lisa och kaféägaren, som jobbade på kaféet. Finns det mer personal? Vem skötte städningen? Vem bakade? Finns det män anställda där?
2015-06-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Mitt fetade....
Och inte "knullkompis", "danslärare", "grillmästare"
Det var jävligt mycket han INTE sa. Hur mycket ska du läsa in hos folk egentligen?

Nån som kollat upp denne samarbwtspartner till Arne. Vad gjorde han i området vid denna tidpunkt?
2015-06-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om detta skulle visa sig att var sant, hur kommer då, enligt dig, fyndplatsen in i bilden?
Jag menar, om GM inte är en lokal boende och/eller med anknytning till fyndplatsen, hur skulle GM komma på att gömma Lisa's kropp i en lada/bod på gården Martorp ?
Därför att han inte vet varken hur eller när Lisa dog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in