Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 23:07
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Han är VÄLDIGT intresserad av sex i olika rollspel, ställningar etc etc etc!!!!!!!!! Vad jag säger är att det spelar nog in mer än vad ni verkar tro OM hon blivit utsatt för något sexuellt.
Intresse för sex i rollspel, ställningar etc etc!!!! Ursäkta om jag fnittrar, du kanske är en oskuldsfull person. Det finns ett GIGANTISKT intresse för rollspel, olika ställningar etc etc. Även bland kvinnor. BSDM t.ex är vanligare än man kanske kan tro.
Nu kanske jag inte ska uttala mig utan att ha sett sidan ni pratar om. Är det barnporr så är det olagligt.
2015-06-23, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu ger kvinnan sina första ord från friheten.
– Hon är väldigt lättad efter att ha blivit släppt. Jag har förstått att hon gläds över att vara fri, säger hennes advokat Peter Falck.
[...]
– Hon var skäligen misstänkt för skyddande av brottsling och under den här veckan som hon har varit häktad så har inte brottsmisstankarna stärkts på det sätt som krävs för en omhäktning. De ligger kvar på samma nivå, säger överåklagare Lars-Göran Wennerholm.
Samtidigt som beslutet kom var polisens tekniker och utredare inne i de litauiska gästarbetarnas bostad i Blomberg. De sågs bära ut fyra stora plastsäckar med vad som verkade vara de boendes tillhörigheter. Därefter togs avspärrningarna bort från bostaden och poliserna lämnade platsen.
[...]
När poliserna kom ut ur bostaden lämnades kattens leksaker över till grannen – ett tecken på att kvinnan inte verkar komma tillbaka till bostaden trots frigivningen.
Den frisläppta kvinnan är fortsatt misstänkt för brott och befinner sig sedan frigivningen på hemlig ort. Hon är enligt advokat Peter Falck fortfarande belagd med yppandeförbud.
http://www.expressen.se/gt/kvinnans-advokat-hon-ar-valdigt-lattad/

Kontakt mellan advokaten och kvinnan har förmedlats genom den ambassad hon har kontakt med .. kan hon befinna sig på den nu?
Vara på väg hem?
2015-06-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
När man lyssnar på Fredman, hör man att han är osäker på detaljerna. "Eller nåt sånt" fyller han i med.
Jag tror även att han syftar på bostaden, som ligger 1000 m därifrån. Han har inte alla detaljer, alltså.

Eftersom inlägget länkades på nytt ikväll så såg jag det ånyo.

Mitt intryck är att han både var helt slut/utmattad av att ha lett denna intensiva dygnet-runt insats under fem dagar och är känslomässigt starkt berörd.

Så, jag gör en annan bedömning än du, hans hjärna var troligen till bristningsgränsen fylld av detaljer som vi inte behövt vara med om.

Han var helt slut.
2015-06-23, 23:08
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Dom var förmodligen fulla och kåta men lisa var en bestämd person har jag hört och stod upp för sig själv så hon kanske gav fyllmosarna en fetting?

Hur många är fulla en söndagskväll?
Varför skriver så många att dom var fulla?
För att dom är balter eller?
2015-06-23, 23:09
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Jag undrar också om två bröder har väldigt lika DNA eller om det är busenkelt att skilja dem åt?

Det är enbart enäggstvillingar som har liknande DNA. Alltså är det enkelt att skilja åt DNA från de litauiska bröderna.
2015-06-23, 23:10
Medlem
B0B0-emulators avatar
Kanske uppfattade Missing People att bröderna hade letat efter det fynd som de just hade gjort? Det fynd som enligt polisen var avgörande! Det sägs ha varit ett plagg eller liknande. Säg att en sko låg nära Martorp, att bröderna visste att en sko saknades och att den skulle peka ut platsen om den återfanns i närheten.

Polisen förstod situationen rätt, id-kontrollerade personerna för att strax efter gripa dem, samt inriktade sökningarna på Martorp eller någon byggnad i närheten av Martorp. När kroppen hittades stärktes teorin: att bröderna hade letat efter skon.

