2015-06-24, 14:03
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag var inte någon "besökare" jag var vän med familjen och bodde även med dem ett tag.

Jag tror att han menar den här, http://www.xvideos.com/video4642344/2013-05-20-170142-171051-20052013

1) För att det kan bli kallt när man sover i den på natten? Du har uppenbart aldrig varit på en båt. Du är ovanligt fattig eller hur?

2) Nej det var en segelbåt, den var ungefär 6 meter lång, jag tyckte inte precis om det, det är inget jag är stolt över, jag ville inte ha en, det var min familj som ville ha en. Det här är den exakta anledningen till att rika människor inte säger sånt här, för man får en massa fattiga människor som blir avundsjuka och flippar ut totalt.

3) De som är intresserade av båtar, har båtar. Det är ingen som köper en båt bara för att man är rik.

1) En äldre segelbåt av trä anses väldigt fint av båtintresserade. Det är generellt fattigare människor som gillar motorbåtar. Jag skulle aldrig har en träsegelbåt själv för det är väldigt jobbigt att ta hand om. Trä expanderar och läcker?

2) Det är hemskt att äga en båt. Jag skulle aldrig äga en båt själv.

3) WTF är en daycruiser? Om man är intresserad av sin båt så kommer man att ta hand om den själv, du kommer inte låta någon annan röra den. Det kanske är någon slags medelklass trend som jag inte är medveten om?

4) Seglarkollo är fruktansvärt det är bara de största losers som går dit.

5) Wut? Du har en båt i Spanien eller vad menar du? Då skulle man behöva åka till ett annat land för att segla sin båt.

1) Det är ingen som är rik som köper fancy teknik. Dyr teknik är till för medelklassen för det är det som medelklassen spenderar pengar på.

2) Om du är rik så behöver du inte jobba mycket så det är klart att man har tid. Och även om du är den sortens rik person som har många projekt på gång, för det finns, så gör du fortfarande tid för att laga mat.

3) Lifestyle magazines är konsumtions tidningar. Konsumtion är för fattiga människor.

1) Man har sportbilar och båtar och prylar för att man är intresserad av de sakerna, man har inte det för att man är rik. Det är ingen rikemans grej.

2) Nej det är varje White Trash kvinnas dröm. Överklass kvinnor har väldigt lite kläder, tro mig jag har träffat många.

3) Jag säger det här för att allt ni säger är fel. Uppenbara fantasier som ni har fått från typ TV. Att någon skulle ha uppstoppade djur i sitt hem, låter det friskt till exempel?
Finns ju jägare som har jakttrofeer och uppstoppade djur hemna...
Citera
2015-06-24, 14:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Finns ju jägare som har jakttrofeer och uppstoppade djur hemna...

1) Ja men det är för att de är jägare. Om du inte är jägare så kommer du inte gå ut och köpa en uppstoppad björn och ha den hemma bara för att du är rik. Det är riktigt sjukt.

2) Ett annat exempel är veteranbilar det är en överklass hobby. Men om du inte gillar veterabilar så kommer du inte att köpa en och ställa den i ditt garage bara för att du är överklass och det är lag på att alla överklass människor måste äga en veteranbil.

3) Matsal är något många rika människor har. Men om du aldrig har bjudningar så behöver du ingen matsal. Om du endast har väldigt stora bjudningar så kommer du att hyra en restaurang. Det är inte så att alla rika människor har en matsal.
Senast redigerad av Babianen 2015-06-24 kl. 14:09.
Citera
2015-06-24, 14:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Här är ett kvitto från service på Nymans,

http://img264.imagevenue.com/img.php?image=150838285_kvitto1_122_63lo.jpg

http://img163.imagevenue.com/img.php?image=150889444_kvitto2_122_381lo.jpg

2) Jag kom in på fashion college i London när jag ansökte. De tyckte att min portfolio var OK. Så jo jag vet nog mer än Svensson.

3) Jag har alltså skaffat mässing, stämplat den, och sen plastat in den bara för att trolla er i den här tråden? Du kanske kan berätta hur jag har stämplat den?

4) Här är en bild på mig med en av mina lärare, vi träffades för några år sen, http://img40.imagevenue.com/img.php?image=152502547_f2_122_233lo.jpg

Här är en bild på henne från skolans hemsida, http://img28.imagevenue.com/img.php?image=152492163_f1_122_208lo.jpg

5) Du kan inte veta om jag är överklass eller inte om du inte är överklass själv.

För att jag är rik själv och jag har spenderat det mesta av min tid med rika människor.

Ju fattigare du är desto mer kläder har du. Så du har kanske sett medelklass människor eller någon som var fattig eller har fått pengar nyligen? De jag känner som har mest kläder går på bidrag.

1) Alltså vita seglarskor blir ju smutsiga?

