2015-06-23, 22:52
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Nej däremot har han säkert haft en jävla massa porr i sin mobil det säger ju inget i sig mer om vem han är som person och givetvis kan polis ifrågasätta hans sexliv med hans fru . Teorier överlåter jag till er på fb "proffsen"..
Hur kan du dra slutsatsen att han hade massa porr i mobilen efter att ha granskat hanns fb?
2015-06-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Facebook säger ingenting om någon. Tvärtom, det vanligaste är att man på försöker vara den som vill vara men som man inte kan leva upp till. Man lägger ut bilder på hembakta bullar och gulliga ungar fast man lever i en svinstia utan pengar och skakar sin bebis till döds efter den senaste uppdateringen.

Precis Facebook säger mer om en person än något annat.. Hade denna mannen inte varit intresserad väldigt mycket så intresserad av sex så varför skulle han ha det på sin Facebook? Kanske som med fynden som ledde till deras hus och efter till martorp? Dom försöker vilseleda polisen? Dom vill smälta in?
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.dn.se/nyheter/sverige/18-aring-saknas-efter-fest-i-varberg/

Artikeln i DN är en rövarhistoria, finns inte i verkligheten. Telefonen kan ha varit i standby från torsdag kväll till lördag eftermiddag, speciellt om det fanns någon basstation i närheten. En frånslagen telefon är bortkopplad från nätet och lyssnar inte.

Gamla telefoner som det var ordning på kunde ligga i standby stabilt och spara batteri. I en smartphone gör alla appar att den inte ligger i standby speciellt länge, alltså klarar sig inte batteriet lika länge.

Inget fel på ditt citat.
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hur obehagligt det än är att tänka sig är föräldrar faktiskt starkt överrepresenterade som gärningspersoner då det gäller mord/dråp av barn. Och nej, det gäller inte enbart kurder/muslimer...
Det där skulle jag gärna se en källa på.
Filicid är väldigt ovanligt i Sverige, vi har kanske 5-6 fall om året och det är oftast yngre barn och det är lika ofta pojkar som flickor som mister livet och när det gäller förövarna så är det i princip lika vanligt att mamman är förövaren som att pappan är det.
2015-06-23, 22:55
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp, det gick undan på rälsen. Patrullen åkte ikapp dem efter 500 m. Säkerligen efter beskrivning av MP.
När man lyssnar på Fredman, hör man att han är osäker på detaljerna. "Eller nåt sånt" fyller han i med.
Jag tror även att han syftar på bostaden, som ligger 1000 m därifrån. Han har inte alla detaljer, alltså.
2015-06-23, 22:56
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Han är VÄLDIGT intresserad av sex i olika rollspel, ställningar etc etc etc!!!!!!!!! Vad jag säger är att det spelar nog in mer än vad ni verkar tro OM hon blivit utsatt för något sexuellt.
Att han är intresserad av rollspel och ställningar är inget avvikande. Som sagt, männ kollar porr, det gör även kvinnor sen finns det naturligtvis undantag.
2015-06-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Är det bara jag som tänkt på att tiden är så knappt har nåt hunnit gått överstyr så har denne GM jävligt svåra aggresions proplem jag börjar tror mer och mer på att det kan vara planerat mord eller en konfrontering?

Det är ju det jag säger. Men jag tror fortfarande att LH blev slumpmässigt utvald men i övrigt är det planerat.
2015-06-23, 22:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Artikeln i DN är en rövarhistoria, finns inte i verkligheten. Telefonen kan ha varit i standby från torsdag kväll till lördag eftermiddag, speciellt om det fanns någon basstation i närheten. En frånslagen telefon är bortkopplad från nätet och lyssnar inte.

Gamla telefoner som det var ordning på kunde ligga i standby stabilt och spara batteri. I en smartphone gör alla appar att den inte ligger i standby speciellt länge, alltså klarar sig inte batteriet lika länge.

Inget fel på ditt citat.
Ok, jag utgick från att det gick eftersom polisen i det fallet hävdade att de gjort det.

Vi är överens om att frånslagna mobiler inte kan spåras.
2015-06-23, 22:58
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så vad kan då fyndet har varit?
Liklukt?
Enligt uppgift gör ju MP ett fynd som inte är kroppen, kroppen skall polisen drygt en timme senare hittat.

Så har jag också uppfattat det men fyndet är något tillhörande Lisa, detta är bekräftat. Polisläckan säger att det är kläder vilket inte är vidare vidimerat.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallen-angel
Detta missade naturligtvis många.
Mycket bra skrivit !
Lisa skickar SMS: "Jag är på väg hem". Blir uppehållen i 2-2,5 timmar av någon utan att höra av sig. Den personen försvinner precis innan pappan kommer, och har inte hört av sig och berättat att Lisa levde fram till 21-tiden. Pappan slår ihjäl Lisa och ringer polisen och efterlyser henne. Stoppar sedan kroppen i bilen och lägger en handske i ladan.
Jag är med exakt på vad du menar.

.. om du är så väldigt med på detta kan väl du förklara kopplingen till Martorp där hon hittas?
Jag väntar fortfarande på resten av denna hypotes.'´
Tack på förhand!
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetjagomdet
Det är ju det jag säger. Men jag tror fortfarande att LH blev slumpmässigt utvald men i övrigt är det planerat.
Knappast, då hade de lagt liket i bilen och varit 4-5 mil bort när polisen började leta och dumpat kroppen och sakerna långt från brottsplatsen och bostaden.
2015-06-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hur kan du dra slutsatsen att han hade massa porr i mobilen efter att ha granskat hanns fb?

Alltså ni vrider och vänder på allt man skriver här det är möjligt att han haft det och dom ifrågasätter hans sexliv pga hans Facebook sidor samt om han haft extremt i sin mobil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in