Också, är det inte dags att sluta att diskutera med dem som förespråkar fadern som mördare? De måste trolla, osmakligt nog.
2015-06-23, 23:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
NBs senaste Facebooks uppdateringarna är väl gjorda innan LH försvann? Om du, enbart genom att ha läst NB:s Facebook , är övertygad om att NB är mycket intresserad av sex, vad betyder det? Förutom att han är mycket intresserad av sex ungefär som alla män och kvinnor i hans ålder är oavsett om de har Facebook eller inte. Eller skriver han på sin Facebook även att han vill våldta och mörda?

Inte direkt normalt beteende att lägga ut sådant material på Facebook dock.

Men det klart, allt som som talar för de fromma litauerna ska ju viftas bort av alternativa GM-maffian.
2015-06-23, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
När man lyssnar på Fredman, hör man att han är osäker på detaljerna. "Eller nåt sånt" fyller han i med.
Jag tror även att han syftar på bostaden, som ligger 1000 m därifrån. Han har inte alla detaljer, alltså.

Kan nog bero likaväl på att han tvekar på att inte lämna för mycket info...
Men en annan sak du skrev är intressant för jag har ställt mig frågande till detta innan:

Citat:
Ja, de var ju i närheten av fyndet ungefär när det gjordes.
Mammans ord: De hade ingen bra förklaring till vad de gjort 100 meter från den plats där flickan hittades.
Och denna detaljrika information bör hon ju ha fått ifrån Arne Jönsson, som jag antar att hon kontaktat när hon fått veta att sönerna hade häktats.

Kan han ha såpass mycket info månntro? Hur i så fall?
2015-06-23, 23:12
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Inte direkt normalt beteende att lägga ut sådant material på Facebook dock.

Men det klart, allt som som talar för de fromma litauerna ska ju viftas bort av alternativa GM-maffian.

Vad är det för material?
2015-06-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
NBs senaste Facebooks uppdateringarna är väl gjorda innan LH försvann? Om du, enbart genom att ha läst NB:s Facebook , är övertygad om att NB är mycket intresserad av sex, vad betyder det? Förutom att han är mycket intresserad av sex ungefär som alla män och kvinnor i hans ålder är oavsett om de har Facebook eller inte. Eller skriver han på sin Facebook även att han vill våldta och mörda?

För jag är säker på att någon försökt våldta/våldtagit henne.

Alla dom männen sitter inte anhållna för mord där eventuellt en våldtäkt har ägt rum!!!

Som sagt trodde verkligen att dom inte hade något med det att göra, men efter att jag grundligt gick igenom NBs Facebook så ändrades min uppfattning om honom helt enkelt. Det är inga skämt sidor och det är inte en det är många fler. Det är inte bara sex sidor det är modell sidor också. Lisa va en väldigt fin tjej som han antagligen sett flera gånger (Gud vet vad han tänkt). Vi får väl helt enkelt se vad allt visar sig. Men jag är 110% säker på att NB har försökt/förgripit sig på henne! Min magkänsla säger det efter att jag kollat hans Facebook, jag vaknade och förstod att det finns någon anledning till varför han åtminstone sitter där han gör och det kan mycket väl vara för att han är fruktansvärt besatt av sex och inte fått det av sin fru på länge.. Det kanske helt enkelt "slog slint"... Tack för mig!
2015-06-23, 23:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Har inte en blekaste om hon är på väg hem men kul att du tänker utanför ramarna.

Vill att du svarar så jag blir 50000!!!
Visst.

Utanför ramarna?

Jag funderar mest på var hon tagit vägen och vad hon tänker göra nu,

Det verkar lurigt att advokaten har ambassaden som mellankontakt, man får uppfattningen att de har stöttat henne efter frisläppandet.

Citat:
På onsdagskvällen hade han ännu inte varit i kontakt med sin klient men skickar en hälsning:
– Jag har inte hunnit prata med henne. Men jag har haft en mellankontakt genom ambassaden som haft kontakt med henne.
http://www.expressen.se/gt/kvinnans-advokat-hon-ar-valdigt-lattad/
2015-06-23, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Vem kan uppehålla henne i 2,5 timmar utan att hon tänker på tiden och vad har dom gjort liksom och sen bara försvinner och pappan kommer och dödar henne? VAD ÄR MOTIVET??? isåfall har denna "uppehållnings personen" sammarbetat med lisa pappa men nej så är det inte

Håller med dig, det faller på sin orimlighet. Försöker dock belysa det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in