2) Nej. Kvinnor går runt i väldigt bekväma skor större delen av tiden. De har bara finare klackskor vid finare tillfällen.

Om du har allt det där kombinerat är du högst sannolikt White Trash. Nej rika kvinnor bär generellt inte smycken.

Nej ingen har det. Det är underklass.
Så fattiglappar har mycket kläder? Gäller det även uteliggare, ensamstående mödrar med socialbidrag och tiggande zigenare som bor i tältläger?
Citera
2015-06-24, 14:30
Medlem
Citat:
1) Slösa inte pengar på dyra möbler. Köp på second hand och måla om istället.

2) Tavlor känns gammaldags jag skulle satsa på stora foton istället.

1. Skulle kunna men jag tycker ärligt talat det är ofräscht med begagnade möbler.

Vi har beställt matbord från Englesson i Djursholm. Bord Stockholm XL och stolar Leksand med träsits så att man kan variera och tvätta sittdyna. Tycker det känns som bra kvalitet utan att vara vräkigt.

2. Vi försöker undvika trender så gott det går. Foton är opersonliga. Bara att trycka upp fler. En målad tavla är dock unik. Har varit till Fotografiska ett antal ggr och får samma känsla där. Inget speciellt med foton för mig.
Citera
2015-06-24, 14:33
Medlem
Cineastens avatar
Babianen påstår sig plocka kläder och skor i containrar, springer runt i burqa, gör porrvideos, bor i en sunkig förort och säger sig tillhöra överklassen...😁😂
Citera
2015-06-24, 14:37
Medlem
Överklassdamer har KANEBO och La´prarie i badrumsskåpet.. Hon Montazami är såklart stenrik. Men jysses hon är knappt arbetarklass. Kan nästan se henne framför mig tappa hakan när någon berättar för henne att jorden är rund.
Citera
2015-06-24, 14:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Så fattiglappar har mycket kläder? Gäller det även uteliggare, ensamstående mödrar med socialbidrag och tiggande zigenare som bor i tältläger?

1) Jag känner socialbidrags folk och ja de har mycket kläder.

2) Så här klär man sig om man är överklass,

ser ni några märkeskläder, dyra väskor, smycken? Så här klär sig överklassen till vardags. Om du dyker upp här i typ Gucci, Armani, eller vad ni fattiga människor nu vill ha på er så kommer du se ut som en pajas.
Senast redigerad av Babianen 2015-06-24 kl. 14:40.
Citera
2015-06-24, 14:38
Medlem
Jag skulle vara benägen att tro på dig om det inte vore så att ditt stora behov att bli trodd vore väldigt atypiskt för din egen beskrivning av hur en överklassperson resonerar. Vad är ditt motiv?

Och framförallt, varför skulle det vara så eftersträvansvärt att vara överklass? För mig handlar pengar om frihet. Frihet över min egen tid. Frihet att välja vad JAG vill göra. Att vara medlem av någon anrik släkt är däremot själva antitesen av frihet. Du förväntas uppträda på ett visst sätt, du förväntas gifta dig passande osv. Kort sagt, det förväntas en jävla massa av dig. Är man däremot en Svensson med massa pengar så kan man göra lite vad man vill utan att någon gammal faster rynkar på näsan åt din nya Ferrari.

Citat:
1) Här är ett kvitto från service på Nymans,

http://img264.imagevenue.com/img.php?image=150838285_kvitto1_122_63lo.jpg

http://img163.imagevenue.com/img.php?image=150889444_kvitto2_122_381lo.jpg

2) Jag kom in på fashion college i London när jag ansökte. De tyckte att min portfolio var OK. Så jo jag vet nog mer än Svensson.

3) Jag har alltså skaffat mässing, stämplat den, och sen plastat in den bara för att trolla er i den här tråden? Du kanske kan berätta hur jag har stämplat den?

4) Här är en bild på mig med en av mina lärare, vi träffades för några år sen, http://img40.imagevenue.com/img.php?image=152502547_f2_122_233lo.jpg

Här är en bild på henne från skolans hemsida, http://img28.imagevenue.com/img.php?image=152492163_f1_122_208lo.jpg

5) Du kan inte veta om jag är överklass eller inte om du inte är överklass själv.

För att jag är rik själv och jag har spenderat det mesta av min tid med rika människor.

Ju fattigare du är desto mer kläder har du. Så du har kanske sett medelklass människor eller någon som var fattig eller har fått pengar nyligen? De jag känner som har mest kläder går på bidrag.

1) Alltså vita seglarskor blir ju smutsiga?

2) Nej. Kvinnor går runt i väldigt bekväma skor större delen av tiden. De har bara finare klackskor vid finare tillfällen.

