Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-07-05, 11:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHolden
Jag har läst mig till i Litauisk media (med hjälp av google translate) att:
- man har hittat flickans tillhörigheter (saker?) hemma hos MGM).
- teknisk bevisning består av MGMs DNA på flickans kropp och microfibrer (?) som binder MGM till flickan.
- i en av de första artiklarna står det:
Enligt vittnen (MP?), försökte litauerna att förstöra bevis för brottet.
- i en av artiklarna står det att nycklarna till caféet brukade gömmas på en plats i ladan mittemot.

http://www.lrytas.lt/zyme/lisa-holm
Ingen av artiklarna som du pekar ut är nyare än från 30 juni. I vilka artiklar finns de uppgifter du återger?
15-07-05, 11:39
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det här med nyckeln i ladan, någon som vet var i från den uppgiften
kommer från början?
14/6 skrevs det i lituaisk media:
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"According M.Mažeitavičiaus, the last Sunday of the girl came out of the cafe, but the key, as the cafe hostess, brought into a shed where it always hide. In the place where the key was left out, the police discovered L.Holms glove. "

Om detta stämmer undrar man varför det inte stått något i svensk media om det? (Kan ju vara fel översatt eller missförstånd också).
15-07-05, 11:40
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ingen av artiklarna som du pekar ut är nyare än från 30 juni. I vilka artiklar finns de uppgifter du återger?
Úppenbarligen har någon i Litauen läst denna tråd, eller haft kontakt med någon i Sverige som gjort det. Nyckeln i ladan uppfanns i denna tråd.
15-07-05, 11:41
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det är helt nya uppgifter, sammanfattar endast det jag läst från sidans 18 artiklar om LH. Läs gärna själv.
15-07-05, 11:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag säger inte att det är helt nya uppgifter, sammanfattar endast det jag läst från sidans 18 artiklar om LH. Läs gärna själv.
Jag behöver inte läsa, litauisk media har knappast så gamla uppgifter som svensk media inte har snappat upp och ifrågasatt.
15-07-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Úppenbarligen har någon i Litauen läst denna tråd, eller haft kontakt med någon i Sverige som gjort det. Nyckeln i ladan uppfanns i denna tråd.

Jag tror att du fick alla rätt där.
15-07-05, 11:48
Medlem
ME077s avatar
Jag förstår inte varför så många är tveksamma över uppgiften om nyckel i ladan? (Personligen tror jag fortfarande att det är denna nyckel som är nyckeln...).
15-07-05, 11:50
Bannlyst
Citat:

Ja, och pajasen GW Persson verkar göra allt så att den egentlige GM döms. Han vill naturligtvis bara ha egen publicitet..för att kunna sälja fler böcker.

När blev starka indicier samt teknisk bevisning något man struntade i när folk skall dömas? Polis har naturligtvis både teknisk bevisning som rör GM/BO samt teknisk bevisning på fynd som kopplas samman med fynden.

GW har hamnat i ett hörn som gör att han har svårt att ta sig ut. Stolthet?

Mvh
15-07-05, 11:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag förstår inte varför så många är tveksamma över uppgiften om nyckel i ladan? (Personligen tror jag fortfarande att det är denna nyckel som är nyckeln...).
Jag ser det som mycket praktiskt att gömma en nyckel i ladan. Då kan vem som helst i personalen öppna kaféet, och behöver inte vara beroende av att den som har nyckeln kommer i tid.
15-07-05, 11:54
Medlem
Citat:
Jag har läst mig till i Litauisk media (med hjälp av google translate) att:
- man har hittat flickans tillhörigheter (saker?) hemma hos MGM).
- teknisk bevisning består av MGMs DNA på flickans kropp och microfibrer (?) som binder MGM till flickan.
- i en av de första artiklarna står det:
Enligt vittnen (MP?), försökte litauerna att förstöra bevis för brottet.
- i en av artiklarna står det att nycklarna till caféet brukade gömmas på en plats i ladan mittemot.

http://www.lrytas.lt/zyme/lisa-holm

Hej! Jag kan garantera att den här journalisten använder google translate från svenska till litauiska och skriver sin egna "saga". Den här litauiska mediaportalen och särskild den journalisten som har skrivit den sista inläggningen har en mycket dålig reputation. Ingen annan litauisk portal skriver någonting om de senaste händelserna och det betyder att de inte har ngn omedelbar info eller läckning från Sverige.
15-07-05, 11:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Jag ser det som mycket praktiskt att gömma en nyckel i ladan. Då kan vem som helst i personalen öppna kaféet, och behöver inte vara beroende av att den som har nyckeln kommer i tid.
Mycket får en "naturlig" förklaring om Lisa gick till ladan för att lämna nyckel (de andra hade bråttom), alternativt hämta extranyckel för att låsa upp caféet pga att hon glömt något/glömt göra något.
Då får också kvarlämnad moped och påse en naturlig förklaring.

Varför svensk media inte gått ut med detta kan handla om att man inte vill offentligt "skuldbelägga" de andra tjejerna i personalen. (Spekulation givetvis).
15-07-05, 11:58
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ja, och pajasen GW Persson verkar göra allt så att den egentlige GM döms. Han vill naturligtvis bara ha egen publicitet..för att kunna sälja fler böcker.

När blev starka indicier samt teknisk bevisning något man struntade i när folk skall dömas? Polis har naturligtvis både teknisk bevisning som rör GM/BO samt teknisk bevisning på fynd som kopplas samman med fynden.

GW har hamnat i ett hörn som gör att han har svårt att ta sig ut. Stolthet?

Mvh
Tyder på mycket dåligt omdöme från GW att uttala sig öht då han inget vet.
Gubben är gammal och bitter med hybris och söker desperat uppmärksamhet för sina böcker.
Han har onekligen sina poänger och kan vara lite smålustig i veckans brott på tv.
I detta fall är han enbart osmaklig och är värd allt förakt för sina uttalanden.
Tror inte GW står högt i kurs hos landets poliskår, ännu mindre efter detta.
Karln säger heller inget konkret utan behåller på hängslen och livrem på så att han ska kunna komma ur sina ogrundade påståenden med hedern i behåll, patetiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in