Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Fast det är fel.
En avstängd mobil kan fjärrstartas (i alla fall vissa modeller och hos vissa operatörer) men det sker ju efter att polisen begärt det, och var den varit när den var avstängd får man inte fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
cem77
Är ju bara rycka batteriet eller göra en hårdvarureboot på de telefoner som har den funktionen. Samma effekt som att slå sönder en telefon.
Jag är som sagt osäker på tekniken men polisen borde väl kunna se om den slagit av eller du ryckt batteriet och var det skedde om jag inte missuppfattat.
Vet inte om man skulle vara tvungen och tömma alla master mellan hemmet och Blomberg för att hitta den, men borde kanske kunna hitta trafiken på den bara genom tel nr eller eller IMEI-numret
på telefonen.
Detta förutsätter ju kanske att dom misstänker honom och söker.
Pappan skulle jag nog se som en av dom sista möjliga gärningsmännen, notera att advokaterna talar om tunn bevisföring och avsaknad av teknisk bevisning.
Även om bevisningen skulle vara tunn(vilket inte ting eller hovrätt höll med om) så finns det tydligen ändå en del att gå på.
Den tekniska bevisnigen eller bristen på den beror på att den inte är analyserad än eller så håller åklagaren på den.