2015-06-23, 21:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetjagomdet
Mördar han konkurrenterna så utsätter han ju sig själv för misstanke. Genom att mörda en ung tjej och plantera bevis mot litauerna så drar han blickarna ifrån sig, minimerar chanserna att det i framtiden kan tillåtas utländska svartarbetare i området. Hade han mördat nån av litauerna hade de fått bygdens sympatier. Genom att göra dem till mördare planteras ett agg mot dem istället.

En föredetta anställd på gården har lokalkännedom och har eventuellt kvar nycklar till byggnader.

Kan någon som bor i området läcka om vem som tidigare utfört litauernas jobb?
Fast hade inte ena brodern arbetat där i sex år och den andra i två år .. Låter ju långsökt att han skulle testa en abrovink för ett arbete så där ...
2015-06-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag kanske letar slarvigt men jag hittar inte det du pratar om på hans Facebook.

https://www.facebook.com/ner*jus.bilevici*s.7

* = i, i

Slarvigt av dig .

Börja med att kolla SPORT , du ser en bild på en katt.. Klicka in på den och det handlar garanterat inte om en katt.. Sedan kolla vad han gillar och vilka grupper han är med i. Gå in på alla och få din egna uppfattning.

Jag va ju så säker på att det inte va dom men nu är jag 110% säker på att han har försökt/utfört något sexuellt på lisa holm!!! Sjukt kanske pga en Facebook sida men det säger en del om denna mycket "trevliga" samt förnekande mannen.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan vara är skilt från är - och i det här fallet var den inte bättre än att Hovrätten begärde in komplettering.

Fast om han åker dit, stöter på henne och har ihjäl henne i ilska så säger ju inte mobilkollen någonting annat än att han var just där.

Nej, eftersom man inte vet varför den slutade ge ifrån sig signal. Avstängd, slut på batteri etc..

Vilket egentligen faktiskt inte bevisar någonting.

Edit:
Det är nog snarare så att det man tycker pekar på de häktade gör att man anser att andra spår är mindre intressanta.
För vi får nog utgå ifrån att åklagaren bedriver utredningen med utgångspunkten att det är de skyldiga han har i förvar. Såsom det brukar vara.

Nej, man vet inte varför telefonen slutade ge signal.
Det går att pejla en mobil i efterhand med plats och tidpunkt. Försök gärna motbevisa det.
Enligt uppgift vet man när(tidsangivelse) den slutade ge signal (sista kända plats är tidsstämplad). Om pappan är tilltänkt, är såklart hans mobila tidsangivelser också utplockade. Inte sant?
Därmed måste jag dig fråga igen. Varför är han inte anhållen tror du?

Därtill bör man nog inte bara utgå från att det enbart är åklagaren som bestämmer över läget.
Medlem
Det har ju sagts av grannar att Litauerna varit trevliga även ifall de inte kommunicerat så mycket. Min teori är att de förutom trevliga även är helt dumma i huvudet. Intelligens och kreativitet hör inte ihop, så jag antar att de kanske är intelligenta i arbetslivet (de kan slå in spiken på rätt ställe med rätt ritningar) men helt efterblivna när det gäller att förutse hur polisen ska avslöja det här brottet. Detta blir deras fall. Att det skulle finnas någon mastermind som iscensatt allt detta och satt dit bröderna låter osannolikt. Annars har vi nog med en mästerbrottsling av typen Moriarty att göra med.

På något sätt tar de livet av Lisa Holm, antagligen på grund av sexuell åtrå för stunden, och sedan är de bara mindre intelligenta i resten av förfarandet. De kastar ut hennes tillhörigheter lite här och där och sedan försöker de intala sig själva att de inte kommer att åka fast. Om de (eller en av dem) har våldtagit Lisa H, vilket är det troligaste scenariot för mig, lär (dennes)deras DNA finnas i överflöd på henne som ett huvudbevis men det i sig räcker bara för våldtäkt. Hur mordet har gått till är kanske det som drar ut på tiden.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Kan vara är skilt från är - och i det här fallet var den inte bättre än att Hovrätten begärde in komplettering.

Fast om han åker dit, stöter på henne och har ihjäl henne i ilska så säger ju inte mobilkollen någonting annat än att han var just där.

Nej, eftersom man inte vet varför den slutade ge ifrån sig signal. Avstängd, slut på batteri etc..

Vilket egentligen faktiskt inte bevisar någonting.

Edit:
Det är nog snarare så att det man tycker pekar på de häktade gör att man anser att andra spår är mindre intressanta.
För vi får nog utgå ifrån att åklagaren bedriver utredningen med utgångspunkten att det är de skyldiga han har i förvar. Såsom det brukar vara.
Men om det stämmer som angetts så kom han dit 21.00 och ringde då polisen som var på plats 21.30. Då hade han en halvtimme att ta död på henne, gömma henne och återvända till platsen. Att han kom dit skulle då bekräftas via mobilmastningsdata.
2015-06-23, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför måste han ha "koppling"till Martorp. Har han kört dit eller hämtat Lisa vid något tillfälle innan eller besökt cafeet som ägs av en bekant till frun så har han antagligen hyfsad kännedom om platsen. Som sagt kör man bara förbi och kollar sig omkring kan man säkert se var folk rör sig frekvent och inte.
Nu tror jag inte specifikt det är han men givet den statiistiska sannolikheten finns det väl inget som gör det omöjligt att han skulle vara per automatik utanför undersökningsradarn i ett initialt skede.

För att hon hittades där. Comprende?
2015-06-23, 21:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ok tusen tack! Har hittills trott fel killar sitter inne MEN detta väckte en hel del oro o ett par höjda ögonbryn.
Har du alltså hittat det Visessen beskriver på hans Facebook? Jag har kikat men hittar inget sådant.
2015-06-23, 21:09
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Han verkar vara minst sagt glad i sex, modeller och mobiltelefoner. Stackars lisa! Jag fasar över vad hon blivit utsatt för!!!

Att han är glad i sex, modeller och mobiltelefoner säger väl inget egentligen mer än att han inte är bög möjligtvis.
2015-06-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Ok tusen tack! Har hittills trott fel killar sitter inne MEN detta väckte en hel del oro o ett par höjda ögonbryn.
Precis som mig kan jag säga!
2015-06-23, 21:10
Medlem
Citat:
Den äldre brodern verkar gilla sex i alla dess former och skäms inte för att tycka det offentligt. Han har nog gett sig på henne fy fan!!!!!!

Källa på det?
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Nej, det är nog du som bör se utanför din box och inse att normalt fungerar det inte så att grannar ägnar dagarna åt att spana på varandras byggnader. De flesta har ett liv.

Som sagt, det har du inte en j*vla aning om
Medlem
Citat:
Han verkar vara minst sagt glad i sex, modeller och mobiltelefoner. Stackars lisa! Jag fasar över vad hon blivit utsatt för!!!

Snackar du om den misstänktes facebook nu? Gärna en länk.
Men jag vet inte, om han tagit smygfoton av brottsoffret är det självklart jäkligt skumt och att betrakta som - bevis eller starkt indicium? Vad säger Tingsnotarien?
Annars, om det är sexiga tjejer i allmänhet så betyder det inget. Rena radikalfeminismen att se det som indicium, typ "det måste ha varit allmänläkaren och obducenten som mördade Catrin Da Costa eftersom de hade porr och en dödskalle hemma och eftersom åtminstone den ena gick till prostituerade".
Det måste vara rätt svårt att bli dömd för mord och det räcker inte att man har bilder på tuttar i sin facebook. Om det nu är det det handlar om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in