2015-06-23, 23:20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nu var det ju du som ställde frågan till mig vem jag identifierade mig med, har du redan glömt det?
Ja men vad har det för relevans?
Citera
2015-06-23, 23:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja jag tänker aldrig bli den du vill att jag skall vara.

Det är du redan. Praktexemplet på den fnoskiga pådyvlande teisten.
Citera
2015-06-23, 23:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Ja men vad har det för relevans?
Till din topic fråga. Vad annars?
Citera
2015-06-23, 23:27
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Det är möjligt att Goran omedvetet "gaslightar" då "det"(puss, Goran) är i full projiceringsmode blastar iväg.. undrar om "det" kommer ihåg att andas hehe

Sedan är det eran vi lever i:s trend att slänga upp rasist/martyr/offerkort.. men så kanske fallet har varit i århundrande när det gäller argumentera/diskutera med religiösa iaf...
Martyrskapandet t.o.m belönas rikligt i religiös kontext.

Kan vara att Goran som är en nonpersona för mig gällande diskussion, är ovan att skärskåda gudstron som sådan och ständigt faller i fällan att på ren reflex dra martyrkortet, det duger inte.

Därmed kan hen elda upp sig i att börja skapa polemik alt. påstå att "alla är martyrer" genom att adaptera defitioner om martyrskapandet, för att projucera det på andra men bara på dem som "kriticerar" den taktik som martyrskapare använder sig av, martryreriet är sjukt osympatiskt och är otroligt vanligt i bl.a Italien.

typ... allt filmande som ex.vis fotbollsspelare är så vana vid, de har otroligt lätt med att spela martyrer, det ligger nästan i blodet... (nu tog jag ett exempel som är lätt att kunna se, men det funkar nästan på pricken inom teologi, om inte värre...

..och eftersom folktron inom t.ex kristendomen (vi ska då inte tala om judendom och islam) förlitar sig så gott som blint på teologerna, blir martyreriet så gott som helt införlivat till slut, om det vill sig.
Citera
2015-06-23, 23:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja det är vad du tycker ja, men inte jag.
Förstår du skillnaden? Du får väl fnoska på tills du avlider. Gör mig inget. Jag kommer aldrig att bli den du vill att jag skall vara. Du ger endast ORD, inget annat liksom.
Citera
2015-06-23, 23:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Martyrskapandet t.o.m belönas rikligt i religiös kontext.

Kan vara att Goran som är en nonpersona för mig gällande diskussion, är ovan att skärskåda gudstron som sådan och ständigt faller i fällan att på ren reflex dra martyrkortet, det duger inte.

Därmed kan hen elda upp sig i att börja skapa polemik alt. påstå att "alla är martyrer" genom att adaptera defitioner om martyrskapandet, för att projucera det på andra men bara på dem som "kriticerar" den taktik som martyrskapare använder sig av, martryreriet är sjukt osympatiskt och är otroligt vanligt i bl.a Italien.

typ... allt filmande som ex.vis fotbollsspelare är så vana vid, de har otroligt lätt med att spela martyrer, det ligger nästan i blodet... (nu tog jag ett exempel som är lätt att kunna se, men det funkar nästan på pricken inom teologi, om inte värre...

..och eftersom folktron inom t.ex kristendomen (vi ska då inte tala om judendom och islam) förlitar sig så gott som blint på teologerna, blir martyreriet så gott som helt införlivat till slut, om det vill sig.
Finns inga martyrer.
Citera
2015-06-23, 23:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Till din topic fråga. Vad annars?
Nu förstår jag dig inte riktigt.

Men vi får försöka, vi flashbacks-skribenter som vill diskutera vill säga : enas kring att alla inte har lika stort intresse för att försöka förstå sig på mentalsjukdom, trots allt är det topic i DENNA tråd. Man behöver inte delta i diskussion här om man ska hålla på och ständigt påstå sig vara sårad och så... det blir bara patetiskt och rätt omoget då.
Citera
2015-06-23, 23:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ja det är vad du tycker ja, men inte jag.
Förstår du skillnaden? Du får väl fnoska på tills du avlider. Gör mig inget. Jag kommer aldrig att bli den du vill att jag skall vara. Du ger endast ORD, inget annat liksom.

Din bristande introspektion och bristande självkritik gör det ännu tydligare.
Citera
2015-06-23, 23:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Men vi får försöka, vi flashbacks-skribenter som vill diskutera vill säga : enas kring att alla inte har lika stort intresse för att försöka förstå sig på mentalsjukdom, trots allt är det topic i DENNA tråd. Man behöver inte delta i diskussion här om man ska hålla på och ständigt påstå sig vara sårad och så... det blir bara patetiskt och rätt omoget då.
Vilka vi?
Citera
2015-06-23, 23:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Mig sårar du aldrig
Citera
2015-06-23, 23:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Din bristande introspektion och bristande självkritik gör det ännu tydligare.
Ärligt talat så bryr jag mig inte i dina fobier. Jag är endast på forumet och diskuterar utifrån min synvinkel på det hela.
Det är DU som LIDER av det. Inte jag.
Citera
2015-06-23, 23:33
Bannlyst
Citat:
Titta på vad själv skriver istället. Tror du inte att det syns eller?
Jag är medveten om att allt jag skriver syns här om det inte raderas av moderatorerna här. Vad vill du ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in