Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 23:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har läst ditt svammel och nej - givet att hennes telefon slutade ge signal vid 18.30 så säger inte en spårning av pappans någonting om var han befinner sig i förhållande till henne vid olika tidpunkter.

Du har inte heller insyn i utredningen och har inte en aning om vilka åtgärder som gjorts eller vilka som är avförda osv..

En del tycker det är naturligt att sitta i skogen och stirra på grannens hus också .. de flest gör inte det.

Det naturliga är att man kollar av närområdet innan man ringer vidare.

I mitt "svammel" redogjorde jag dom tre tänkbara alternativ som finns kring hur/var/när mobiltelefoner pejlats. Både faderns och Lisa´s. Det går att vidareutveckla, men det känns förmätet snart..
Du lär läsa det en tredje gång istället.

Jag har ingen aning om vilka åtgärder som vidtagits i just denna utredning, men jag har hyfsad koll på hur en inledande förundersökning kring ett försvinnande kan se ut.
Jag har ingen koll på vilka som inte längre är påtänkta men en sak är säker. Fadern har aldrig varit föremål för utredning.

En del tycker tydligen det ska famlas efter halmstrån också.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. om du är så väldigt med på detta kan väl du förklara kopplingen till Martorp där hon hittas?
Jag väntar fortfarande på resten av denna hypotes.'´
Tack på förhand!
Jag tror fallen-angel är sarkastisk...
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
.. om du är så väldigt med på detta kan väl du förklara kopplingen till Martorp där hon hittas?
Tack på förhand!

Jag kopierade texten som någon annan skrivit för några sidor sedan.
Och jag antar att det är en rejäl hög med ironi i det hela.
Jag skrattade iaf som fan när jag läste det xD
2015-06-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Knappast, då hade de lagt liket i bilen och varit 4-5 mil bort när polisen började leta och dumpat kroppen och sakerna långt från brottsplatsen och bostaden.

Inte om det inte var de som gjorde det. GM vill få alla att tro att bröderna är skyldiga. Därför planteras fynd i deras riktning.
2015-06-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetjagomdet
Det är ju det jag säger. Men jag tror fortfarande att LH blev slumpmässigt utvald men i övrigt är det planerat.
Dom var förmodligen fulla och kåta men lisa var en bestämd person har jag hört och stod upp för sig själv så hon kanske gav fyllmosarna en fetting?
2015-06-23, 23:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetjagomdet
Inte om det inte var de som gjorde det. GM vill få alla att tro att bröderna är skyldiga. Därför planteras fynd i deras riktning.
Känns extremt långsökt och kommer inte lyckas då brödernas DNA inte kommer finnas på BO och vice versa.
Alternativet är om en annan lokal GM gjort det.
2015-06-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Undrar om dom 2 misstänkta gärningsmännen har erkänt utan att vi fått veta nåt.
Hur länge ska vi få vänta på den nyheten ?

Det finns nog bara en som kan erkänna i häktet. EN person, inte 'bröder'. En smart och hyggligt klok bror och en efterbliven idiot och jag tror nog att polisen har rätt man - och fel man. Och möjligen är kvinnan totalt efterbliven som delar säng med ett psykfall, eller så är hennes man helt oskyldig.

Historien och litteraturen är full av brödrapar där en av bröderna är en idiot med egen agenda. Michael Sonny och Fredo, Kain och Abel, Jacob och Esau, George och Lennie etc etc... Jag kan inte se att bägge bröder planerat detta tillsammans och därför tror jag att en av dem gjorde det (pga av polis och åklagares agerande i fallet) och att den andra inte har en susning - eller möjligen velat hjälpa sin bror efter några dagars paniks agerande och många 'fisketurer' och andra ärenden. Jag upphör aldrig att förvånas över hur människor agerar i trängda situationer men jag har svårt att tro att jag skulle låta min far eller bror mörda ett oskyldigt barn utan att ringa länsman.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Precis Facebook säger mer om en person än något annat.. Hade denna mannen inte varit intresserad väldigt mycket så intresserad av sex så varför skulle han ha det på sin Facebook? Kanske som med fynden som ledde till deras hus och efter till martorp? Dom försöker vilseleda polisen? Dom vill smälta in?

NBs senaste Facebooks uppdateringarna är väl gjorda innan LH försvann? Om du, enbart genom att ha läst NB:s Facebook , är övertygad om att NB är mycket intresserad av sex, vad betyder det? Förutom att han är mycket intresserad av sex ungefär som alla män och kvinnor i hans ålder är oavsett om de har Facebook eller inte. Eller skriver han på sin Facebook även att han vill våldta och mörda?
Medlem
Citat:
Tack på förhand!

Vem kan uppehålla henne i 2,5 timmar utan att hon tänker på tiden och vad har dom gjort liksom och sen bara försvinner och pappan kommer och dödar henne? VAD ÄR MOTIVET??? isåfall har denna "uppehållnings personen" sammarbetat med lisa pappa men nej så är det inte
Medlem
Linusida77s avatar
Någon som vet om mgm bostad fortf är avspärrat?

Om dom har hävt det

Är det väl inte troligt att kvinnan åker hem dit?
Är det någon på plats som vet?
Medlem
Jag undrar också om två bröder har väldigt lika DNA eller om det är busenkelt att skilja dem åt?
2015-06-23, 23:06
Medlem
CarlosRexs avatar
Kvinnan är på hemlig ort och hon verkar att ha fått tillbaka bilen. Hon har hämtat sina personliga ägodelar från huset och en granne har tagit hand om katten som lämnades till sitt öde sedan de togs in till förhör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in