2015-06-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Om du baserar det på hans fb-sida och hans gillande av suspekta grupper
tror jag nog inte det skulle vara någon större skillnad ifall vi hade haft tillgång
till den yngres fb, samma skrot och korn

Nej som sagt hans Facebook sida fick mig att förstå lite mer hur han är och vad han gillar att göra på sin fritid.... Det finns nog mer bevis än det vi får reda på
2015-06-24, 01:01
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeduza
En av sakerna som får mig att tvivla på att det är balterna är VARFÖR gömma kroppen så nära sin bostad?
Är det inte mer troligt att man i det läget kör så långt ifrån som möjligt?
Lär ju finnas tusentals bättre ställen som dessutom är mer folktomma än ett lantbruk sommartid.

Att det finna så många indicier som pekar på dem utan någon teknisk bevisning synes mycket märkligt.

Hade kroppen och alla tillhörigheter hittats tre mil norr om Blomberg i diket hade det inte ens funnits någon misstänkt.
2015-06-24, 01:03
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Nej som sagt hans Facebook sida fick mig att förstå lite mer hur han är och vad han gillar att göra på sin fritid.... Det finns nog mer bevis än det vi får reda på
Poängen var nog att om du hade haft tillgång till den yngres facebooksida hade du kanske sett samma saker eller värre.
2015-06-24, 01:03
Medlem
Ladan mitt emot caféet hade väl varit sprit fabrik en gång vem var det som drev den?
2015-06-24, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Sen är bilderna på polisen vid ladan så pass ljusa att de borde ha tagits ännu lite tidigare än 21.50, inte omöjligt att de redan togs vid 20.30 - 21.

Ja. De första bilderna visar polis som tittar in i fönstret samt en annan som försöker klättra in i den där glipan är vid en "ljusare" tidpunkt som du skriver.
Sen står det i media om ett inbrytande strax innan kl 22 i maskinhall. Sen är tekniker där i samma veva (vid hö ladan)
Sen skäller som sagt hundarna kraftigt på baksidan vid 23 och verkar markera (enl twitter) och polisen utvidgar avspärrningarna bak (vä från entré sett)
2015-06-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Ladan mitt emot caféet hade väl varit sprit fabrik en gång vem var det som drev den?

Vad jag har förstått så är den nerlagda spritfabriken än bit bort ifrån cafét.
2015-06-24, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Att det finna så många indicier som pekar på dem utan någon teknisk bevisning synes mycket märkligt.

Hade kroppen och alla tillhörigheter hittats tre mil norr om Blomberg i diket hade det inte ens funnits någon misstänkt.

Tänk såhär, byt ut ensliga Blomberg mot Tensta, massa indicier men ingen teknisk bevisning. Hade nån suttit häktad ÄVEN om kroppen hittats i en container utanför port nr 7 med 28 hyresgäster i? NEJ!
2015-06-24, 01:07
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen

L O SMITH AB
FÖRETAGSINFORMATION:

Org.Nr
556574-8703

Län
Västra Götalands län

Besöksadress
BLOMBERGS SÄTERI, 533 93, KÄLLBY
2015-06-24, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det vet ingen av oss med säkerhet, folk gissar bara. Vissa påstår att de vet. Det har lett till en trådsanning. Påståendet som verkar ha blivit en trådsanning är att hon ska ha hittats i ett skjul på Martorps Gård, en annan trådsanning säger att hon hittades i ett skåp någonstans på Martorp.

Det är via media och inte trådsanning om Martorp. Kommer även från liverapportering. Däremot vet ingen specifikt vart hon påträffats på gården.
Senast redigerad av develi 2015-06-24 kl. 01:12.
2015-06-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
L O SMITH AB
FÖRETAGSINFORMATION:

Org.Nr
556574-8703

Län
Västra Götalands län

Besöksadress
BLOMBERGS SÄTERI, 533 93, KÄLLBY

Tack och det är AJ s Son vad han nu heter som var ägare?
2015-06-24, 01:11
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Tänk såhär, byt ut ensliga Blomberg mot Tensta, massa indicier men ingen teknisk bevisning. Hade nån suttit häktad ÄVEN om kroppen hittats i en container utanför port nr 7 med 28 hyresgäster i? NEJ!
Du får tillföra några ingredienser för att likheten ska bli någorlunda.
2015-06-24, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen

Självklart måste det till tekniska bevis + stark indiciekedja för att det bortom rimligt tvivel skall
dömas någon för mordet vad jag menar är, att om du hade haft tillgång till lillebrors fb-sida
och han gillade exakt samma suspekta grupper, då undrar jag om du ff skulle tro att det är den äldre ? jag hoppas dom säkrat dna, fingeravtryck, rubbet så rätt gärningsman åker in på livstid

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in