2015-06-23, 22:23
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan har jag inte sett och därför inte besvarat.

Det sa jag ju dock redan tidigt. Hon kan ju blivit upptagen med någon - och därmed valt att stanna.
Min fetning

Lisa var ju så ordentlig och skickade sms till sin pappa innan hon skulle åka hem. Hade hon fått ändrade planer är det väl mest troligt att hon kontaktat föräldrarna och meddelat det,för att inte göra dem oroliga.
2015-06-23, 22:24
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att tro på något du skriver. Jag kan helt enkelt inte ta dig på allvar, och det blir värre och värre för varje gång jag läser dina inlägg.

Nu är det såhär: Jag VET att polis och åklagare vet en helvetes massa mer än vad vi gör, och jag tror inte att ett skvatt av det har med hans Facebook att göra. Men som tillägg till det de redan vet.... nej jag tror inte det underlättar för honom direkt. Och läs nu inte in något jag inte skrivit. Jag tror inte det underlättar för honom.

Hur kan du veta att någon vet mer än dig? Då vet du ju mer?
2015-06-23, 22:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad pratar du om? Oavsett om hennes stängts av och markerar en punkt så är pappans mobil fortfarande aktiv. Ja, polisen kan fjärrstarta mobiler, men uppenbart är det dead end road enligt media angående hennes. Mer vet vi inte.
Man kan inte spåra en mobil retroaktivt genom fjärrstart, utan mobilen kan endast spåras när den har och ger signal.

Att spåra pappans mobil och komma fram till han var på platsen är tämligen meningslöst - alla vet redan att han var på platsen.
Att kunna synka mobilerna och säga att båda var på platsen samtidigt, eller att hennes inte var där samtida med pappan hade utgjort stöd för det ena eller det andra.

Alltså - att spåra pappans mobil säger ingenting om vad som hänt på platsen när han kom dit, eller om han träffat på Lisa eller inte.
2015-06-23, 22:25
Medlem
Jag såg en länk om ett ganska skrämmande inlägg om någon som ville "ha råd till att vålta" nån månad innan lisa försvann och att nån svara med att man ska knocka så dom tupar av då kanske MGM läst detta och slagit lite för hårt eller gett henne lite för mycket droger.....
2015-06-23, 22:25
Medlem
fallen-angels avatar
Citat:
Något har ju hänt henne utan att lämna spår på platsen - eller hur.

Ja, faktum är att det förekommit tidigare att arga pappor slår ihjäl sina barn. Det vore inte första gången.
Hur pass skötsam Lisa faktiskt var, hur deras relation såg ut, och hur pappans humör är har vi faktiskt ingen aning om.

Och som blommvattnare sa den hon träffat och pratat med i 2-2,5 h ? Den drog direkt och då passade pappan på?
2015-06-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Pedofiler gillar barn före puberteten. Jag har inte sett någon sådan på sidan. Många män gillar unga kvinnor.

Vänta lite nu!
Pedofiler gillar BARN. En pedofil är en vuxen människa som attraheras sexuellt till barn. Barn är du tills den dagen du är myndig, dvs 18år (i Sverige) & har ingenting med puberteten att göra.
Sedan finns det olika pedofiler men det är fortfarande dessa gränser som gäller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Det vi håller på med är det som Qvickrapporten efterlyste, någon som är gubben mot strömmen och ifrågasätter allt. Därför ägnar vi oss åt att kasta upp olika teorier den ena mer galen än den andra kan tyckas men det tvingar också fram konkreta svar på varför den troligaste teorin ska väljas framför de olika sidoteorierna.

Jovisst, det är väl både bra och klokt. Dock kan man då inte säga att det råder konsensus. Konsensus betyder ju samstämmighet.
Medlem
Citat:
Totalt meningslöst första inlägg då det bara är en sammanfattning av vad konsensus i tråden är så här långt.

Storyn är bra och mycket trolig men inte du heller lyckas komma fram till en vettig anledning varför MGM skulle befinna sig i ladan eller utanför caféet vid denna tidpunkt på sin lediga dag. Det är den nyckeln vi saknar i debatten.
De hade kanske bestämt sig för att se om någon av tjejerna kom ut ensam den här dagen,hur mycket
finns det att göra i byn en söndag??cafet är väl den enda samlingsplatsen.
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Fast det är fel.
En avstängd mobil kan fjärrstartas (i alla fall vissa modeller och hos vissa operatörer) men det sker ju efter att polisen begärt det, och var den varit när den var avstängd får man inte fram.

Citat:
Är ju bara rycka batteriet eller göra en hårdvarureboot på de telefoner som har den funktionen. Samma effekt som att slå sönder en telefon.
Jag är som sagt osäker på tekniken men polisen borde väl kunna se om den slagit av eller du ryckt batteriet och var det skedde om jag inte missuppfattat.
Vet inte om man skulle vara tvungen och tömma alla master mellan hemmet och Blomberg för att hitta den, men borde kanske kunna hitta trafiken på den bara genom tel nr eller eller IMEI-numret
på telefonen.
Detta förutsätter ju kanske att dom misstänker honom och söker.
Pappan skulle jag nog se som en av dom sista möjliga gärningsmännen, notera att advokaterna talar om tunn bevisföring och avsaknad av teknisk bevisning.
Även om bevisningen skulle vara tunn(vilket inte ting eller hovrätt höll med om) så finns det tydligen ändå en del att gå på.
Den tekniska bevisnigen eller bristen på den beror på att den inte är analyserad än eller så håller åklagaren på den.
2015-06-23, 22:27
Medlem
Citat:
Fast ingen av bröderna sitter ju för sexualbrott mot barn (pedofili) så relevans?

Omg. Jag tar ett annat exempel och ge mig ett vettigt svar tillbaka då tack .

" Två män sitter misstänkta för våldtäkt. Båda nekar och säger inte något som styrker misstankarna MEN den ena mannens Facebook talar för att gilla väldigt mycket sex även sex i SPORT, mmmm hemskt mycket sex.. MEDANS den andre mannen har den "normala facebooken" inga sexsidor, inget som talar för att denna mannen skulle fantisera/va i behov av sex som möjligtvis den andra då han nästintill VERKAR BESATT ÄN BARA SMÅ KÅT SOM DOM FLESTA MÄN ÄR.."

Vem skulle du tycka är mer misstänkt? Va seriös nu tack.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Något har ju hänt henne utan att lämna spår på platsen - eller hur.

Ja, faktum är att det förekommit tidigare att arga pappor slår ihjäl sina barn. Det vore inte första gången.
Hur pass skötsam Lisa faktiskt var, hur deras relation såg ut, och hur pappans humör är har vi faktiskt ingen aning om.
Okej, scenariot är som följer:

Lisa skickar SMS: "Jag är på väg hem". Blir uppehållen i 2-2,5 timmar av någon utan att höra av sig. Den personen försvinner precis innan pappan kommer, och har inte hört av sig och berättat att Lisa levde fram till 21-tiden. Pappan slår ihjäl Lisa och ringer polisen och efterlyser henne. Stoppar sedan kroppen i bilen och lägger en handske i ladan.

Jag är med exakt på vad du menar.
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Säker på att detta inte gäller typ spädbarn? Då känns det rimligt. Men unga vuxna? Kan väl inte hända så ofta?
Tror att det statistiskt är mer vanligt att barn mördar sin egen förälder när barnet kommit över 13 år.
Nån som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in