Om du har allt det där kombinerat är du högst sannolikt White Trash. Nej rika kvinnor bär generellt inte smycken.

Nej ingen har det. Det är underklass.
Citera
2015-06-24, 14:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag skulle vara benägen att tro på dig om det inte vore så att ditt stora behov att bli trodd vore väldigt atypiskt för din egen beskrivning av hur en överklassperson resonerar. Vad är ditt motiv?

Jag tycker om att tala sanning helt enkelt. Det stör mig när folk säger osanningar. Jag hatar folk som har fantasier eller är politiskt korrekta.

Citat:
Och framförallt, varför skulle det vara så eftersträvansvärt att vara överklass? För mig handlar pengar om frihet. Frihet över min egen tid. Frihet att välja vad JAG vill göra. Att vara medlem av någon anrik släkt är däremot själva antitesen av frihet. Du förväntas uppträda på ett visst sätt, du förväntas gifta dig passande osv. Kort sagt, det förväntas en jävla massa av dig. Är man däremot en Svensson med massa pengar så kan man göra lite vad man vill utan att någon gammal faster rynkar på näsan åt din nya Ferrari.

1) För att man har inte alla hook ups som fattiga människor har. Man bryr sig inte konsumtion, man bryr sig inte om status, man fokuserar på upplevelser snarare än materiella grejer. Det är ett bättre liv. Och man är en riktigt bra person och det är alla andra runt dig också.

2) Lol @ dina fantasier. Man kan gifta sig med vem man vill.
Citera
2015-06-24, 14:48
Medlem
ps. Har för övrigt varit på en "överklass-fest" när en av min frus gamla vänner fyllde år. Det som framförallt sticker ut jämfört med hur det är hos "vanligt folk" är att man inte tar av sig skorna inne. Var rätt soft annars. En gammal morfar eller vad det var hade sånt där skönt smeknamn som t ex Noppe, Tjabo och liknande. Tror han var adlig. Det enda jag kommer ihåg i övrigt är hur roligt hennes styvfar torkade sig med servetten och hur otroligt gott självförtroende de verkade ha. Nu hade de flyttat ut till landet på nån hästgård men den äldre släktingen bodde kvar på Östermalm eller vad det var och hade lite roligt åt det.
Citera
2015-06-24, 14:57
Medlem
Citat:
Jag tycker om att tala sanning helt enkelt. Det stör mig när folk säger osanningar. Jag hatar folk som har fantasier eller är politiskt korrekta.

1) För att man har inte alla hook ups som fattiga människor har. Man bryr sig inte konsumtion, man bryr sig inte om status, man fokuserar på upplevelser snarare än materiella grejer. Det är ett bättre liv. Och man är en riktigt bra person och det är alla andra runt dig också.

2) Lol @ dina fantasier. Man kan gifta sig med vem man vill.

1. För det första finns det överklass som inte har stora förmögenheter. För det andra så är det flesta stenrika människor i Sverige INTE överklass.

Angående konsumtion så har jag inga "hook ups" eller status-behov. Beställde t ex en Volvo XC70 Classic häromveckan och det är ingen status-kärra direkt. Men det är en skön familjebil med jättemycket utrustning och god komfort. Klär mig gör jag som på dina bilder. Diskreta pikétröjor av god kvalitet och skjortor. Det har inte med klass att göra utan hur extrovert man är. Jag är inte det. Avskyr när folk glor på mig.

2. Nä, jag vet inte hur det är. Kanske är det mer om man är en Wallenberg, Bonnier eller liknande. Men de är väl inte gammal överklass på det sättet heller utan mer strebrar...
Citera
2015-06-24, 15:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
ps. Har för övrigt varit på en "överklass-fest" när en av min frus gamla vänner fyllde år. Det som framförallt sticker ut jämfört med hur det är hos "vanligt folk" är att man inte tar av sig skorna inne. Var rätt soft annars. En gammal morfar eller vad det var hade sånt där skönt smeknamn som t ex Noppe, Tjabo och liknande. Tror han var adlig. Det enda jag kommer ihåg i övrigt är hur roligt hennes styvfar torkade sig med servetten och hur otroligt gott självförtroende de verkade ha. Nu hade de flyttat ut till landet på nån hästgård men den äldre släktingen bodde kvar på Östermalm eller vad det var och hade lite roligt åt det.

Så här klär sig överklassen till fest, tänk på att det här är amerikansk överklass de är mycket mer tacky än europeisk överklass,

ser ni massor med guldsmycken, dyra kläder, dyra handväskor?

Så här klär sig överklass kvinnor till fest, det är mest amerikanska kvinnor de är mycket mer tacky,

Så här klär man sig om man är en fattig kvinna som har fått pengar eller bara är en pajas i allmänhet,

Senast redigerad av Babianen 2015-06-24 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in